Doordat er uit die MRI niet persé iets geks kwam is het eigenlijk goed nieuws.Janssen1 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:13:
Wat ik vergeten te vermelden ben. 4 weken terug heb ik 1 week vakantie in spanje doorgebracht, maar ook zomervakantie 2024 waren periodes waarin de klachten aanzienlijk minder waren.
Omdat ik een kantoorbaan heb en dus veel zit denk ik dus dat het daar ergens in zit. Als ik een langere periode dan een weekend niet zoveel ga zitten verbeterd het. Zodra ik weer langer dan aantal dagen ga zitten komt het terug.
Zoals hierboven al wordt getypt, een zenuwprobleem snap ik de link met een osteopaat wel, die zijn ook bezig met de zenuwbaan e.d. (als ik het goed begrepen heb)
Ik denk dat in jouw bovenstaande comment zowel de kern als de oplossing van je probleem zit. Zelf ervaring met een manueel therapeut die ook dry-needling toepast. Combinatie van stress/kantoorbaan/weinig bewegen zat mijn hele rug en nek vast. Ik denk dat jij ook aan zeker 2 van die 3 oorzaken hebt.
Een manueeltherapeut 'lijnt' mijn lichaam als het ware ff uit. Dit geeft verlichting, idem met dry-needling die de spier weer laat ontspannen. Maar als je daarna de oorzaak niet aanpakt komt het gewoon terug. Oorzaak is vaak je lichaamshouding.
Dus bewegen, wandelen, rechtop zitten/lopen schouders naar achteren. En doe dagelijks wat rek en strek oefeningen voor je rug/nek/schouders maar ook je benen en heup en de wereld ziet er een stuk beter uit.
Onderstaande is mooi voorbeeld hoe 8 vd 10 kantoormensen (hier wel tenminste) er bijlopen. Ook toevallig niet allemaal het sportiefste type. Veel zitten, veel gamen, veel die nek naar voren, veel op de telefoon. Eigenlijk treurig. Maar niet zo gek dat het lichaam op een gegeven moment gaat protesteren.