Zoals ik al eerder zei zag ik bij het volgende artikel een opstelling die zou werken zoals ik het voor ogen heb:
https://doe-duurzaam.nl/a...ia-web-of-home-assistant/
Hierin staat dat het werkt met de volgende gateways:
APSystems omvormers met ECU-R
APSystems omvormers met ECU-C
APSystems omvormers met ECU-3
En getest is met de volgende omvormers:
YC600
YC1000/QT2
DS3/DS3D
DS3-H
QS1/QS1A
Ik heb een installateur gevonden die deze producten aanbiedt en kan installeren en heb zelf de winkelwagen gevuld met het volgende:
/f/image/NHHMWpEmMfSJAUTZwoLjOPCu.png?f=fotoalbum_large)
Ik twijfel over drie dingen:
- Er wordt gezegd dat per micro-omvormer, 4 zonnepanelen aangesproken kan worden. Dus met 8 zonnepanelen, heb je er 2 nodig. Alleen is het mij niet duidelijk of je de zonnepanelen nog steeds individueel in/uit kan schakelen of dat ik dan twee groepen van 4 panelen in/uit kan schakelen.
- Ik verwacht dat er nog meer bij moet zoals bekabeling en/of andere montagemateriaal dus de prijs zal denk ik nog niet definitief zijn.
- Ik heb random een aantal zonnepanelen gepakt. Ik weet namelijk niet of elke omvormer met elke paneeltype goed samenwerkt.
https://doe-duurzaam.nl/a...ia-web-of-home-assistant/
Hierin staat dat het werkt met de volgende gateways:
APSystems omvormers met ECU-R
APSystems omvormers met ECU-C
APSystems omvormers met ECU-3
En getest is met de volgende omvormers:
YC600
YC1000/QT2
DS3/DS3D
DS3-H
QS1/QS1A
Ik heb een installateur gevonden die deze producten aanbiedt en kan installeren en heb zelf de winkelwagen gevuld met het volgende:
/f/image/NHHMWpEmMfSJAUTZwoLjOPCu.png?f=fotoalbum_large)
Ik twijfel over drie dingen:
- Er wordt gezegd dat per micro-omvormer, 4 zonnepanelen aangesproken kan worden. Dus met 8 zonnepanelen, heb je er 2 nodig. Alleen is het mij niet duidelijk of je de zonnepanelen nog steeds individueel in/uit kan schakelen of dat ik dan twee groepen van 4 panelen in/uit kan schakelen.
- Ik verwacht dat er nog meer bij moet zoals bekabeling en/of andere montagemateriaal dus de prijs zal denk ik nog niet definitief zijn.
- Ik heb random een aantal zonnepanelen gepakt. Ik weet namelijk niet of elke omvormer met elke paneeltype goed samenwerkt.