Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-05 14:16
100GB gratis cloud storage
Degoo kwam ik tegen in de Google Play Store. Ze beloven 100GB gratis opslag, encryptie, driedubbele opslag van je bestanden en sync backup clients voor Android, Windows en Mac OS X. Je kunt je aanmelden op www.degoo.com, evt. met je Googleaccount. Hun voorwaarden lees je hier, hun supportpagina hier.

Klinkt leuk, maar gratis bestaat niet...
Wat is hun verdienmodel? Verkopen ze net als de meeste andere clouddiensten grotere hoeveelheden opslag voor vaste bedragen per maand/jaar? Inderdaad: ze bieden een Pro en Ultimate account voor vaste bedragen per maand/jaar/vijf jaar.

Zoekend hier op GoT vind je Degoo vermeld in 2 topics, namelijk over online geld verdienen met klikken op linkjes, referrals, enz. Dit zijn voor mijn gevoel een beetje louche praktijken, maar ik kan niet vinden of het hetzelfde bedrijf is waar ik het nu over heb. In één post op GoT over de referral-ad-klik-Degoo staat dat het een Zweeds bedrijf is. Via Google vind je dat cloud-storage-Degoo ook een Zweeds bedrijf is. Ook op de Facebookpagina vind je veel info, bijv. dat het bedrijf uit Zweden komt, maar als ik terug ga in de tijd en kijk naar de oudste posts, dan concludeer ik dat het een ander bedrijf is. Cloud-storage-Degoo lijkt een prima startup geweest te zijn van een student die nooit iets noemt van een bedrijf dat klikken (ver)koopt, maar alleen maar gefocust is op backupsoftware en op een gegeven moment begonnen is met 100GB gratis cloud storage.

Het klinkt als een leuk alternatief voor Copy, dat over één maand stopt met hun huidige cloudopslagdiensten.

Wie heeft hier ervaringen mee en wie weet of er een addertje onder het gras zit, dan wel waar de voorwaarden slecht in elkaar zitten of je privacy in het geding komt?

[ Voor 8% gewijzigd door erikieperikie op 02-04-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-04 16:30
Ik zou de voorwaarden wel even goed doorspitten op relevante onderdelen m.b.t. delen met derden of iets dergelijks.

https://degoo.com/terms
10. Fees and Payment
10.1. User shall pay the applicable fees for use of the Services as described on the Platform. User shall pay fees by using Paypal or other methods of payment as may be supported by Degoo. Degoo may increase or add fees and charges for any existing Services by giving User at least 30 days advance notice. Late interest of 3 % per month may be charged on all late payments.
Verder zie ik niks raars in de voorwaarden qua verborgen verdien modellen omtrent delen met derden.

[ Voor 68% gewijzigd door xoniq op 02-04-2016 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-05 14:16
Ik heb me aangemeld en de Android app is prima, maar kan nog op een aantal puntjes bijgeschaafd worden. Bij het opstarten vraagt hij wat je wilt backuppen: foto's, video's, muziek of documenten zijn 4 categorieën (volgens mij verwijzend naar mappen op je apparaat) die je kunt aanzetten, maar dat heb ik niet gedaan. Vervolgens kun je je aanmelden met mail en wachtwoord, of Google. Via Google wil Degoo je contactpersonen kunnen lezen, dus dat heb ik toch maar niet gedaan en me aangemeld met mailadres. De app is vervolgens erg clean.

Je ziet een knop om een referral te genereren: als een ander zich aanmeldt, dan krijg je beiden 3GB bovenop de 100GB. Ook zie je een knop: ‘Fit 10x more photos on your phone!’. Daarmee cropt/verkleint (ik weet niet welke van de twee) Degoo al je foto's tot ze op je telefoonscherm passen, maar de volledige grootte foto's staan nog wel online gebackupt. Je kunt vanuit de app upgraden naar de betaalde Pro en Ultimate accounts, met met een 30 dagen gratis proefperiode. Hierbij staat dat het Pro account backups tot drie apparaten ondersteunt, het Ultimate account onbeperkt. Goed om te weten dus! Ik veronderstel dat het gratis account ook maar 3 apparaten ondersteunt, ik heb het getest met maar 2.

