Noise cancelling headphone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvdburg
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22-09 12:44
Ik ben opzoek naar een goede noise cancelling headphone. Vooral om op kantoor goed afgezonderd te kunnen werken. Ik heb de neiging om alles te horen en overal op te reageren. Ik heb een tijdje de koptelefoon van een collega geleend en er ging een wereld voor me open op het gebied van focus/concentratie.
Deze collega had de Sony WH-1000xm3
Het enige nadeel wat ik had is was dat ik er soort van raar in mijn hoofd van werd. Soort van duizelig. Ik heb dat nooit lekker in kunnen stellen. Heeft iemand ook deze ervaring?

Ik heb een short list gemaakt van 4 koptelefoons:
Sony WH-1000xm3
Bose quiet comfort headphone SC
Bowers en wilkens px7 s2
Sennheiser momentum 4

Zit er tussen deze modellen nog veel verschil in kwaliteit noise cancelling en instelbaarheid hiervan? Zit hier een mindere of juist ultieme keuze bij?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat is je budget?
Ik heb er heel wat geprobeerd. Als het kan, ga dan voor de WH-1000XM5.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnnL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-09 11:20
Heb je de Sony getest met muziek aan, of uitsluitend om de stilte te ervaren? Ik ken het wat rare gevoel dat je ervaart, maar dat effect is bij mij een heel stuk minder als je wel iets van muziek luistert.

(Overigens gaf S. WIllemsen, geluidsnatuurkundige aan de TU Eindhoven, in een recente podcast ('Universiteit van Nederland') aan dat langdurig gebruik van noise cancelling om volledige stilte te ervaren toch wat negatieve effecten kan hebben. Indien je wél een muziekje speelt is dat negatieve effect er volgens hem niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvdburg
RonnnL schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:21:
Heb je de Sony getest met muziek aan, of uitsluitend om de stilte te ervaren? Ik ken het wat rare gevoel dat je ervaart, maar dat effect is bij mij een heel stuk minder als je wel iets van muziek luistert.

(Overigens gaf S. WIllemsen, geluidsnatuurkundige aan de TU Eindhoven, in een recente podcast ('Universiteit van Nederland') aan dat langdurig gebruik van noise cancelling om volledige stilte te ervaren toch wat negatieve effecten kan hebben. Indien je wél een muziekje speelt is dat negatieve effect er volgens hem niet.)
Ik heb heel zacht muziek aangehad. Dus iets harder zou ook misschien wel kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:37
Zelf kan ik er ook niet tegen de ene zal er wat gevoeliger voor zijn dan de ander.

Ik heb zelf een koptelefoon met passieve demping en ik gebruik soms earplugs van loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Deze verrassende noise-cancelling koptelefoon vind je gewoon naast de rookworsten. En ruim onder de 250E.

https://www.bright.nl/nie...naast-de-rookworsten.html

[ Voor 5% gewijzigd door Prisma16 op 10-04-2025 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvdburg
Ongeveer 250 euro. Vandaar dat ik ook op de XM 4 uitkwam.
Juup schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:14:
Wat is je budget?
Ik heb er heel wat geprobeerd. Als het kan, ga dan voor de WH-1000XM5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:50

Mystikal

It never hurts to help!

Ik ben al jaren tevreden met mijn airpods pro (1e gen). Even voor de duidelijkheid, ik heb verder niets van Apple en gebruik hem dus met een Galaxy, maar erg tevreden over de noise cancelling.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:32
Prisma16 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:21:
Deze verrassende noise-cancelling koptelefoon vind je gewoon naast de rookworsten. En ruim onder de 250E.

https://www.bright.nl/nie...naast-de-rookworsten.html
Interessant, maar lijkt voor @edvdburg niet echt een goede keuze:
Het effect van de noise cancelling-functie is niet zo groot als ik had gehoopt. Verwacht dus geen dag en nacht-verschil qua omgevingsgeluiden. De functie volstaat in ieder geval niet om pratende mensen om je heen volledig weg te filteren, maar wel om bijvoorbeeld een wasmachine of andere typische ruis weg te nemen. Vaak is dat genoeg, maar soms wil je net iets meer. Voor die mensen zal de koptelefoon waarschijnlijk toch tekortschieten. De sterk aanwezige bass zal trouwens wel indirect bijdragen aan de onderdrukking van omgevingsgeluiden, dus dat verklaart die troef misschien wel een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Er zit inderdaad nogal een verschil in ANC. De goede zijn duur.
edvdburg schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:10:
Zit er tussen deze modellen nog veel verschil in kwaliteit noise cancelling [...]?
Op https://www.rtings.com/he...-feature/noise-cancelling kan je hier metingen van vinden. De opties die je noemt doen het allemaal goed, maar de Bose QuietComfort Ultra isoleert het best, gevolgd door de Sony WH-1000XM4.
edvdburg schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:10:
Het enige nadeel wat ik had is was dat ik er soort van raar in mijn hoofd van werd. Soort van duizelig. Ik heb dat nooit lekker in kunnen stellen. Heeft iemand ook deze ervaring?
Misschien kan je daar aan wennen? Niet te veel op letten. Anders worden het simpele oorkappen. In het spraakbereik isoleren die ongeveer even goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iF7u8Yp-hNB6W9nSXVwCZBqDJPg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vlyIyNIYFJfmleaE6CXBEqrs.jpg?f=user_large
https://www.3mnederland.nl/3M/nl_NL/p/d/b00037383/

