Videodeurbel & camera's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaaaron
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-05 15:47
Ik ben op zoek naar een video deurbel & enkele camera’s voor mijn verbouwing. Hebben jullie tips?

Vereistes:
Bedraad (liefst UTP)
Local storage (NVR)

Nice to haves:
Local processing (geen verplichte cloud app)
Één supplier
Home Assistent integratie
Welkom op GoT, eigen inzet is wel verplicht. Dus wat heb jij gevonden? Waar twijfel je over?

[ Voor 16% gewijzigd door Septillion op 31-03-2025 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ubiquiti

çameras, deurbel, en wifi in 1 controller.
paar ap plaatsen en je bent klaar.

makkelijk in HA geen cloud verplichting

[ Voor 18% gewijzigd door jack zomer op 26-03-2025 19:28 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker_Ruwy
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
Aaaaron schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 19:15:
Ik ben op zoek naar een video deurbel & enkele camera’s voor mijn verbouwing. Hebben jullie tips?

Vereistes:
Bedraad (liefst UTP)
Local storage (NVR)

Nice to haves:
Local processing (geen verplichte cloud app)
Één supplier
Home Assistent integratie
Bekijk dan ook het aanbod van Reolink even. Die bieden deurbellen, camera's en NVR's aan in Wifi en bedrade smaakjes.Die NVR is overigens optioneel aangezien de deurbellen en camera's ook gewoon een microSD slikken. AI herkenning gebeurt in de camera's zelf, en weergave kan middels een web interface, app of windows client.

Kanttekening is wel dat Reolink (nog?) niet doet aan rich notifications; je krijgt dus enkel een tekstuele melding zonder foto. telefonische oproepen van de deurbel zijn er ook niet; dat is wederom een tekstuele melding dat er een bezoeker heeft aangebeld.
De HA integratie is echter wel uitstekend, dus met een leuke blueprint kan je zo een foto naar je telefoon sturen als notificatie.

Edit:

Zie ook het Reolink deurbel topic voor ervaringen en meer:
[Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie

[ Voor 6% gewijzigd door Tweaker_Ruwy op 30-03-2025 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:45

Joe

Ik zat toevallig preceis in hetzeflde schuitje tot voor kort, ik heb Ubiquiti geprobeerd, echter is dit een vrij dure oplossing, dus ben voor Reolink gegaan icm BlueIris als NVR aangezien ik toch nog een machine over had om een NVR van te maken en middels de RTSP stream kan je ze aansluiten(kan overigens ook met de ubi camera's)
Zijn nu in de aanbeiding meen ik en voro nog geen 90 euro heb je hele goede 4k camera's of voor 130 zelfs PTZ, enige nadeel aan de PTZ is dat je ze niet via HA kan bedienen of ik heb er iig nog niet heel goed naar gekeken :P

Voordeel aan de BlueIris oplossing is dat ik kenteken kan herkenen en op basis daarvan ook HA dingen kan laten doen, geen diee of het met de ingebouwde AI ook mogelijk is, ik heb dat gedeelte eigenlijk volledig overgeslagen.
Ik heb nog níet de videodeurbel alhoewel die er wel gaat komen gezien Ring het gewoon net niet is plus maandelijkse kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_Ruwy
  • Nu online
Joe schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:47:
...enige nadeel aan de PTZ is dat je ze niet via HA kan bedienen of ik heb er iig nog niet heel goed naar gekeken :P

Voordeel aan de BlueIris oplossing is dat ik kenteken kan herkenen en op basis daarvan ook HA dingen kan laten doen, geen diee of het met de ingebouwde AI ook mogelijk is, ik heb dat gedeelte eigenlijk volledig overgeslagen.
Ik heb nog níet de videodeurbel alhoewel die er wel gaat komen gezien Ring het gewoon net niet is plus maandelijkse kosten.
Dat kan ik wel beantwoorden denk ik. :)

Binnen HA heb je wel controle over PTZ bewegingen, maar dat is dan doorlopend. Dus "PTZ up" maakt dat hij omhoog tilt totdat je "PTZ stop" aanslaat. Dit maakt het dan ook er lastig om te zeggen dat een camera X aantal graden naar rechts moet draaien oid, aangezien het nu alleen in seconden aan rotatietijd gestuurd kan worden.

Gelukkig is het wel mogelijk om de PTZ posities die in de camera/NVR zijn aangemaakt aan te slaan vanuit HA. Dus als je voor elk gewenste punt van interesse een PTZ positie aan maakt kan je daar wel tussen schakelen met automations. Echter is autotracking vanuit HA niet mogelijk. Als de camera dat zelf kan dan werkt dit uiteraard wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ibe9DVDSmCpSTkAIlFExYvajE-Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YJxk3727UHKl4L9V5eWrsXfG.png?f=user_large

En wanneer je met HA werkt zou de Frigate Addon ook interessant kunnen zijn. Deze draait dan binnen HA als een docker container en alle entities die frigate dan aanmaakt kan je dan benutten voor automations. (en dat zijn echt heel veel!) Daarnaast is er ook een mooie blueprint beschikbaar die notificaties verstuurt bij een bepaald soort detectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaaaron
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-05 15:47
Bedankt allemaal voor de feedback, het Reolink aanbod ziet er inderdaad prijs/kwaliteit interessant uit! Zeker met hun bedrade videodeurbel in het gamma. Een ubiquiti setup zal met zijn prijskaartje een droom blijven helaas.

Klopt het dat de Reolink HA integratie via de lokale IP connecteert? Voor NVR kan ik misschien eens een klein VM opstarten om BlueIris & Frigate te vergelijken. Ik kan ook altijd de Reolink NVR aanschaffen.

Hebben jullie ervaringen met het gebruik van PTZ om te tracken? Ik wil namelijk m'n camera op de hoek van ons huis plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_Ruwy
  • Nu online
Aaaaron schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:35:

Klopt het dat de Reolink HA integratie via de lokale IP connecteert? Voor NVR kan ik misschien eens een klein VM opstarten om BlueIris & Frigate te vergelijken. Ik kan ook altijd de Reolink NVR aanschaffen.

Hebben jullie ervaringen met het gebruik van PTZ om te tracken? Ik wil namelijk m'n camera op de hoek van ons huis plaatsen.
De integratie kan je verwijzen naar het LAN IP van individuele camera's en naar een NVR; er is welgeteld 0 internet toegang nodig. Leuk weetje: Als je de camera's aan een POE switch hangt en de NVR verbinding laat maken via je LAN dan kan je de camerastream van beide locaties uitlezen (Camera én NVR). Het uitlezen van de NVR zorgt namelijk voor een kleine vertraging in de stream en deze is enkel h264, dus als je h265 wilt dan moet je de camera direct benaderen. Dit laatste is niet mogelijk wanneer een camera rechtstreeks op de NVR is aangesloten.

Like so:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYo0BeGIMp-yAV182NmW2yTZ9Wg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1zra2fDWlKo2rsZ8mltem5df.png?f=user_large

De tracking op die E1 en Trackmix is trouwens uitstekend. Wel heel erg zonde dat de E1 enkel horizontaal kan tracken. De trackmix is wel pan/tilt met het tracken.
Pagina: 1