Benaderen 2e router lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ik zit te klooien...

Ik heb een netwerk met 2 routers. 1 in de meterkast, de ander op de 2e etage. Deze zorgt voor wifi boven en bedrade verbinding met mijn PC.

Schema:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pewhP-uucv5CUJVf_La_yFVOCt0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KrglZpCY9JiThinCToZ5r0uU.png?f=fotoalbum_large

Ik wil nu de Sitecom router benaderen om instellingen te checken. Ik krijg binnenkort een nieuwe modemrouter en moet weten of er iets in Bridge modus staat, want dat ondersteunt de nieuwe niet.

Maar ik kom enkel in het TP-Link inlogscherm voor de Archer C1200 via 192.168.0.1.

http://sitecom.router > werkt niet
192.168.0.0 > werkt niet
192.168.1.1 > werkt niet
kabel van C1200 naar Sitecom er uit, vervolgens inloggen via bovenstaande adresssen: werkt niet.

Ik zie het even niet meer, hoe kom ik nu in hemelsnaam in de Sitecom router?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Beste antwoord (via Angeloonie op 27-03-2025 20:46)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:47
Angeloonie schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:37:
Ik dacht dat de standaard vast zat aan het ding zelf (simpel voetje), maar die klikt inderdaad toch los. Nu zie ik de sticker, maar daar heb ik helaas niets aan: is enkel het netwerk adres & wachtwoord (wat niet meer bestaat) en het mac adres van de router.
Daarmee inloggen werkt niet, en kan mij niet herinneren dat ik die gegevens ooit daarvoor gebruikt heb.
Ha nee, als je zelf het wachtwoord hebt veranderd en vergeten kom je er niet meer in zonder te resetten. :P
Resetten naar factory default kan door de WPS knop langdurig ingedrukt te houden totdat de router reset/rode leds gaan knipperen.
Ik gok dus op een aparte sticker ergens in een boekje dat ik moet gaan opzoeken. Maar alternatief is wachten tot mijn nieuwe router er is en de Sitecom weg doen en de Archer verplaatsen naar boven.
Alle benodigde info staat op de sticker. :)
The_Doman schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:13:
Bij sommige Sitecom routers is het admin wachtwoord gelijk aan het standaard WiFi wachtwoord.
Het default admin wachtwoord is dus gelijk aan het WPA wachtwoord.
Ik heb dezelfde situatie gehad met die Sitecom WLR-3001/4001 routers. ;)

Dus inloggen met:
admin
WPAkey op de sticker.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:27
Angeloonie schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:26:
Ik zit te klooien...

Ik heb een netwerk met 2 routers. 1 in de meterkast, de ander op de 2e etage. Deze zorgt voor wifi boven en bedrade verbinding met mijn PC.

Schema:
[Afbeelding]

Ik wil nu de Sitecom router benaderen om instellingen te checken. Ik krijg binnenkort een nieuwe modemrouter en moet weten of er iets in Bridge modus staat, want dat ondersteunt de nieuwe niet.

Maar ik kom enkel in het TP-Link inlogscherm voor de Archer C1200 via 192.168.0.1.

http://sitecom.router > werkt niet
192.168.0.0 > werkt niet
192.168.1.1 > werkt niet
kabel van C1200 naar Sitecom er uit, vervolgens inloggen via bovenstaande adresssen: werkt niet.

Ik zie het even niet meer, hoe kom ik nu in hemelsnaam in de Sitecom router?
Door de Sitecom als Accesspoint in te stellen ipv router.

[HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 3% gewijzigd door mad-dog op 27-03-2025 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:49

tozzke

aka tozzert

Als die sitecom niet als router ingesteld is maar als AP in gebruik is genomen (zoals het eigenlijk hoort), zou je in de DHCP table van de Archer moeten kijken welk IP die Sitecom heeft en op dat IP benaderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Download Advanced IP Scanner https://www.advanced-ip-scanner.com/nl/

Voer het uit, je hoeft het niet te installeren. Laat hem de IP-range scannen en kijk op welk IP de Sitecom staat. Dan op ip benaderen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als je de kabel eruit trekt tussen routers en daarna de kabel tussen pc en Sitecom eruit en er weer in doet wat voor een IP adres krijgt je pc dan van de Sitecom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:45

MsG

Forumzwerver

Heb je de dhcp server wel uitstaan op de 2e router? Anders heb je mogelijk 2 losstaande subnetten.

[ Voor 3% gewijzigd door MsG op 27-03-2025 18:02 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
2de dhcp of de sitecom heeft een adres welke niet binnen het huidige 192.168.0.0/24 valt en daarom niet bereikbaar is..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Marc H schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:36:
Download Advanced IP Scanner https://www.advanced-ip-scanner.com/nl/

Voer het uit, je hoeft het niet te installeren. Laat hem de IP-range scannen en kijk op welk IP de Sitecom staat. Dan op ip benaderen.
Ok het was dus 192.168.0.2 :+

Maarja, wat was het wachtwoord ook alweer :') Moet dit soort dingen gaan noteren want dit schiet niet op haha
De standaard admin/admin is het iig niet en er zit geen sticker op :F
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9kHgQU3agl1Xi5siXYiuj4pY0U=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UUX8SEyy49HJOKIu2hhBwNXh.png?f=user_large
tozzke schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:30:
Als die sitecom niet als router ingesteld is maar als AP in gebruik is genomen (zoals het eigenlijk hoort), zou je in de DHCP table van de Archer moeten kijken welk IP die Sitecom heeft en op dat IP benaderen
Hij is als AP ingesteld voor zover ik weet, maar het grappige is dus dat ik in de TP-link settings nergens 192.168.0.2 terugvindt.