Het is ook mogelijk om naast de foto's, video's, muziek en documenten andere mappen toe te voegen die Degoo moet backuppen. Hieruit blijkt wat Degoo voor dienst is: een backupdienst. Je kunt je files ook downloaden vanuit de online backup naar een geselecteerde locatie.

De instellingen van de app zijn simpel: backup alleen via Wi-Fi, backup alleen wanneer aan lader en bewaar verwijderde items (op telefoon verwijderen is dan online nog wel gebackupt) zijn de opties die je kunt aanzetten.

Aan de Windows client is meer te zien wat voor een dienst Degoo biedt:
  • Degoo draait net als bijv. Dropbox, Box Google Drive, Mega en OneDrive op de achtergrond in het systeemvak.
  • Je kunt mappen aanwijzen op je PC die Degoo backupt.
  • De backups gebeuren eens per 24 uur, maar je kunt hem ook handmatig starten. Dit is een verschil met de meeste andere clouddiensten die een continue synchronisatie van bestanden tussen je apparaten en de cloud bieden.
  • Je kunt bonusruimte krijgen tot 500GB extra (voor 600GB in totaal dus) met referrals. Dit doe je met een persoonlijke link. Bovendien kun je via de Degoo website een smalle en brede banner genereren voor op je website of in je handtekening op fora.
  • Net als in de Android app kun je je bestanden met een knop downloaden naar een geselcteerde locatie, je kunt ook selecteren welke online bestanden je wilt downloaden. Ook je prullenbak kun je herstellen.
  • De prullenbak wordt door Degoo gebruikt zodra je een item uit een gebackupte map verwijderd. Het item blijft nog 2 weken (60 dagen met een premiumaccount) in je prullenbak staan en telt nog wel mee voor je opslaglimiet. De prullenbak is met een knop per apparaat te legen.
  • Er zit ook één erg interessante optie in de Windows client: je kunt een deel van je CPU-tijd verkopen voor 10GB opslag. Hoe dit werkt lees je hier. Het is in feite een cryptocurrency miner! Hiermee verdien je geld voor Degoo in de tijd dat je processor niet wordt gebruikt. Als je bedenkt dat je maar 10GB bovenop je backup krijgt, dan is het verkopen van je CPU-tijd een flinke investering voor die kleine extra hoeveelheid. Je hebt er namelijk pas iets aan zodra je meer dan 100GB nodig hebt en dan is 10GB extra niet erg verruimend, die krijg je dan ook nog wel vol. De enkeling die precies tussen de 100 en 110GB wil backuppen kan hier natuurlijk wel van profiteren.
Tot zover mijn overzicht van de Android app en de Windows client!

Via de website kun je ook bestanden verzenden die tot 7 dagen beschikbaar blijven. Hiervoor heb je wel een account nodig, maar de ontvanger niet. De ontvanger krijgt met het bestand meteen de mogelijkheid om zich aan te melden voor de dienst, waarbij dit geldt als een referral, dus krijg je allebei 3GB gratis extra opslag.

Overigens heeft de dienst geen webinterface om je bestanden te bekijken of te downloaden, dit doe je via de softwareclients zelf!

[ Voor 5% gewijzigd door erikieperikie op 02-04-2016 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Bump

Ik kom overal aanbiedingen tegen nu voor 60 usd Lifetime premium 2TB.

Dat klinkt niet gek toch? :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

nog maar een bump.
niet om te spammen, maar de aanbieding loopt vandaag af.
Heb vorige week even de gratis versie getest en so far so good, dus zojuist de aanbieding (?) maar genomen.

geen referal link ;) :
https://depot.xda-develop...0317&utm_term=scsf-223590

even via 10 minutemail een 10% coupon gepakt :+ dus voor 54 USD lifetime subscription.
Dat is zelfs voor 1 jaar al best wel nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De data staat blijkbaar niet (alleen) op door hen beheerde servers, maar op de PC van willekeurige derden. Je hebt dan maar te hopen dat de versleuteling de komende 80 jaar blijft voldoen. Anders ligt de data op straat.

Voor mij een reden om het niet te doen. Al is 5 tientjes lifetime een leuke deal..
We've developed a new compression which enables us to store data at a much lower cost than our competitors. We're what Pied Piper had become if Hooli hadn't sued them.
:D

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 16-05-2017 15:34 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 18:24
F_J_K schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:09:
De data staat blijkbaar niet (alleen) op door hen beheerde servers, maar op de PC van willekeurige derden.

