Hi Tweakers,
Ik heb vorige week een gloednieuwe LG OLED G4 77 inch gekocht voor ongeveer €2900. Superblij mee natuurlijk, maar nu komt het vervelende: na een pixeltest via YouTube te hebben gedaan, ontdekte ik één pixel die mogelijk dood of lui is
(rechteronderkwadrant)
:strip_exif()/f/image/FdtQmV9gLUmKbOsen9vsW9eT.jpg?f=fotoalbum_large)
.
Bij sommige kleuren doet hij het wel, bij andere blijft hij donker.
Het gaat om een bijna niet zichtbare pixel die je alleen ziet als je er echt op let (en op korte afstand). Toch is het zuur: het is een premium tv, met zorg uitgepakt en heel voorzichtig strak aan de muur bevestigd. Dan is dit wel even slikken na zo’n korte tijd.
Wat extra context:
• Ik heb geen pixelgarantie genomen bij aankoop, maar ik weet dat ik dat nog een paar dagen kan doen.
• Ik zit nog binnen de 14 dagen retourtermijn, dus terugbrengen kan eventueel nog zonder opgaaf van reden.
• De pixel is niet volledig dood, dus misschien is er nog iets aan te doen?
• Ik twijfel of dit een teken is van een slecht paneel of gewoon pech.
• De tv terugbrengen is een hoop gedoe (wandmontage), en wie weet krijg ik dan een exemplaar met meer problemen.
Mijn vragen aan jullie:
1. Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
2. Is een “luie” pixel nog te herstellen?
3. Is dit een teken van een slecht paneel op termijn?
4. Hoe groot is de kans op een volledig foutloos paneel van dit formaat?
5. Zou je alsnog pixelgarantie nemen of gewoon accepteren? Dit kan nog heb ik begrepen van de verkopende partij.
Alvast dank voor jullie inzichten!
Ik heb vorige week een gloednieuwe LG OLED G4 77 inch gekocht voor ongeveer €2900. Superblij mee natuurlijk, maar nu komt het vervelende: na een pixeltest via YouTube te hebben gedaan, ontdekte ik één pixel die mogelijk dood of lui is
(rechteronderkwadrant)
:strip_exif()/f/image/FdtQmV9gLUmKbOsen9vsW9eT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GxUt2k0yPfD7pOwFLLUCbVce.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij sommige kleuren doet hij het wel, bij andere blijft hij donker.
Het gaat om een bijna niet zichtbare pixel die je alleen ziet als je er echt op let (en op korte afstand). Toch is het zuur: het is een premium tv, met zorg uitgepakt en heel voorzichtig strak aan de muur bevestigd. Dan is dit wel even slikken na zo’n korte tijd.
Wat extra context:
• Ik heb geen pixelgarantie genomen bij aankoop, maar ik weet dat ik dat nog een paar dagen kan doen.
• Ik zit nog binnen de 14 dagen retourtermijn, dus terugbrengen kan eventueel nog zonder opgaaf van reden.
• De pixel is niet volledig dood, dus misschien is er nog iets aan te doen?
• Ik twijfel of dit een teken is van een slecht paneel of gewoon pech.
• De tv terugbrengen is een hoop gedoe (wandmontage), en wie weet krijg ik dan een exemplaar met meer problemen.
Mijn vragen aan jullie:
1. Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
2. Is een “luie” pixel nog te herstellen?
3. Is dit een teken van een slecht paneel op termijn?
4. Hoe groot is de kans op een volledig foutloos paneel van dit formaat?
5. Zou je alsnog pixelgarantie nemen of gewoon accepteren? Dit kan nog heb ik begrepen van de verkopende partij.
Alvast dank voor jullie inzichten!