Heeft iemand ervaring met internxt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:59
Ik heb al een tijdje een stack bij TransIP. Ooit begonnen als gratis variant, en later overgegaan naar de betaalde variant. Op zich ben ik er wel tevreden over, maar ik vind het ook altijd goed om zo nu en dan eens te kijken of er nog iets op de markt is wat wellicht beter/goedkoper is.

Ik kwam in mjin zoektocht ook internxt tegen. Ik had er nog nooit van gehoord, maar als ik zie dat ik er voor 180 euro een lifetime abonnement van 1TB kan krijgen, dan is de rekensom niet zo heel lastig. Tegelijk bekruipt mij ook een gevoel van "te mooi om waar te zijn". Vandaar dat ik benieuwd ben of iemand al ervaring heeft met hun? Zo ja, hoe lang ben je er al klant, en uiteraard: hoe bevalt het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

lifetime
Dan weet ik genoeg. Binnen no time blijkt de leverancier het niet te redden. Het wordt steeds langzamer en opeens stopt het. Ondertussen heeft men er geen backups dus elk oepsje is jouw probleem.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:56

nelizmastr

Goed wies kapot

F_J_K schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:09:
[...]

Dan weet ik genoeg. Binnen no time blijkt de leverancier het niet te redden. Het wordt steeds langzamer en opeens stopt het. Ondertussen heeft men er geen backups dus elk oepsje is jouw probleem.
Net als de gratis Stack van Transip.

Ben toen hun storage array crashte een bak data kwijtgeraakt en daarna ineens betalen. Tja. Shit happens, maar vertrouwen doe je zo’n club dan niet meer.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-05 16:46
Kroesss schreef op zondag 6 april 2025 @ 20:36:
Vandaar dat ik benieuwd ben of iemand al ervaring heeft met hun? Zo ja, hoe lang ben je er al klant, en uiteraard: hoe bevalt het?
Ik heb nu sinds ongeveer een half jaar een 5 TB lifetime abonnement bij Internxt.
Mijn ervaringen eerste ervaringen heb ik destijds hier al eens beschreven:

https://gathering.tweaker...message/80542624#80542624

Inmiddels zijn we een half jaar verder en ben ik iets minder enthousiast, maar nog steeds wel redelijk tevreden.

Ik weet ook wel dat een lifetime abonnement niet houdbaar is, maar als ik er een redelijk aantal jaren gebruik van kan blijven maken is zo'n 300 Euro voor 5 TB opslag geen slechte deal.

Ik heb inmiddels wel een paar kanttekeningen bij mijn bovenstaande verhaal:

De uploadsnelheid via WebDav en een WebDav client ligt inmiddels zo'n 10 x lager dan voorheen (nu ca. 10 MBytes/s vs. 100 MBytes/s voorheen. De downloadsnelheid via WebDav is echter nog steeds >100 MBytes/s.

Voor uploaden gebruik ik nu de Internxt Drive client voor Windows. Heeft niet echt mijn voorkeur, maar haalt wel een uploadsnelheid van ca. 85 Mbytes/s. Met downloaden is-ie echter wel veel trager dan WebDav.

Ik heb een paar keer meegemaakt dat Internxt niet meer werkte. Heb het idee dat ze regelmatig met de software van hun servers aan het rommelen zijn waardoor e.e.a. niet meer werkt. Zelf ben ik er achter gekomen dat het soms nodig is de CLI/WebDav tool of de Internxt Drive client te upgraden om e.e.a. weer werkend te krijgen. Blijkbaar is hun server software dan opeens incompatible met eerdere PC clients. Slordig.

Support via email: soms krijg ik antwoord, soms niet. Antwoorden die je krijgt zijn meestal iets in de geest van: "We zijn er mee bezig".

Verder is er support via het Internxt forum op Reddit:

https://www.reddit.com/r/internxt/

De meeste problemen die mensen daar posten worden echter steevast beantwoord met een verzoek een mailtje te sturen naar Internxt. Daardoor kan de community niet meelezen wat de oplossingen zijn die Internxt aandraagt (if any). Gemiste kans.

Het meest storende aan het forum vind ik dat Internxt al te kritische postings verwijdert.

Zou ik Internxt nu nog steeds aanraden: Tja. De gunstige prijs is het enige pluspunt dat ze bieden. Ik zou het niet gebruiken als backup als dit je enige off-site backup is. Zelf heb ik naast Internxt nog een paar andere off-site backups voor kritische data,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kroesss
Bedankt @ReneK ! Ik gerbruik nu Stack inderdaad als mijn enige off-site backup.

