Hallo ik heb een vraag,
Ik heb sinds kort Delta met Nokia modem en probeer mijn oude setup van Ziggo (ziggo modem -> asus router -> LAN met synology) werkend te krijgen. De port forwarding "van buiten" werkt prima, maar als probeer te connecten op het WAN adres via een apparaat binnen hetzelfde LAN werkt het niet.
Delta Modem:
Ik hoor graag of iemand mij op weg kan helpen hiermee.
Ik heb sinds kort Delta met Nokia modem en probeer mijn oude setup van Ziggo (ziggo modem -> asus router -> LAN met synology) werkend te krijgen. De port forwarding "van buiten" werkt prima, maar als probeer te connecten op het WAN adres via een apparaat binnen hetzelfde LAN werkt het niet.
Delta Modem:
- CGNat is uitgeschakeld (via Delta helpdesk, IP adres was 100.x.x.x en is nu 149.x.x.x)
- DHCP IP veranderd van 192.168.1.254 naar 192.168.0.254 ( vermijden overlap met Asus router subnet)
- Asus router direct aangesloten via RJ45 + vast IP via DHCP 192.168.0.240
- Port forwarding van verschillende ports (web, mail, ... ) naar 192.168.0.240
- 1 WiFi Access point via RJ-45 op de Nokia, 1 via WiFi ( de derde is niet aangesloten), dynamic IP 192.168.0.x
- Zit op 192.168.1.1
- RJ45 van Delta naar Asus op de Internet-port op de Asus, die ontdekt dan het "WAN" ip op 192.168.0.240
- Port forwarding naar de synology op 192.168.1.220 (vast IP via DHCP)
- Dus dubbele port-forwarding
- Op 192.168.1.220
- Verschillende services actief, mail, website, ...
- internet vanaf een computer in het subnet 192.168.1.x naar een website "maar buiten" werkt prima.
- via mijn telefoon 4G probeer via het WAN op mijn synology tekomen (bv mail checken, website op de synology, ...) werkt prima!
- via mijn computer connect met de WiFi access point op de Nokia en mijn mail check (of synology website, ...), werkt prima!
- via mijn computer aangesloten op de Asus Router (ofwel via WiFi en kabel uitgetrokken, ofwel via RJ45 en WiFi uitgeschakeld) en mail check -> nope, komt niet binnen ?!
- maar als ik via de telefoon 4G de mail ophaal lukt het - dus de mail is wel op de synology ontvangen!
- als ik binnen het subnet blijf, dus bv verbinden met het webfrontend van de synology op https://192.168.1.220:5001 - werkt dat wel.
Ik hoor graag of iemand mij op weg kan helpen hiermee.