Remote desktop Microsoft toegang tot eigen PC weigeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:08
Dag Tweakers,

Ik maak gebruik van Remote Desktop van Microsoft om mijn werkomgeving te benaderen.

Echter staat het kopiëren van bestanden tussen mijn privé omgeving en werkomgeving automatisch aan.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan uitzetten?

Beste antwoord (via turkeyhakan op 22-04-2025 15:24)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:21

pistole

Frutter

Het betreft de 'nieuwe' client die (ook) voor AVD gebruikt kan worden. In deze client is het niet mogelijk om te kiezen welke lokale resources worden gemapt - dat wordt serverside geregeld.

@turkeyhakan zie je in je RDP-sessie lokale disken, of is het alleen een kwestie van clipboard?

Ik frut, dus ik epibreer

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

turkeyhakan schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:54:
Ja, door even op internet te zoeken naar "disable copy/paste RDP" bijvoorbeeld?

Serieus, wat heb je zelf geprobeerd, wat had je verwacht en wat was de uitkomst?

We verwachten hier wel wat eigen inzet...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Question Mark schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 17:11:
[...]

Ja, door even op internet te zoeken naar "disable copy/paste RDP" bijvoorbeeld?

Serieus, wat heb je zelf geprobeerd, wat had je verwacht en wat was de uitkomst?

We verwachten hier wel wat eigen inzet...
Niet in mij opgekomen, aangezien je bij citrix dit in de instellingen kunt wijzigen en bij RDP heb ik gezocht tot ik dit bericht “noodgedwongen” moest plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:11
turkeyhakan schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:54:
Dag Tweakers,

Ik maak gebruik van Remote Desktop van Microsoft om mijn werkomgeving te benaderen.

Echter staat het kopiëren van bestanden tussen mijn privé omgeving en werkomgeving automatisch aan.

Je hebt een artikel op security.nl gelezen waarin stond dat via rpd connecties hackers toegang konden krijgen tot je clipboard en bestanden op je computer en je wantrouwt nu je eigen werkgever dat ze op die manier bij jouw privé bestanden kunnen komen?

gewoon een vraag hoor, niks geen kritiek, alleen maar positief dat je hier over nadenkt

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:57

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Euhm als je RDP opendoen > Show Options > Local resources tab. Daar staan wat dingen die je kan aanpassen zoals printers en clipboard.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Damic schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 08:30:
Euhm als je RDP opendoen > Show Options > Local resources tab. Daar staan wat dingen die je kan aanpassen zoals printers en clipboard.
Ik zie deze optie er niet tussen staan. Het betreft: Remote Desktop client for Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Zwelgje schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 07:50:
[...]

Je hebt een artikel op security.nl gelezen waarin stond dat via rpd connecties hackers toegang konden krijgen tot je clipboard en bestanden op je computer en je wantrouwt nu je eigen werkgever dat ze op die manier bij jouw privé bestanden kunnen komen?

gewoon een vraag hoor, niks geen kritiek, alleen maar positief dat je hier over nadenkt
Nee, zeker niet. Deze vraag heb ik al meer dan een jaar en nu ik toch mijn eigen PC wil blijven gebruiken maar eens op onderzoek gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:57

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Hier:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ji9TZfk.png

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• pistole

pistole

Frutter

Het betreft de 'nieuwe' client die (ook) voor AVD gebruikt kan worden. In deze client is het niet mogelijk om te kiezen welke lokale resources worden gemapt - dat wordt serverside geregeld.

@turkeyhakan zie je in je RDP-sessie lokale disken, of is het alleen een kwestie van clipboard?

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
pistole schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:21:

Exact wat je beschrijft en dan krijg ik van bijvoorbeeld @Question Mark een hele vervelende reactie. Het is dus niet mogelijk en daar was ik al bang voor.

Ik zie in de RDP sessie niet de lokale disk gelukkig, betreft alleen copy paste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pistole

pistole

Frutter

Er is nogal wat te configureren, maar als je je eigen drives niet ziet dan hoef je niet bang te zijn dat je werkgeven op jouw systeem kan kijken. Qua instellingen is er nogal wat mogelijk, maar vanaf de client kan je (denk ik) niet direct zien wát er precies wel of niet aan staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H1PNlSsn5N-x-fYSmMlBasGQda4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1zTtoo3t8TeiIJ8SwQbgrnkw.png?f=user_large
De vervelende reactie is niet leuk, maar kan je voorkomen door je vraag iets duidelijker te stellen en aan te geven wat je zelf al hebt uitgezocht :) .

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

turkeyhakan schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:24:
[...]
en dan krijg ik van bijvoorbeeld @Question Mark een hele vervelende reactie.
Ik ben even benieuwd waarom je mijn reactie vervelend vind. :)

Als je kijkt naar wat gevraagd wordt in een topicstart, en je houdt dat naast je eigen topicstart dan zie je toch al gauw dat er best wat ontbreekt in je topicstart?

4.1.2 Het maken van goede topicstart: De Quickstart
  • Je geeft nergens aan waar je al op gezocht hebt
  • Je geeft niet aan wat je al geprobeerd hebt, wat je verwacht had, en wat de uitkomst was
Je dumpt nu simpelweg je vraag, en wacht op antwoord. En dat is niet de bedoeling op Tweakers...

En daar ben je in het verleden als eens eerder op gewezen...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Question Mark schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:37:
[...]

Ik ben even benieuwd waarom je mijn reactie vervelend vind. :)

Als je kijkt naar wat gevraagd wordt in een topicstart, en je houdt dat naast je eigen topicstart dan zie je toch al gauw dat er best wat ontbreekt in je topicstart?

4.1.2 Het maken van goede topicstart: De Quickstart
  • Je geeft nergens aan waar je al op gezocht hebt
  • Je geeft niet aan wat je al geprobeerd hebt, wat je verwacht had, en wat de uitkomst was
Je dumpt nu simpelweg je vraag, en wacht op antwoord. En dat is niet de bedoeling op Tweakers...

En daar ben je in het verleden als eens eerder op gewezen...
Je reactie is nogal direct, vandaar. Er ontbreekt inderdaad het één en ander in mijn topicstart. Maar mijn vraag is dan ook best specifiek. Ik definieer mijzelf niet als een leek en ben gewoon vastgelopen in de mogelijkheden die er eventueel zouden kunnen zijn. Ik dacht de vraag even op Tweakers te zetten en dat een ervaringsdeskundige zoals @pistole er dan hopelijk op zou kunnen reageren.

Maar eind goed al goed. Case closed.
Pagina: 1