Ik heb nu sinds ongeveer een half jaar een 5 TB lifetime abonnement bij Internxt.
Mijn ervaringen eerste ervaringen heb ik destijds hier al eens beschreven:
https://gathering.tweaker...message/80542624#80542624
Inmiddels zijn we een half jaar verder en ben ik iets minder enthousiast, maar nog steeds wel redelijk tevreden.
Ik weet ook wel dat een lifetime abonnement niet houdbaar is, maar als ik er een redelijk aantal jaren gebruik van kan blijven maken is zo'n 300 Euro voor 5 TB opslag geen slechte deal.
Ik heb inmiddels wel een paar kanttekeningen bij mijn bovenstaande verhaal:
De uploadsnelheid via WebDav en een WebDav client ligt inmiddels zo'n 10 x lager dan voorheen (nu ca. 10 MBytes/s vs. 100 MBytes/s voorheen. De downloadsnelheid via WebDav is echter nog steeds >100 MBytes/s.
Voor uploaden gebruik ik nu de Internxt Drive client voor Windows. Heeft niet echt mijn voorkeur, maar haalt wel een uploadsnelheid van ca. 85 Mbytes/s. Met downloaden is-ie echter wel veel trager dan WebDav.
Ik heb een paar keer meegemaakt dat Internxt niet meer werkte. Heb het idee dat ze regelmatig met de software van hun servers aan het rommelen zijn waardoor e.e.a. niet meer werkt. Zelf ben ik er achter gekomen dat het soms nodig is de CLI/WebDav tool of de Internxt Drive client te upgraden om e.e.a. weer werkend te krijgen. Blijkbaar is hun server software dan opeens incompatible met eerdere PC clients. Slordig.
Support via email: soms krijg ik antwoord, soms niet. Antwoorden die je krijgt zijn meestal iets in de geest van: "We zijn er mee bezig".
Verder is er support via het Internxt forum op Reddit:
https://www.reddit.com/r/internxt/
De meeste problemen die mensen daar posten worden echter steevast beantwoord met een verzoek een mailtje te sturen naar Internxt. Daardoor kan de community niet meelezen wat de oplossingen zijn die Internxt aandraagt (if any). Gemiste kans.
Het meest storende aan het forum vind ik dat Internxt al te kritische postings verwijdert.
Zou ik Internxt nu nog steeds aanraden: Tja. De gunstige prijs is het enige pluspunt dat ze bieden. Ik zou het niet gebruiken als backup als dit je enige off-site backup is. Zelf heb ik naast Internxt nog een paar andere off-site backups voor kritische data,