Mail verplaatsen in iOS van iCloud naar Outlook lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:56
We gaan bij Ziggo vertrekken en daarmee vervalt ook ons mail adres.
Met het mailadres van Ziggo hebben wij jaren lang mail bewaard en samen gedeeld.

Mijn vrouw en ik hebben beide een eigen iCloud mailadres en een gezamenlijk Outlook adres.
Omdat iCloud niet toe staat om mail adressen te delen gebruiken we nu postbussen in Outlook.
Dat werkt prima vanaf een Mac, onze mail kan eenvoudig verplaatst worden.

Maar met iOS kunnen we beide geen mail verplaatsen van iCloud naar de postbussen in Outlook, dit is erg onhandig.
Ik zie de bomen door het bos niet meer, weet iemand hier een eenvoudige oplossing voor?
Alvast vriendelijk bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:30
Wat is 'mail in iCloud'? Hoe benader je dat op je Mac? Via de Mail app? Als je twee verschillende mail apps (Mail en Outlook) gebruikt kan je niet zomaar van de een naar de ander mail verslepen. Zorg eerst dat je je mail in dezelfde app hebt staan, zowel je iCloud adres als het andere adres (Outlook.com misschien?) en dan kan je kijken of dit werkt. Het zou kunnen dat je vanuit de ene mailbox moet exporteren en dan weer in de andere moet importeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

lordsnow

I know nothing

Ik snap 'm ook niet. Eerst zeg je dat je in Outlook middels postbussen mails van je iCloud adressen kan verplaatsen op een Mac, en daarna (in iOS) dat je geen mail kan verplaatsen van iCloud naar postbussen in Outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
Archer_VC10 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 16:22:
Wat is 'mail in iCloud'? Hoe benader je dat op je Mac? Via de Mail app? Als je twee verschillende mail apps (Mail en Outlook) gebruikt kan je niet zomaar van de een naar de ander mail verslepen. Zorg eerst dat je je mail in dezelfde app hebt staan, zowel je iCloud adres als het andere adres (Outlook.com misschien?) en dan kan je kijken of dit werkt. Het zou kunnen dat je vanuit de ene mailbox moet exporteren en dan weer in de andere moet importeren.
Dank voor je reactie.
Excuses voor de onduidelijkheid die is ontstaan, ik probeer het te verduidelijken. Mijn vrouw en ik gebruiken beide een Iphone en Ipad met de mail app van iOS. Daarnaast gebruiken we een Mac en Macbook, hierop gebruiken de mail app van MacOS. Er worden geen andere apps gebruikt.

Voorheen gebruikten we een gezamenlijk Ziggo mailadres en bewaarden we hier ook onze mail in postbussen.
Dit werkte op alle devices goed.
Nu we met Ziggo gaan stoppen heb ik alle bewaarmail naar Outlook gesleept. Op de iMac en Macbook werkt dit prima. Ik kan hier gewoon mail naar toe verplaatsen. In iOS kunnen we geen van beide mail verplaatsen van onze persoonlijke Icloud mail adres naar het Outlook mailadres. Als we mail willen verplaatsen naar Outlook is deze wel zichtbaar tussen de andere accounts maar wel lichtgrijs en niet te selecteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMh2-intAIA4mLLe-Mx_GQi9PwE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uqZfl9emXbRipkNv0dWYjWeL.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb door dit probleem ook nog geprobeerd om mijn mailadres van Icloud te delen met haar maar dat werkt helaas niet.

We willen graag een provider onafhankelijk mailadres waarin we mailtjes kunnen verplaatsen en bewaren op al onze Apple devices.

[ Voor 11% gewijzigd door marsie030 op 30-03-2025 09:48 . Reden: printscreen bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
lordsnow schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 16:32:
Ik snap 'm ook niet. Eerst zeg je dat je in Outlook middels postbussen mails van je iCloud adressen kan verplaatsen op een Mac, en daarna (in iOS) dat je geen mail kan verplaatsen van iCloud naar postbussen in Outlook.
Dank voor je mail, het klopt wat je schrijft. Zie hierboven mijn reactie op Archer_VC10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:30
Met postbussen bedoel je mappen of folders binnen je mailaccount. Het klopt dat je niet zomaar een bericht kan verslepen van het ene account naar het andere account. Dat is niet hoe het werkt. Dat dit op de Mac wel werkt komt doordat die mailapp meer kan dan de (versimpelde) apps op iOS. Maar eigenlijk ben je elke keer een bericht uit één account aan het verwijderen en dan bij dat andere account uit het niets aan het importeren. Zo hoort e-mail niet te werken volgens mij.

Er zijn wel degelijk mogelijkheden om samen met hetzelfde mailaccount te werken, misschien door een alias aan te maken op een bestaand account. Dan kan je binnen dat account weer folders aanmaken en daar zaken in bewaren. Op die manier ben je weer terug bij de oude situatie (ongeveer). Ik zou eens zoeken hoe je een e-mailaccount (hetzelfde account) op meerdere apparaten installeert. Dat heb je nu ook al, dus waarom dan niet verdeeld over de apparaten van jou en je vrouw? Bij een iCloud.com e-mailadres kan het zo zijn dat dit aan een Apple ID gekoppeld is, maar met je Outlook.com account zal dat niet het geval zijn, dus kijk eens of je daar een extra alias aan kan toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt in de Mail app van iOS wel berichten verplaatsen naar andere mailboxen, zie bv https://support.apple.com...ailboxes-iph376ef8aa3/ios

Is dat wat je wilt, @marsie030?

Putin 2022: Ukraine is not a real country
Musk 2025: Canada is not a real country
Uh oh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
Excuus voor de verlate reactie.
Ik ga de tips van jullie beide doornemen en afwegen wat voor ons de beste oplossing is.

Een alias bij outlook lijkt mij op het moment de beste optie.
Bij iCLoud was ik inderdaad tegen het probleem aangelopen dat deze niet deelbaar lijkt omdat het aan een Apple ID gekoppeld is.
Pagina: 1