[...]
Toch lijkt het erop dat ze dat nu niet meer doen:
Previously we used to store the files using a P2P storage system but our efficient compression lowered the data usage enough to allow us use server storage instead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

F_J_K schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:09:
Al is 5 tientjes lifetime een leuke deal..

[...]

run! je hebt nog een paar uurtjes :P

[ Voor 69% gewijzigd door paQ op 16-05-2017 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

paQ schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:51:

run! je hebt nog een paar uurtjes :P
Toch maar geprobeerd! Maar:
Subscribing to the Ultimate plan (USD $1,199).

Your subscription will cancel at 5/16/2117.
Eeeeeuhm. Huh. Het is helemaal niet lifetime! Voor de zekerheid over vijftig jaar maar eens cancellen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

ja, en dan vergeten we het, en zijn de abonnementen geïndexeerd naar 13,899 USD

[ Voor 95% gewijzigd door paQ op 17-05-2017 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Backups lopen overigens prima. Het valt me op dat de Windows task manager 5-20 Mb/s laat zien en de tray icon van Degoo zegt 20 a 50 Mb/s (beide kleine b). Mogelijk vanwege compressie. Het gaat in ieder geval sneller dan mijn Crashplan-abo.

Nadeel: je kunt mappen opgeven om te backuppen, maar je kunt geen exclusions zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-05 08:52
commentator schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:15:
[...]

Toch lijkt het erop dat ze dat nu niet meer doen:

[...]
Ja het lijkt mij logisch dat zij een super compressie hebben uitgevonden dat er voor zorgt dat zij de hoeveelheid data zodanig kunnen comprimeren dat het nu wel serverside kan worden opgeslagen 8)7 8)7

Ieder bedrijf die zo'n claim maakt zou ik bij voorbaat al wantrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eclipse1919
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10-2024
Jongens is dit proggie nu free of niet ?? ik zie bedragen tot 156 euro per jaar account ken ik niet verwijderen alleen maar aanmelden , maar ben bang dat ik dan ergens aan vast zit ik heb degoo Ca 12 dagen terug geinstalleerd en nu eraf gekieperd. wees even duidelijk, moet je betalen ? want ik zie google play en mijn paypal erbijstaan.... weggooien of niet ? duidelijke reactie aub geen 2 a 4 tjes bla bla gr han

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

eclipse1919 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:58:
duidelijke reactie aub geen 2 a 4 tjes bla bla gr han
Wees dan zelf ook helderder in je vraagstelling... ;)

Log in op de website, kijk naar je accountgegevens, geef aan dat je je abo annuleert, log uit. Hoe en wat heb je aangemeld, waar loop je vast bij annuleren, waar twijfel je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 13:53
Ik gebruik de Premium versie sinds een paar maanden. Ik vond online een aanbieding voor een lifetime-abonnement voor $60, dat leek me wel een goede deal. Overigens zijn die aanbiedingen nog steeds links en rechts te vinden (Google even op "Degoo lifetime").

Op zich werkt het prima, download en uploadsnelheden zijn vrij laag maar daar heb ik niet echt last van na de eerste complete backup. Ik moest op een pc wel even de backuptool opnieuw installeren omdat hij bij het restoren van een bestand bleef hangen. Voor dit geld mag je geen topkwaliteit verwachten, maar voor mij is het alleen een extra backup naast de gebruikelijke opslag op OneDrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 739257

Graag zou ik willen weten hoe ik de mappen/bestanden van Degoo af download. Kan iemand mij erbij helpen ? Ik heb de app ook op mijn windows computer, maar ik snap er niet zo veel van (engels is niet mijn sterkste kant) Ik ben veel te bang dat ik mijn SD card waar al e.e.a. op staat compleet wis met 'recovery' ??? Kun je me misschien de stappen uitleggen erikieperikie ?

Ik heb nog een punt wat Degoo betreft trouwens. Mijn SD card op mijn telefoon ging stuk ineens...ik kon er niets mee, ook niet op mn laptop...niet eens formatteren...dus alles weg. Neem ik een Degoo account en dacht de nieuwe foto's te uploaden...tot mijn verbazing werden er veel meer foto's ge-upload ! Alles wat ik op mijn SD card kwijt was haalde Degoo zo van mijn telefoon af, terwijl er een nieuwe SD card in zat ! Kan iemand mij vertellen hoe dit zomaar ineens kan ? Ik was er wel heel blij mee ! Foto's over 2 jaar was ik kwijt ! Dus nu wil ik alles wat er nu op Degoo staat op een SD card downloaden die op mijn laptop staat en dan opbergen. Kan ik er weer een nieuwe in stoppen straks in januari.

