Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:30
Cryptische titel, maar ik wil even en ervaring delen met Apple Support.

Via de website heb ik een vervangende rechter Airpod Pro besteld, omdat ik er van overtuigd was dat deze kwijt was. Echter, een dag later werd deze teruggevonden in de tuin, dus ik denk: ik stuur 'm retour.

Kan niet!

Want Apple ziet de handeling als een reparatie.

Er í s n i e t s gerepareerd, puur een vervangend onderdeel opgestuurd.

Is dit een strijd waard? Kost me 110 euro... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:04
MOmax schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:54:
Kritische titel, maar ik wil even en ervaring delen met Apple Support.

Via de website heb ik een vervange rechter Airpod Pro besteld, omdat ik er van overtuigd was dat deze kwijt was. Echter, een dag later werd deze teruggevonden in de tuin, dus ik denk: ik stuur 'm retour.

Kan niet!

Want Apple ziet de handeling als een reparatie.

Er ís niet s gerepareerd, puur een vervangend onderdeel opgestuurd.

Is dit een strijd waard? Kost me 110 euro... :(
Je kan voor zo ver ik weet geen losse AirPod kopen, enkel als reparatie aanvragen/kopen.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Ik heb dat toch gedaan? Ik heb één vervanger rechter Airpod gekocht. Is een los onderdeel. Er is geen enkele reparerende handeling verricht. Alleen een doosje verzonden. Men noemt het alleen een reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
MOmax schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:10:
Ik heb dat toch gedaan? Ik heb één vervanger rechter Airpod gekocht. Is een los onderdeel. Er is geen enkele reparerende handeling verricht. Alleen een doosje verzonden. Men noemt het alleen een reparatie.
Hoe heb je het gekocht? Gewoon in de winkel/website.
Of via de reparatie procedure? Want zonder de reparatie procedure kan je volgens mij geen losse onderdeel (onderdeel = losse airpod) kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
Via de reparatie procedure. Dat wel. Maar dat zou niet moeten uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
MOmax schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:12:
Via de reparatie procedure. Dat wel. Maar dat zou niet moeten uitmaken.
Ik weet dus niet of je dan iets koopt, of dat je voor een dienst betaalt (reparatie). Diensten vallen namelijk niet onder de 14-dagen retour recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:25
Of het een strijd waard is, moet je zelf bepalen. 110 euro is niet voor iedereen hetzelfde. Ik zou het zien als “helaas, jammer de bammer”. Had ik maar beter moeten zoeken.

Als 110 euro voor jou veel geld is: bezoek een Apple Store en leg het uit. Nee heb je. Ja kan je krijgen.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _superboer_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Je kan het ook nog in V&A of op marktplaats zetten om niet de volledige 110 euro kwijt te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Het is niet de verkoper die bepaalt of iets een koop of een dienst is.
Koop is de overeenkomst waarbij de een zich verbindt een zaak te geven en de ander om daarvoor een prijs in geld te betalen.
De overeenkomst voldoet aan deze definitie, dus is het een koop. Dus procederen maar, gegarandeerd winst.
c-nan schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:18:
[...]

Diensten vallen namelijk niet onder de 14-dagen retour recht.
Heb je hier een bron voor? :P

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
fopjurist schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:47:
Het is niet de verkoper die bepaalt of iets een koop of een dienst is.

[...]

De overeenkomst voldoet aan deze definitie, dus is het een koop. Dus procederen maar, gegarandeerd winst.

[...]

Heb je hier een bron voor? :P
I stand corrected.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:21
He, top dit. Ik ga vanaf nu al mijn artikelen ook als reparatiedienst verkopen.

Laptop nodig omdat je er geen hebt? Dat klinkt als een defect. Ik repareer dat graag voor je á kosten voor een nieuwe laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:58
Je kan het ook gewoon als een hele nette service van Apple zien, dat ze ipv je een complete set te laten kopen, je via reparatie wel de mogelijkheid bieden om een losse ter vervanging van een kwijtgeraakte aan te schaffen.....

Volgende keer gewoon eerst even beter zoeken ipv nu zeuren over deze nette service.
Een volgende keer is het anders zeker zeuren als Apple dit niet meer aanbiedt zeker en dat je gedwongen wordt een hele nieuwe set te kopen?

[ Voor 24% gewijzigd door henri86 op 28-03-2025 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:59
henri86 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:30:
Je kan het ook gewoon als een hele nette service van Apple zien, dat ze ipv je een complete set te laten kopen, je via reparatie wel de mogelijkheid bieden om een losse ter vervanging van een kwijtgeraakte aan te schaffen.....

Volgende keer gewoon eerst even beter zoeken ipv nu zeuren over deze nette service.
Een volgende keer is het anders zeker zeuren als Apple dit niet meer aanbiedt zeker en dat je gedwongen wordt een hele nieuwe set te kopen?
Ik vind persoonlijk dat er een verschil zit tussen een nette service en voorwaarden hebben die tegen de wetgeving ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:58
Jasper_S1985 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:05:
[...]

Ik vind persoonlijk dat er een verschil zit tussen een nette service en voorwaarden hebben die tegen de wetgeving ingaan.
Dat mag.

Ik verwacht echter dat het overgrote deel van de consumenten blijer is dat het via deze weg mogelijk is om ook een enkel kwijtgeraakt oortje te vervangen, dan dat er consumenten zoals TS zijn die boos zijn dat zo'n 'besteld' oortje niet retour gestuurd kan worden. Normaal vraag je die namelijk enkel aan wanneer je 'm echt nodig hebt en niet snel even als je 5 min je oortje niet kan vinden zonder fatsoenlijk gezocht te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kakaisan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:37
henri86 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 12:25:
[...]

Dat mag.

Ik verwacht echter dat het overgrote deel van de consumenten blijer is dat het via deze weg mogelijk is om ook een enkel kwijtgeraakt oortje te vervangen, dan dat er consumenten zoals TS zijn die boos zijn dat zo'n 'besteld' oortje niet retour gestuurd kan worden. Normaal vraag je die namelijk enkel aan wanneer je 'm echt nodig hebt en niet snel even als je 5 min je oortje niet kan vinden zonder fatsoenlijk gezocht te hebben.
En zo kun je op elke vorm van retour wel soortgelijk commentaar loslaten:
"Kleding koop je alleen als jij je maat weet, niet als je even je maat hebt gegokt"
"Speakers koop je alleen als je weet dat je dat type geluid wilt, niet als je alleen denkt dat dit goed klinkt"

Super chill dat Apple je ook losse oortjes laat kopen natuurlijk, maar imo blijft het precies dat: kopen. En daar zitten voor beide partijen regels aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:59

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Zie Shopping Forum Beleid en specifiek Shopping Forum Beleid Ervaringen topics als deze zijn niet de bedoeling. Daar hebben we de Shop Reviews voor. Dit topic krijgt van mij dan ook een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.