Toon posts:

De (on)zin van pixelgarantie...?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:14
Dag allen!

Ik ben voornemens de LG G3 65 inch te gaan bestellen - mooie aanbieding gehad, waar ik in principe mee akkoord ben gegaan.

Echter, daarna heb ik een aanvullend aanbod gekregen, waar o.a. een 100% pixelgarantie bij komt kijken; bij 1 defecte pixel de mogelijkheid tot omruilen voor een gloednieuw exemplaar.

Dit "aanbod" is gedaan, omdat LG een 99% pixelgarantie geeft - ofwel een hoeveelheid van 8-9 dode pixels als acceptabel beschouwt en dus niet onder de 2 jarige wettelijke garantie valt.

Hoe zien jullie dit aspect van "extra" pixelgarantie? Misschien is iemand juridisch onderlegd en in staat hier vanuit juridisch oogpunt iets over te roepen? Ik ben enorm benieuwd. :)

Ik krijg namelijk een klein beetje "wantrouwen" als ik hier logisch over nadenk --> Wat maakt dat de leverancier van het product niet zou kiezen voor het versturen van een eerder geretourneerd product mét een pixeldefect dat valt binnen de foutmarge van de fabrikant aan iemand die NIET voor een aanvullende pixelgarantie kiest...?

En áls dat dan wél wordt gedaan; kan deze klant zonder aanvullende pixelgarantie dan "gewoon" betreffend toestel binnen - laten we zeggen wettelijk termijn - retourneren zonder opgaaf van reden en om een nieuw exemplaar vragen... net zo lang tot er een scherm is gearriveerd welke 100% oke is...

Nogmaals, ben benieuwd hoe jullie hier over denken! Dit kan en zal mij waarschijnlijk helpen bij mijn keuze het wel of niet te doen. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:07
Hoeveel kost het extra? Ik vind dit soort dingen al snel geldklopperij en doe dat nooit. De kans dat een pixel kapot gaat is niet groot. Ook al is het bij mijn laptop overigens wel vrij snel gebeurd. Maar uiteindelijk stoorde ik me er niet meer aan en tegenwoordig staat hij in een dockingstation.

Dit soort dingen bieden ze als extraatje voor hen zelf, niet voor jou. Reken maar dat ze er flink winst op pakken en vooral mensen bang maken.

Dat is in elk geval mijn kijk erop.

• RustStorm
Wat betreft de garantie, de standaard fabrieksgarantie is 2 jaar, echter zit hierbij 1 addertje onder het gras; namelijk 99% pixelgarantie. Dit houdt in dat de fabrikant zegt dat er ongeveer 8 a 9 pixels kapot mogen gaan, voordat de TV ter reparatie kan worden aangeboden. Bij een minder kapot aantal pixels doet men niks, omdat men zegt dat dit binnen een zogeheten ‘’foutmarge’’ valt. Één dode pixel kan echter al zeer storend zijn.

Wij bieden een A-Z Service Totaalpakket aan, daarmee breiden wij de standaard fabrieksgarantie uit van 2 jaar naar 3, 4 of 5 jaar en met 100% pixelgarantie. Gaat er dan toch onverhoopt ook maar één pixel kapot binnen de gekozen periode, dan komen wij van HelloTV het toestel direct bij u thuis omruilen voor een gloednieuwe.

Daarnaast geniet u nog van een 4 weken proefperiode, mocht de TV niet bevallen kunt u deze zonder opgaaf van reden binnen 4 weken omruilen. Ook bieden wij dit A-Z pakket een leentoestel service aan. Mocht uw TV onverhoopt moeten worden meegenomen voor reparatie, krijgt u van ons tijdelijk een leentoestel zodat u nooit zonder TV zit.

90% van onze klanten neemt dit pakket af, al is het alleen maar omwille van de 100% pixelgarantie die wij bieden.