Dat lifetime niet houdbaar is voor zeg de komende 30 jaar snap ik ook, maar de 1TB-variant waar ik naar keek kost ongeveer anderhalf jaar van TransIP, vandaar. Dat je dan wat inlevert op andere punten is logisch. Een tragere klantenservice bijvoorbeeld, of beperktere mogelijkheden om ze te bereiken zijn dan keuzes. Het verwijderen van kritische berichten is echter wel iets wat bij mij een grote rode vlag is.

Ik ga dus verder kijken. Dank voor je eerlijke mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Microsoft Office 365 Family is €70/jaar als je een code van Pricewatch trekt. Dan heb je 6x 1TB en gratis office applicaties enzo.

Overwegen waard wat mij betreft.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
Ik snap het advies, maar met de hele situatie in Amerika op dit moment wil ik daar eigenlijk niet mijn data hebben staan. Ik zoek dus bewust naar een Europees bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb denk ik meer vertrouwen in dit bedrijf (Europees, schijnbaar eigen servers, edit @Kroesss Internxt bedoel ik), maar Iemand ervaringen met Degoo (100 GB gratis cloud storage)? is in ieder geval een voorbeeld van hoe het niet moet qua lifetime abo.

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 07-04-2025 12:55 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
F_J_K schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:32:
Ik heb denk ik meer vertrouwen in dit bedrijf (Europees, schijnbaar eigen servers), maar Iemand ervaringen met Degoo (100 GB gratis cloud storage)? is in ieder geval een voorbeeld van hoe het niet moet qua lifetime abo.
Sorry, maar ik begrijp niet helemaal op welk bedrijf je doelt met "dit bedrijf" in het eerste stukje van je zin? Internxt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
nelizmastr schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:18:
Net als de gratis Stack van Transip.

Ben toen hun storage array crashte een bak data kwijtgeraakt en daarna ineens betalen. Tja. Shit happens, maar vertrouwen doe je zo’n club dan niet meer.
Ff nuance: je bedoeld die gratis Stack waarvan al vanaf het begin werd aangegeven dat het (anders dan de betaalde variant) op oude hardware draaide en geen back-ups kreeg, en daarom niet als enige back-up gebruikt diende te worden? Waarvan idee was om oude hardware die niet voldeed voor de betaalde diensten niet meteen weg te hoeven gooien maar mensen er iets leuks voor te geven.

Tja, dat men dat stukje negeerde, het wel als enige opslag ging gebruiken en vervolgens boos werd dat data weg was is groot deel van de reden dat het gestopt is. Het was de reputatieschade niet waard.

Maar het was gewoon publiekelijk bekend hoe de gratis versie werkte (en dat je juist daarom kon ook zoveel gratis kon krijgen) en als je meer zekerheid wou je de betaalde versie hoorde te nemen (die gewoon back-ups heeft en op nieuwe hardware draait). Vertrouwen kwijt raken omdat je dat negeert. Tja...

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Cambionn schreef op zondag 13 april 2025 @ 19:42:
[...]
Ff nuance: je bedoeld die gratis Stack waarvan al vanaf het begin werd aangegeven dat het (anders dan de betaalde variant) op oude hardware draaide en geen back-ups kreeg, en daarom niet als enige back-up gebruikt diende te worden? Waarvan idee was om oude hardware die niet voldeed voor de betaalde diensten niet meteen weg te hoeven gooien maar mensen er iets leuks voor te geven.

Tja, dat men dat stukje negeerde, het wel als enige opslag ging gebruiken en vervolgens boos werd dat data weg was is groot deel van de reden dat het gestopt is. Het was de reputatieschade niet waard.

Maar het was gewoon publiekelijk bekend hoe de gratis versie werkte (en dat je juist daarom kon ook zoveel gratis kon krijgen) en als je meer zekerheid wou je de betaalde versie hoorde te nemen (die gewoon back-ups heeft en op nieuwe hardware draait). Vertrouwen kwijt raken omdat je dat negeert. Tja...
Nog een nuance:

Ik had de gratis versie al toen het nog op invite basis was, en het was lang niet zo duidelijk vermeld wat jij schetst als jij het doet voorkomen. Je verhaal mag feitelijk juist zijn, maar dat wil niet zeggen dat ze zo transparant waren dat het openlijk bij de dienstbeschrijving stond. Het is niet voor niets dat ze er best wat gezeik mee hebben gehad.

Ik heb mijn verlies genomen omdat ik mijn eigen back-ups niet serieus genoeg nam, maar toch blijf ik bij mijn mening :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
@Kroesss ik heb nu gratis Stack omdat ik bij team.blue werk (en werkt hier ook prima, ben tevreden), maar ik had voorheen cloud storage bij The Good Cloud. Daar was ik ook zeer tevreden over, en is Nederlands.

