Ok, ben benieuwd of je het met die 2 nieuwe entiteiten en pv op dc de baseload in de plus gaat krijgen. Volgens mij had ik hier gelezen dat pv op dc niet meegeteld werdt en daardoor in de min blijft.vlix schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 15:30:
[...]
Het zal ook niet veel uitmaken, maar voor een AI is een paar seconden natuurlijk erg lang.
[...]
Zie de eerdere posts hierboven. "entities_battery_consumption" en "entities_battery_production" hebben verwarrende namen, ze staan voor iets anders dan wat je zou denken:
[...]
Ze staan dus voor de totale input en output van je hybride omvormer aan de AC-kant.
[...]
Ja maar ik heb dus geen zonnepanelen op AC zitten, alleen op DC.
[...]
Mijn ouders hebben de pv ook op dc zitten en daar heb ik het zo ingesteld anders was baseload negatief.
maar het zou dus zo moeten:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| - name: AlphaESS Total Energy INV Output unique_id: AlphaESS_Total_Energy_INV_Output slave: !secret alphaess_modbus_slaveId address: 0x0502 data_type: uint32 unit_of_measurement: kWh device_class: energy state_class: total_increasing scan_interval: 60 scale: 0.1 precision: 1 - name: AlphaESS Total Energy INV Input unique_id: AlphaESS_Total_Energy_INV_Input slave: !secret alphaess_modbus_slaveId address: 0x0504 data_type: uint32 unit_of_measurement: kWh device_class: energy state_class: total_increasing scan_interval: 60 scale: 0.1 precision: 1 |
JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| "entities_battery_consumption": [ "sensor.alphaess_total_energy_inv_input" ], "entities_battery_production": [ "sensor.alphaess_total_energy_inv_output" ], "entities_solar_production_ac": [], "entities_solar_production_dc": [ "sensor.alphaess_total_energy_from_pv" ] |
[ Voor 41% gewijzigd door TheMystery op 09-08-2026 16:04 ]