Voor 3 jaar kost dit eenmalig €89.99, 4 jaar €139.99 en 5 jaar 189.99. Is dus een eenmalig bedrag, geen terugkerende termijnen of eigen risico.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:37
Veel te veel geld voor zoiets. Als je in de eerste week geen dode pixels hebt, dan is de kans zeer klein dat je ze later alsnog zal krijgen. Heb je ze wel in de eerste week, dan kan je je tv retour sturen zonder opgaaf van reden.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou dit soort dingen zelf nooit doen. Als het apparaat niet goed is kan ik 't binnen 2 weken terugsturen onder de WKOA.

In mijn ervaring komen dode pixels nooit zomaar vanzelf, maar zijn ze er of aanwezig in het beign, of komen ze te voorschijn door fysieke schade (druk tegen het scherm etc, maar dat kun je voor komen, zeker bij een TV). Ik vind 90+ euro eigenlijk teveel geld voor dit soort dingen, een scherm moet gewoon goed zijn. En foutmarges van fabrikanten zijn leuk, maar als ik zonder opgaaf van reden dingen kan terugsturen, maak ik daar gebruik van als het scherm me niet bevalt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:07
Ik vind het te duur. Lijkt me niet de moeite waard. En dat 90% van de klanten het neemt wil niet zeggen dat het de beste keuze is (als het al waar is).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:00

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Ik heb de garantie wel genomen. De enige reden is eigenlijk om zeker te zijn van geen gezeur mocht je je ooit op de garantie willen beroepen. Recht op garantie hebben is één ding, garantie krijgen is een tweede. Als in, zonder extra garantie moet je je gaan beroepen op bijvoorbeeld de economische levensduur. In Shopping forum staan voorbeelden genoeg van dat men wettelijke garantie heeft maar de verkopende partij toch wat lastig doet. Dat eventuele gedoe was het mij niet waard. Waarschijnlijk de meest slechte reden ooit...

De korting die ik toentertijd op de TV kreeg was zo aanzienlijk dat ik die honderd euro garantie er wel bij kon hebben.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:35

Funky22

Guild invite

Al die extra garantie van Hellotv is toch gewoon onzin.

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • +4Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Funky22 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:51:
Goed verhaal, uitgebreide argumentatie ook....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

FeaR schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:03:
[...]

Goed verhaal, uitgebreide argumentatie ook....
Al de extra garantie die ze aanbieden heb je zo ook al gratis erbij, vaak is het het kwestie van even stevig op tafel te kloppen, of je laat je vangen en koopt de extra garantie maar ook daar heb ik al gezeur gezien van de winkel als er beroep wordt gedaan op die extra garantie.

[Voor 5% gewijzigd door Funky22 op 26-05-2023 09:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:02
Weggegooid geld, net als al die middeltjes voor schoenen en meubels.. Je koopt het, maar gebruikt het nooit.. Alsof je die ene pixel ziet vanaf de bank

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RustStorm
Dank allen!

Ik ben op dit moment nog steeds enigszins in dubio.

Enerzijds heb ik zoiets: als er een pixeldefect is dan stuur ik hem gewoon zonder opgaaf van reden terug. En ik mag er van uit gaan dat een gave tv wordt geleverd.

Anderzijds heb ik ook zoiets van,: mogelijk gezeik afkopen is ook wat waard. De hebben aangegeven 69 euro te vragen voor de 3 jaar.

Ik laat het nog even bezinken... :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RustStorm
En waarom specifiek HelloTV? :) omdat ik het over die leverancier heb of omdat je ervaringen heb specifiek met deze partij?

[Voor 18% gewijzigd door RustStorm op 26-05-2023 16:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

inderdaad. ik moest tot 6 x toe zeggen dat ik optie A, B,C, D, E en F niet nodig had om mijn bestelling te kunnen plaatsen. zeer aggressieve sales.

En de mensen die er wel in trappen betalen de korting voor de mensen die de extra's niet afnemen, vermoed ik.

[Voor 15% gewijzigd door de Peer op 26-05-2023 16:13]

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RustStorm
de Peer schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:12:
[...]

inderdaad. ik moest tot 6 x toe zeggen dat ik optie A, B,C, D, E en F niet nodig had om mijn bestelling te kunnen plaatsen. zeer aggressieve sales.