[ Voor 26% gewijzigd door TBTL op 11-04-2025 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:03
Heb zelf sinds een week de WH-1000XM5, noice canceling werkt erg goed vind ik. Maar filtert niet spraak ed volledig weg, maar ruis zoals koelkast, verkeer ed verdwijnt volledig. De reden dat ik voor de xm5 ben gegaan ipv de xm4 is omdat de xm5 betere microfoons / spraak kwaliteit heeft voor tijdens het bellen/teams.

je kan bij de Mediamarkt een hoop testen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny_s
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22-07 18:16
Ik heb de Sony XM4 gehad. Die vind ik minder prettig zitten als de Bose en bediening via aanraking vind ik vreselijk onhandig en onprettig.

De Bose QC Ultra heeft op papier de beste Noise Cancelling maar in de praktijk merk ik niet heel veel verschil ten op zichte van mijn Quiet Comfort (SC).

De Bose Ultra heb ik juist in de verkoop gezet ondanks dat deze qua kwaliteit en noise canceling wel het beste uit de bus komt. De QC SC zit voor mij net heel iets prettiger en de aanwezigheid van fysieke knoppen vind ik erg belangrijk. Dat is bij de Sony's een groot gemis en bij de Ultra iets minder erg (niet op schelp maar voor volume moet je wel met je vinger over zijkant van schelp).

Ik zou voor de Quiet Comfort SC gaan dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:29
Ik heb nog een Bose Quietcomfort 35 II, en ofschoon ik op gebied van gesloten over-ear headphones, weinig vergelijkingsmateriaal heb is/was biedt die wel alles wat je nodig hebt. Als ik afgesloten wil zijn van de kantoortuin is de noise canceling perfect.

Compleet afgesloten van de rest, zet je de muziek aan welke ik acceptabel vind dan zit je helemaal in een andere wereld. In het vliegtuig, huilende babies en geluid van de overige passagiers, vliegtuigmotoren, verwaarloosbaar, niet bestaand bijna (met muziek aan).

Eerlijk is eerlijk, zoals gezegd heb ik geen recent vergelijkingsmateriaal. Ik heb ook een in-ear Sennheiser Wireless Momentum 3 en ondanks dat die ook noise canceling heeft is dat vele malen minder als de Bose QC. Daarentegen is het geluid vele, vele, vele malen beter.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 22:41
Ik heb ook een Sony noise canceling koptelefoon (type weet ik zo niet) en daar kan je ook een windruis optie aanzetten. Hierdoor is de “druk” op de oren wat minder. Wellicht dit eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:25
@edvdburg
Ik heb zelf de XM3 van Sony en de QC35II en SC van Bose.
Qua geluidskwaliteit is Sony beter, wil je vooral een prettig zittende koptelefoon, dan is de Bose Quietcomfort echt het prettigste. Die kan ik zonder probleem 12+ uur per dag op hebben. De Sony wordt na 2 uur al vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:17

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@edvdburg

Hobbel ff naar een mediamarkt, Hifi Klubben of andere toko. Daar kun je proefluisteren met koptelefoons, gewoon je telefoon mee en je kunt je favo tunes luisteren.

Dan kun je ook het verschil in klank even beoordelen. De XM3, quietcomfort en px7 etc etc klinken echt allemaal anders.

Mer wat drukte in de winkel kun je ook de verschillendecstanden noise reduction aardig beoordelen.

Persoonlijk vond ik de bose QC nét iets lekkerder klinken dan de xm3 maar de xm3 vond ik veel beter qua noisecancelling en dat gaf bij mij de doorslag want ik zit in een hele drukke kantoortuin.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimbroekstra
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 13-06 22:55
*knip* Lid worden om alleen je eigen blog te posten is niet de bedoeling. Iemand van gericht advies voorzien mag natuurlijk wel

[ Voor 108% gewijzigd door Jorgen op 14-06-2025 03:59 ]

Pagina: 1