Toen ik de app Google Foto downloadde op mijn telefoon uploadde hij ook alleen de nieuwe foto's die op mijn SD card stond en niet meer. Dus ook niet de verloren foto's zoals Degoo die ze wel kon achterhalen !

Dom, dacht dat een SD card prima was en ik helemaal geen cloud nodig had. Dat gebeurt me dus niet meer !

Groetjes en alvast dank !
erikieperikie schreef op zaterdag 2 april 2016 @ 11:59:
Ik heb me aangemeld en de Android app is prima, maar kan nog op een aantal puntjes bijgeschaafd worden. Bij het opstarten vraagt hij wat je wilt backuppen: foto's, video's, muziek of documenten zijn 4 categorieën (volgens mij verwijzend naar mappen op je apparaat) die je kunt aanzetten, maar dat heb ik niet gedaan. Vervolgens kun je je aanmelden met mail en wachtwoord, of Google. Via Google wil Degoo je contactpersonen kunnen lezen, dus dat heb ik toch maar niet gedaan en me aangemeld met mailadres. De app is vervolgens erg clean.

Je ziet een knop om een referral te genereren: als een ander zich aanmeldt, dan krijg je beiden 3GB bovenop de 100GB. Ook zie je een knop: ‘Fit 10x more photos on your phone!’. Daarmee cropt/verkleint (ik weet niet welke van de twee) Degoo al je foto's tot ze op je telefoonscherm passen, maar de volledige grootte foto's staan nog wel online gebackupt. Je kunt vanuit de app upgraden naar de betaalde Pro en Ultimate accounts, met met een 30 dagen gratis proefperiode. Hierbij staat dat het Pro account backups tot drie apparaten ondersteunt, het Ultimate account onbeperkt. Goed om te weten dus! Ik veronderstel dat het gratis account ook maar 3 apparaten ondersteunt, ik heb het getest met maar 2.

Het is ook mogelijk om naast de foto's, video's, muziek en documenten andere mappen toe te voegen die Degoo moet backuppen. Hieruit blijkt wat Degoo voor dienst is: een backupdienst. Je kunt je files ook downloaden vanuit de online backup naar een geselecteerde locatie.

De instellingen van de app zijn simpel: backup alleen via Wi-Fi, backup alleen wanneer aan lader en bewaar verwijderde items (op telefoon verwijderen is dan online nog wel gebackupt) zijn de opties die je kunt aanzetten.

Aan de Windows client is meer te zien wat voor een dienst Degoo biedt:
  • Degoo draait net als bijv. Dropbox, Box Google Drive, Mega en OneDrive op de achtergrond in het systeemvak.
  • Je kunt mappen aanwijzen op je PC die Degoo backupt.
  • De backups gebeuren eens per 24 uur, maar je kunt hem ook handmatig starten. Dit is een verschil met de meeste andere clouddiensten die een continue synchronisatie van bestanden tussen je apparaten en de cloud bieden.
  • Je kunt bonusruimte krijgen tot 500GB extra (voor 600GB in totaal dus) met referrals. Dit doe je met een persoonlijke link. Bovendien kun je via de Degoo website een smalle en brede banner genereren voor op je website of in je handtekening op fora.
  • Net als in de Android app kun je je bestanden met een knop downloaden naar een geselcteerde locatie, je kunt ook selecteren welke online bestanden je wilt downloaden. Ook je prullenbak kun je herstellen.
  • De prullenbak wordt door Degoo gebruikt zodra je een item uit een gebackupte map verwijderd. Het item blijft nog 2 weken (60 dagen met een premiumaccount) in je prullenbak staan en telt nog wel mee voor je opslaglimiet. De prullenbak is met een knop per apparaat te legen.
  • Er zit ook één erg interessante optie in de Windows client: je kunt een deel van je CPU-tijd verkopen voor 10GB opslag. Hoe dit werkt lees je hier. Het is in feite een cryptocurrency miner! Hiermee verdien je geld voor Degoo in de tijd dat je processor niet wordt gebruikt. Als je bedenkt dat je maar 10GB bovenop je backup krijgt, dan is het verkopen van je CPU-tijd een flinke investering voor die kleine extra hoeveelheid. Je hebt er namelijk pas iets aan zodra je meer dan 100GB nodig hebt en dan is 10GB extra niet erg verruimend, die krijg je dan ook nog wel vol. De enkeling die precies tussen de 100 en 110GB wil backuppen kan hier natuurlijk wel van profiteren.
Tot zover mijn overzicht van de Android app en de Windows client!

