Plex streamer met TrueHD ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik zoek een?
Mediaspeler die vanaf mijn Plex server films kan streamen, support voor TrueHD is een vereiste om gedigitaliseerde blu-rays in volledige kwaliteit (audio en video) te kunnen streamen binnen mijn thuisnetwerk. Idealiter draait het apparaat op Android TV om ook andere streaming apps te kunnen draaien.

Wat is je budget?
Geen strak budget, goedkoper is altijd fijn natuurlijk.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb al een Xbox Series X, die kan dit in principe maar die kan niet met ondertiteling in PGS formaat om gaan.

Wat heb je zelf al gevonden?
Nvidia Shield Tube lijkt een optie, verder kan ik zeer weinig dingen vinden die dit zouden moeten kunnen.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:50

FeaR

In GoT we trust

Homeland schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:49:
Nvidia Shield Tube lijkt een optie,...
Let wel dat de non-Pro maar 2GB RAM en een 32 bit OS heeft. Volgens ervaringen en technische onderbouwing in Nvidia Shield TV - Ervaringen & Discussie - deel 2 is de non-Pro het net niet. Al zijn er ook ervaringen van de non-Pro zonder problemen. Het kan maar genoemd zijn.
...verder kan ik zeer weinig dingen vinden die dit zouden moeten kunnen.
Nokia Streaming Box werd veelal genoemd als concurrent van de Shield. Andere bekende speler op deze markt, Zappiti, is niet meer. Dune werkt zo te lezen niet geheel lekker met Plex maar draait zo te zien wel (deels?) Android.

Als de mediaspeler de audio bitstream/passthrough moet aanbieden kan volgens mij elke speler dit. Als de audio gedecodeerd zou moeten worden komt de ondersteuning nauwer.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Helaas kan niet elke speler audio passthrough voor alle formaten, Chromecast 4K en Google Streamer kunnen dit bijvoorbeeld niet. Dat maakt het ook wat lastiger om een geschikt apparaat te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:50

FeaR

In GoT we trust

Homeland schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:27:
Helaas kan niet elke speler audio passthrough voor alle formaten, Chromecast 4K en Google Streamer kunnen dit bijvoorbeeld niet. Dat maakt het ook wat lastiger om een geschikt apparaat te vinden.
Typisch dat het topmodel het niet kan, de goedkopere Chromecast with Google TV kan wel passthrough. Als ik vele fora mag geloven komt de functie nog wel. Gelukkig is men wel net zo verbaasd over het ontbreken als ik dat ben :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylanf97
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 08:40
Ik heb die Shield Tube gelijk weer retour gestuurd en de Shield Pro besteld.
HD content ging nog prima maar met UHD content begon het ding over z'n nek te gaan.

Ik ben bij de Shield terecht gekomen nadat de Xbox Series X geen geluid afspeelde bij sommige Direct Play.
Kan de Shield Pro zeker aanraden.

https://dylight3dprints.etsy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:30

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dylanf97 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:04:
Ik heb die Shield Tube gelijk weer retour gestuurd en de Shield Pro besteld.
HD content ging nog prima maar met UHD content begon het ding over z'n nek te gaan.

Ik ben bij de Shield terecht gekomen nadat de Xbox Series X geen geluid afspeelde bij sommige Direct Play.
Kan de Shield Pro zeker aanraden.
Zoals je op veel plekken op internet kunt teruglezen, zit dat eigenlijk altijd in de netwerkverbinding of stream en niet de Shield zelf.. men speelt zonder problemen 100GB remux’s af. Diezelfde ervaring heb ik ook.

De hoeveelheid ram is niet-bepalend als het gaat om vloeiend afspelen van veel van die files, aangezien de ram usage gewoon niet aan zn max zit dan. De hoeveelheid ram was vooral belangrijk voor het gebruiken van je Shield als server.

Enige probleem bij mij is de throttling. Ik zet het apparaat op maximaal koelen en spuit iedere paar maanden even het roostertje schoon met perslucht.. als ik dat niet doe, dan gaat hij dus wel haperen na 20 minuten. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1