Vergeleken met Stack: geen sftp, maar gezien het op Nextcloud draait wel toegang tot de plugins daarvoor. Als je vraagt voegen ze die voor je toe. Ook heeft het CardDAV support waardoor je je telefooncontacten er makkelijk in kan back-uppen (met bijv. DAVx5). Verder helpen ze ivm hun status als official partner ook Nextcloud te financieren, dus ook goed voor het moraal.

Wij betalen Owncloud overigens ook, gezien onze software daarop gebaseerd is. Hardware is wel onze eigen, en vermoed dat die wel iets profesioneler is opgezet bij ons (puur omdat The Good Cloud veel kleiner is en daardoor minder resources dan ons zal hebben, niet door gebrek aan kunde). Echter, heb in 2 jaar tijd slechts 1 keer gehad dat The Good Cloud paar uur niet beschikbaar was en nooit problemen met data. Ik verwacht dat de momenten waarop dat verschil echt uitmaakt niet vaak voorkomende situaties zijn.

Met pCloud heb ik overigens weer slechte ervaringen. Dat was enorm instabiel en vaak offline. Andere big tech alternatieven geen eerstehands ervaring mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Cambionn op 13-04-2025 20:08 ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
nelizmastr schreef op zondag 13 april 2025 @ 19:50:
Nog een nuance:
Ik had de gratis versie al toen het nog op invite basis was, en het was lang niet zo duidelijk vermeld wat jij schetst als jij het doet voorkomen. Je verhaal mag feitelijk juist zijn, maar dat wil niet zeggen dat ze zo transparant waren dat het openlijk bij de dienstbeschrijving stond. Het is niet voor niets dat ze er best wat gezeik mee hebben gehad.

Ik heb mijn verlies genomen omdat ik mijn eigen back-ups niet serieus genoeg nam, maar toch blijf ik bij mijn mening :)
Ik ga je niet tegenspreken. Dit speelde voordat ik er werkte. Ik weet alleen dat het publiekelijk beschreven stond met de waarschuwing het niet als enige opslag te gebruiken en dat er niet over gelogen werd. En dat het zo werkte en dat het hierom idd gestopt is. Maar ik weet eerlijk gezegd niet waar het stond en hoe duidelijk. Het is voor mij een achteraf verhaal, de precieze communicatie heb ik niet gezien.

Leek me echter wel belangrijk om te weten dat het op compleet andere hardware draaide en met andere voorwaarden (zoals het gebrek aan back-ups) en dit bij de betaalde versie niet zomaar zou gebeuren.

[ Voor 7% gewijzigd door Cambionn op 13-04-2025 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Cambionn schreef op zondag 13 april 2025 @ 19:55:
@Kroesss ik heb nu gratis Stack omdat ik bij team.blue werk (en werkt hier ook prima, ben tevreden), maar ik had voorheen cloud storage bij The Good Cloud. Daar was ik ook zeer tevreden over, en is Nederlands.

Vergeleken met Stack: geen sftp, maar gezien het op Nextcloud draait wel toegang tot de plugins daarvoor. Als je vraagt voegen ze die voor je toe. Ook heeft het CardDAV support waardoor je je telefooncontacten er makkelijk in kan back-uppen (met bijv. DAVx5). Verder helpen ze ivm hun status als official partner ook Nextcloud te financieren, dus ook goed voor het moraal.

Wij betalen Owncloud overigens ook, gezien onze software daarop gebaseerd is. Hardware is wel onze eigen, en vermoed dat die wel iets profesioneler is opgezet bij ons (puur omdat The Good Cloud veel kleiner is en daardoor minder resources dan ons zal hebben, niet door gebrek aan kunde). Echter, heb in 2 jaar tijd slechts 1 keer gehad dat The Good Cloud paar uur niet beschikbaar was en nooit problemen met data. Ik verwacht dat de momenten waarop dat verschil echt uitmaakt niet vaak voorkomende situaties zijn.

Met pCloud heb ik overigens weer slechte ervaringen. Dat was enorm instabiel en vaak offline. Andere big tech alternatieven geen eerstehands ervaring mee.
Dank voor de reactie :) Ik zie dat The Good Cloud helaas wel nog een stukje duurder is TransIP, wat uiteraard wel een grote drijfveer is. Momenteel kijk ik naar de Storagebox van Hetzner, en vooralsnog alle mogelijkheden die ik volgens mij nodig heb.
Pagina: 1