Via de website kun je ook bestanden verzenden die tot 7 dagen beschikbaar blijven. Hiervoor heb je wel een account nodig, maar de ontvanger niet. De ontvanger krijgt met het bestand meteen de mogelijkheid om zich aan te melden voor de dienst, waarbij dit geldt als een referral, dus krijg je allebei 3GB gratis extra opslag.

Overigens heeft de dienst geen webinterface om je bestanden te bekijken of te downloaden, dit doe je via de softwareclients zelf!
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deef1969
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-04 13:37
Degoo Premium 3TB nu $ 64,99 Lifetime 3TB Backup Plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1161002

ik heb zeer slechte ervaring met 3t lifetime degoo.
toen ik overstapte van windows 8.1 naar 10 bleken mij bestanden vast te zitten.
na verschijdene mailtjes te hebben verstuurd en screenshots ben ik geen stap verder.
ik heb nog 2 andere clouds waar ik heel tevreden over ben.
Dus Degoo trekt op niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4info
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-04 18:45
Knip. Referrals zijn ongewenst. Een bump met alleen een referral is pure spam en spam zuigt.

[ Voor 90% gewijzigd door F_J_K op 06-03-2020 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert de Wit
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-04 10:16
Ik wil even kwijt dat Degoo absoluut niet te vertrouwen is. Het product wat ze aanbieden werkt simpelweg niet. Als je iets opslaat zal je het naar alle waarschijnlijkheid niet kunnen herstellen wanneer dat nodig is. De web client laat wel previews en thumbnails zien bijvoorbeeld, maar de eigenlijke bestanden leveren een 404 op. Dit geld ook voor de desktop client, etc. Ik vraag me daarom af of er überhaupt iets is opgeslagen.

[ Voor 13% gewijzigd door Evert de Wit op 22-04-2020 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Even stof er af blazen.

Meer klanten die een mail hebben gekregen dat ze je account gaan opheffen vanwege infrigement?

De mail:
I'm the Degoo Bot. I do automated work to ensure that Degoo remains safe and that everyone abides by the terms and conditions. Unfortunately I've detected that you've uploaded content which violates someone else's copyright. This violates our terms and conditions. Therefore your account will be terminated in 2 weeks.

If you feel I've done a mistake you're welcome to submit an appeal by clicking the button below. The appeal will be reviewed by a human. Be sure to submit as much detailed information as possible, to help verify that no copyright was violated.

Some of the files I detected were:
375f
37a8
37a2
36dc
36f5
ca
cc
137
36bc
36de
3702
371d
3775
cd
3747
36f4
1de0
3749
37a3
3718

The part in our terms that I'm referring to are:
7.4 The User specifically agrees not to upload, communicate or publish information that infringes or violates someone else’s right(copyright,
trademark or other intellectual property right), that may violate the integrity of, intimidate or offend another person, that may challenge criminal actions or contain material not permitted by any applicable law
or regulation(for example discrimination, racial agitation and child pornography).
toon volledige bericht
Het is ook niet van: verwijder even, anders... nee gewoon doei! :w

Ik kan die files nieteens vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

@paQ Yup, ik ook. En de voorbeelden die ze gaven waren netjes legaal gedownloade installers etc 8)7

Maar ik vind het best en laat het verwijderen, ik gebruikte het al niet meer op de PC (veel te traag) en amper op de mobiele devices. En vind het sowieso niet prettig dat ze blijkbaar in mijn files zitten te neuzen.
En kan niet met zekerheid zeggen dat er nul files tussen zaten uit nette bron. Al was het een of andere meme ' that infringes or violates someone else’s right(copyright, trademark or other intellectual property right)'

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 21-08-2020 18:09 . Reden: even verduidelijkt dat het geen faudte ISO's waren :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

F_J_K schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:07:
@paQ Yup, ik ook. En de voorbeelden die ze gaven waren net gedownloade ISO's etc 8)7

Maar ik vind het best en laat het verwijderen, ik gebruikte het al niet meer op de PC (veel te traag) en amper op de mobiele devices. En vind het sowieso niet prettig dat ze blijkbaar in mijn files zitten te neuzen.
En kan niet met zekerheid zeggen dat er nul files tussen zaten uit nette bron. Al was het een of andere meme ' that infringes or violates someone else’s right(copyright, trademark or other intellectual property right)'
Het wemelt van de klachten online iig.