En de mensen die er wel in trappen betalen de korting voor de mensen die de extra's niet afnemen, vermoed ik.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het op geen manier als agressieve sales ervaar. Sterker nog: ik vind ze vriendelijk en oprecht overkomen. Ze hebben, nadat ik twijfels had uitgesproken, bijvoorbeeld zelfs aangegeven op de factuur te willen zetten dat er een gloednieuw exemplaar zal worden geleverd - en dus geen exemplaar welke vanwege een pixeldefect eerder is geretourneerd. Ik vind dat een mooi iets.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hahn
RustStorm schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:25:
[...]

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het op geen manier als agressieve sales ervaar. Sterker nog: ik vind ze vriendelijk en oprecht overkomen. Ze hebben, nadat ik twijfels had uitgesproken, bijvoorbeeld zelfs aangegeven op de factuur te willen zetten dat er een gloednieuw exemplaar zal worden geleverd - en dus geen exemplaar welke vanwege een pixeldefect eerder is geretourneerd. Ik vind dat een mooi iets.
Natuurlijk zijn ze bereid om je even te helpen, als dat de kans vergroot dat ze 90 tot 190 euro extra aan je verdienen ;) Ze doen dat omdat daar de dikste winstmarge zit.

[Voor 3% gewijzigd door Hahn op 26-05-2023 16:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:34
Ik zou persoonlijk wel de pixel garantie nemen de kans is klein maar als je een stuck pixel krijgt welke fel rood/paars oid is zou ik gillend gek worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

RustStorm schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:07:
[...]

En waarom specifiek HelloTV? :) omdat ik het over die leverancier heb of omdat je ervaringen heb specifiek met deze partij?
Eigen ervaring en ook ervaringen in mijn kenniskring, Nederland heeft tov de rest van de Eu afwijkende garantie regels wat maakt dat bijbetalen voor al die duimzuigerij die hun aanbieden onnodig is.

Denk je dat je met de huidige tv's het gaat merken vanaf +1 meter als er 10 dode pixels aanwezig zijn, je moet eens kijken hoeveel pixels die dingen tegenwoordig hebben en hoeveel dode pixels 1% is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

TRAXION schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:29:
Ik zou persoonlijk wel de pixel garantie nemen de kans is klein maar als je een stuck pixel krijgt welke fel rood/paars oid is zou ik gillend gek worden.
Dan kun je de tv gewoon terugsturen hoor. Ook zonder de pixelgarantie.
alleen de eerste 2 weken dan natuurlijk

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

FeaR schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:40:
Recht op garantie hebben is één ding, garantie krijgen is een tweede. Als in, zonder extra garantie moet je je gaan beroepen op bijvoorbeeld de economische levensduur. In Shopping forum staan voorbeelden genoeg van dat men wettelijke garantie heeft maar de verkopende partij toch wat lastig doet.
Het is maar de vraag of defecte pixels onder garantie vallen. Je hebt recht op een conform product, dat wil zeggen dat het product alle eigenschappen moet bezitten die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. Als de verkoper je er vooraf op wijst dat een scherm defecte pixels kan hebben, is dat een eigenschap waar je tot op zekere hoogte rekening mee moet houden.
Wkoa is wel een mogelijkheid als de koop op afstand is gesloten.

beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

fopjurist schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 19:11:
[...]
Het is maar de vraag of defecte pixels onder garantie vallen.
Pixels is één punt die onder de genoemde garantie vallen. Het ging mij om het totaalplaatje. Als de TV na 2,5 jaar defect raakt sta je als consument meer in je recht dan de gemiddelde verkopende partij je laat denken, althans kijkende naar de topics binnen Shopping Forum. Als mijn TV nu defect gaat duw ik de verlengde garantie onder de neus van de verkoper en zou er geen discussie moeten zijn. Dat stukje geeft mij rust en is het geld mij meer dan waard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RustStorm
de Peer schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:12:
[...]

zeer aggressieve sales.
Ik moet zeggen dat ik dit nu ook wel begin te ervaren...

Heb ik de knoop doorgehakt en aangegeven dat ik de tv wil zonder dat extra garantie aanbod; proberen ze me nu een 1.5m 2.1 HDMI kabel te verkopen voor 40% van originele prijs en een of ander schoonmaakgoedje...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

RustStorm schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:38:
[...]