[ Voor 29% gewijzigd door Angeloonie op 27-03-2025 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:51
Angeloonie schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:56:
[...]

Ok het was dus 192.168.0.2 :+

Maarja, wat was het wachtwoord ook alweer :')
Als je het nooit hebt aangepast staat dat waarschijnlijk op de sticker onderop de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
hcQd schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:03:
[...]

Als je het nooit hebt aangepast staat dat waarschijnlijk op de sticker onderop de router.
Helaas geen sticker op de router. Mogelijk staat het ergens op een boekje die ik ergens in een kast heb liggen _O-

Anyway ik kom er dus niet in, ik ga hem ook niet resetten met het risico dat het niet admin/admin is en ik er helemaal niet meer in kom.

Maar het is volgens mij dus vrijwel zeker dat hij als Access Point ingesteld staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Angeloonie schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:06:
Helaas geen sticker op de router. Mogelijk staat het ergens op een boekje die ik ergens in een kast heb liggen _O-
Als de router op de bijgeleverde standaard staat zit de sticker daaronder.
Bij sommige Sitecom routers is het admin wachtwoord gelijk aan het standaard WiFi wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
[...]

Als de router op de bijgeleverde standaard staat zit de sticker daaronder.
Hij zit op de normale standaard, maar geen sticker er op.

Ik weet 99% zeker dat ik hem zelf gewijzigd heb, maar naar wat.. tsja dat is inmiddels 7 jaar geleden en sindsdien nooit in dat ding geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
Angeloonie schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:15:
Hij zit op de normale standaard, maar geen sticker er op.

Ik weet 99% zeker dat ik hem zelf gewijzigd heb, maar naar wat.. tsja dat is inmiddels 7 jaar geleden en sindsdien nooit in dat ding geweest.
Standaard eraf klikken dus?
Ik neem toch niet aan dat je de hele sticker eraf gescheurd hebt?
Default password is uniek voor elke router uit die serie, ook bij WLR-4001 die ik hier nog heb.

[ Voor 10% gewijzigd door The_Doman op 27-03-2025 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
The_Doman schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:21:
[...]

Standaard eraf klikken dus?
Ik neem toch niet aan dat je de hele sticker eraf gescheurd hebt?
Default password is uniek voor elke router uit die serie, ook bij WLR-4001 die ik hier nog heb.
Ik dacht dat de standaard vast zat aan het ding zelf (simpel voetje), maar die klikt inderdaad toch los. Nu zie ik de sticker, maar daar heb ik helaas niets aan: is enkel het netwerk adres & wachtwoord (wat niet meer bestaat) en het mac adres van de router.
Daarmee inloggen werkt niet, en kan mij niet herinneren dat ik die gegevens ooit daarvoor gebruikt heb.

Ik gok dus op een aparte sticker ergens in een boekje dat ik moet gaan opzoeken. Maar alternatief is wachten tot mijn nieuwe router er is en de Sitecom weg doen en de Archer verplaatsen naar boven.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Ha nee, als je zelf het wachtwoord hebt veranderd en vergeten kom je er niet meer in zonder te resetten. :P
Resetten naar factory default kan door de WPS knop langdurig ingedrukt te houden totdat de router reset/rode leds gaan knipperen.

Dus inloggen met:
admin
WPAkey op de sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:51
Bij oudere Sitrecoms is het standaard wachtwoord trouwens admin, ik zou echter niet weten wanneer dat veranderd is, en hoe dat zit bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
hcQd schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:23:
Bij oudere Sitecoms is het standaard wachtwoord trouwens admin, ik zou echter niet weten wanneer dat veranderd is, en hoe dat zit bij deze.
Inderdaad, of het admin wachtwoord staat aangegeven op de sticker.
Maar bij deze series SItecom routers is het dus niet duidelijk dat het admin wachtwoord gelijk is aan de WPA key.
Misschien wel in de bijbehorende originele documentatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
The_Doman schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:21:
[...]

[...]

[...]

Dus inloggen met:
admin
WPAkey op de sticker.
Ha dat was hem idd! :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3KGqyfHqcGnpE3EJ88Z7RcYQ-2Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JXHJpYjHrY1V4bhTzFeNC8mE.png?f=fotoalbum_large

* Angeloonie maakt notitie voor de volgende keer :+

En idd als AP ingesteld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXcXImAG73JOIZIoCzp59aQLbSE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QW7FiU9dhHE4E3vGdSVjvihw.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Angeloonie op 27-03-2025 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Mja, die Sitecoms geven daar altijd AP mode aan maar dat kan je zelf niet veranderen.
Wil je hem echt als AP/Switch gebruiken dan moet je een vast IP instellen en de DHCP server uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
The_Doman schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 21:21:
[...]

Mja, die Sitecoms geven daar altijd AP mode aan maar dat kan je zelf niet veranderen.
Wil je hem echt als AP/Switch gebruiken dan moet je een vast IP instellen en de DHCP server uitzetten.
Blijkbaar 7 jaar geleden zo gedaan :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ttGyHxvY6pTX-kscbiXY7ybryM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1sOYTlsl6T8aLBcspuU4KZKo.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Angeloonie schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:56:
Moet dit soort dingen gaan noteren want dit schiet niet op haha
Tip: [Password Managers] Discussie- en reviewtopic
Pagina: 1