Lekker opruimen die “lifetime ” abonnementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

paQ schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:09:
Lekker opruimen die “lifetime ” abonnementen
Dat zal het zijn ja..

Bij zekerheid dat er alleen eigen “nette” docs staan, is dat een reden om vooral wel de bezwaar-route te nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Ik kan oprecht niets vinden. Met hun vage lijst aan “files”. Doe eens een extensie ofzo. Vaag gedoe dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik kreeg gewoon .iso en .exe files (de nette installers van de betreffende websites). Die files zullen dus vast daaderkelijk zo op je HDD staan / hebben gestaan. Bijv. een set versleutelde files, een backup, o.i.d. Maar bizar dat dat als fout wordt gezien. Win10_2004_English_x64.iso snap ik nog een beetje, ondanks dat die gewoon van MS komt. Maar jouw files? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strike_2
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-05 22:03
Ik ga het eens proberen, voor 85 euro kan ik 10TB kwijt, al is het alleen voor mijn foto's.
(Dat is waar ze op focusen, en mijn documenten kan ik ook wel in mijn GDrive kwijt, maar mijn foto's zijn te groot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Naar aanleiding van een ander topic waar ze recent “lifetime” een boel geld heeft betaald: ik heb het in ws. 2020 van al mijn devices weggeknikkerd en heb het geld als verloren beschouwd. Bandbreedte zeer laag, functionaliteit niet echt bruikbaar meer, rare acties zoals bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
Ik zie nu weer aanbiedingen van degoo: https://bitsdujour.stacks...lifetime-backup-plans-1tb

Is op zich niet duur, maar kan zo niet vinden waar hun servers staan?
(Ik heb nog geen koffie op, dus kan aan mij liggen)

Op internet zie je heel wisselende reviews, heel goed of heel slecht. Weinig tussenin.

Ondertussen al meer mensen hier die er ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

In het begin van een nieuwe dienst snap ik dat men snel klanten wil scoren - maar nu zoveel jaar later niet. Elke nieuwe klant van ze zal winstgevend moeten zijn..

Ik heb het niet meer aangeraakt na paQ in "Iemand ervaringen met Degoo (100 GB gratis cloud storage)?" - geen vertrouwen en dat is nu juist het belangrijkste voor een backupdienst...
Ook voor dat beetje geld: ik zou meer vertrouwen hebben in zelfs de refurbished 12TB NAS die voor dat bedrag in de pricewatch staat, en die bij iemand anders neerzetten als thuis stallen niet voldoet. (Of maandelijks betalen voor MS365 / iCloud / Google als cloud dienst).

-
Zojuist uit nieuwsgierigheid even ingelogd via browser. Test-upload van 12KB duurde 19 seconden, later 640KB duurde 15 seconden.

@Strike_2 gebruik jij het nog? Tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Nu online
Ik zie op de site zelf geen windows app?
Alleen de webapp kan ik openen...
Via andere sites is wel een windows app te downloaden.
Maar of die betrouwbaar zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ze hebben de (onbetrouwbare, trage) Windows tool jaren geleden afgeschaft. Tools van derde zou ik niet vertrouwen.
jwbokx schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:09:

Is op zich niet duur, maar kan zo niet vinden waar hun servers staan?
Zo te zien op lh3.googleusercontent.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Nu online
F_J_K schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:38:
Ze hebben de (onbetrouwbare, trage) Windows tool jaren geleden afgeschaft. Tools van derde zou ik niet vertrouwen.

[...]

Zo te zien op lh3.googleusercontent.com
Aah oké, dat is niet best....
Ondanks dat het een Zweeds bedrijf is...

Oftewel niet aan beginnen...
Pagina: 1