Ik moet zeggen dat ik dit nu ook wel begin te ervaren...

Heb ik de knoop doorgehakt en aangegeven dat ik de tv wil zonder dat extra garantie aanbod; proberen ze me nu een 1.5m 2.1 HDMI kabel te verkopen voor 40% van originele prijs en een of ander schoonmaakgoedje...
klopt, dat lijkt het standaard stappenplan. Toen ik bestelde heb ik gelijk gezegd: ik wil alleen de TV. En alsnog kreeg moesten we 6 keer heen en weer mailen voor alle zooi die ze wilden aansmeren.
bij de 6e keer NEE!! was ik het echt wel zat. Ik ben dan bijna in staat om te annuleren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
De marge op tv's is simpelweg niet heel groot (tenzij je echt voor de topmodellen gaat die veel duurder zijn), dus wordt er op alle mogelijke manieren geprobeerd marge te maken.

Toen ik ruim 10 jaar geleden bij de Media Markt werkte als tv-verkoper moest ik ook letterlijk 6-7 extra zaken aanbieden, zoals een surround sound set, muurbeugel, schoonmaakkit, HDMI-kabel en overstappen naar een andere energieleverancier. Waarbij sommige van die zaken voor bonussen zorgden als je het aangesmeerd kreeg. En als je er niet genoeg van verkocht, dan werd je erop aangesproken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RustStorm
de Peer schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:40:
[...]

klopt, dat lijkt het standaard stappenplan. Toen ik bestelde heb ik gelijk gezegd: ik wil alleen de TV. En alsnog kreeg moesten we 6 keer heen en weer mailen voor alle zooi die ze wilden aansmeren.
bij de 6e keer NEE!! was ik het echt wel zat. Ik ben dan bijna in staat om te annuleren.
Hmhm; daar begin ik ook naar te neigen. Gun het Apollo eigenlijk meer, maar die konden niet het aanbod doen als HelloTV dat heeft kunnen doen. En het verschil is toch wel te groot om niet bij Apollo het product aan te schaffen.

@Hahn Dat is ook zo, en ik begrijp het ook wel, maar bij sommigen werkt het averechts. Hetzelfde geldt voor gameconsoles; daar verdienen ze niet per se veel aan - het moet verkregen worden uit randproducten als controllers en games. Maargoed. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
RustStorm schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:49:
[...]

@Hahn Dat is ook zo, en ik begrijp het ook wel, maar bij sommigen werkt het averechts. Hetzelfde geldt voor gameconsoles; daar verdienen ze niet per se veel aan - het moet verkregen worden uit randproducten als controllers en games. Maargoed. :)
Ik noemde het ook zeker niet om het goed te praten, maar meer om te zeggen dat werknemers het lang niet altijd vragen/aanbieden omdat ze het willen, maar omdat ze het moeten doen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RustStorm
Hahn schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:51:
[...]

Ik noemde het ook zeker niet om het goed te praten, maar meer om te zeggen dat werknemers het lang niet altijd vragen/aanbieden omdat ze het willen, maar omdat ze het moeten doen ;)
Dat is ook zo. :) En zo heb ik je post ook niet geïnterpreteerd hoor! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:59

MrMonkE

★ Adblocker or bust ★

TERW_DAN schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:37:
Ik zou dit soort dingen zelf nooit doen. Als het apparaat niet goed is kan ik 't binnen 2 weken terugsturen onder de WKOA.
Toch ook gewoon als je geen 1 dode pixel hebt.
Dan kun je het ook gewoon terugsturen volgens mij als je niet met het product tevreden bent.

Ads? Dan lees ik het niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
MrMonkE schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:58:
[...]

Toch ook gewoon als je geen 1 dode pixel hebt.
Dan kun je het ook gewoon terugsturen volgens mij als je niet met het product tevreden bent.
Ja dat kan, en dat spreekt TERW_DAN ook helemaal niet tegen. WKOA = terug kunnen sturen zonder opgave van reden.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee