Neostrada factuur: 300% prijsstijging, 3 jaar vooruit lappen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larenvan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-03 23:33
Ik krijg een factuur van Neostrada voor het light pakket webhosting: €740, 3 jaar vooruit betalen. Dat is 3x zoveel als de vorige betaling in 2022.

Ik wil van deze toko af. Maar de opzegtermijn is 30 dagen. Kan ik hier nog onderuit, 5 dagen voor de verlenging? Ik wil sowieso niet 3 jaar vooruit betalen.

Jullie ervaringen met Neostrada?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OL7XoLXcDO3IgcM7b_funQ3O_LU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OHfpjrOIqZZ05qv42MVzfwjE.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zakelijk of consument?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larenvan
Consument

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Dan mag je na de eerste gewoon per maand opzeggen, tenzij je verlengt hebt en dus een nieuw contract bent aangegaan.

[ Voor 39% gewijzigd door Room42 op 25-03-2025 14:35 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ervaringen bij de vorige verhoging: [Neostrada] Prijsverhoging januari 2019

Na het eerste jaar mag je per maand opzeggen, wegwezen en een nieuwe zoeken :)

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larenvan
Probleem is alleen dat ik niet heb opgezegd 30 dagen voor verlenging. Zit nu 5 dagen voor verlenging.

Maar ik wist niet dat er zo'n belachelijke factuur zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basz85
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-07 11:52
Het is wellicht kort bij dag, maar je kan het proberen. Zoals eerder werd genoemd; na het eerste jaar mag je per maand opzeggen.
Neem contact op met de administratie afdeling van Neostrada, door een ticket te openen. Hoop dat je dan ook snel uitsluitsel krijgt en dat het geregeld is met wat je wil.

Maak ook een backup van je site(s) en database(s), nadat je gemaild hebt en als het lukt zoek je je alvast jouw verhuiscodes op van je domeinen en dan zsm wegwezen en nieuwe webhoster zoeken. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:40

D4NG3R

kiwi

:)

https://www.neostrada.nl/algemene-voorwaarden.html
27.3:
Indien Klant een Consument is, wordt de Overeenkomst na afloop van de aanvankelijke duur omgezet in een Overeenkomst voor onbepaalde tijd. De Klant kan de Overeenkomst voor onbepaalde tijd in dat geval na omzetting te allen tijde schriftelijk opzeggen met inachtneming van een termijn van één (1) maand.
Als je nu opzegt, mogen ze hoogstens t/m 25 april in rekening brengen.

Maar neem eerst even contact met ze op. :)

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 25-03-2025 15:15 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ik wil sowieso niet 3 jaar vooruit betalen.
Dit heb je de vorige keer wel gedaan?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• larenvan
Van de website van Neostrada:
"Neostrada hanteert een opzegtermijn van 30 dagen. Wanneer je opzegt na de 30 dagen opzegtermijn is het pakket/domein verlengd en krijg je hiervoor een nieuwe factuur.
Tijdens de 30 dagen periode voor de verlenging zal de opzegmogelijkheid ook tijdelijk uitgeschakeld zijn, neem in dat geval dan contact op met Neostrada via 038-2305027 om te kijken wat er nog mogelijk is."

Ik heb de webhosting op de website geannuleerd. Morgenochtend bellen om bevestigd te krijgen dat ik geen 700 euro hoef te betalen. Hoogstens nog een maand.

[ Voor 10% gewijzigd door larenvan op 25-03-2025 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 16:49
En? :)

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
larenvan schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:32:
Van de website van Neostrada:
"Neostrada hanteert een opzegtermijn van 30 dagen. Wanneer je opzegt na de 30 dagen opzegtermijn is het pakket/domein verlengd en krijg je hiervoor een nieuwe factuur.
Tijdens de 30 dagen periode voor de verlenging zal de opzegmogelijkheid ook tijdelijk uitgeschakeld zijn, neem in dat geval dan contact op met Neostrada via 038-2305027 om te kijken wat er nog mogelijk is."

Ik heb de webhosting op de website geannuleerd. Morgenochtend bellen om bevestigd te krijgen dat ik geen 700 euro hoef te betalen. Hoogstens nog een maand.
N=1 en mogelijk is de situatie anders maar je hebt gewoon recht, als consument, een automatisch verlengde overeenkomst met 30 dagen opzegtermijn te beëindigen (Wet van Dam). Destijds wilde PCExtreme (nu Versio) ook dat ik automatisch met 1 jaar verlengde. Ik heb schriftelijk opgezegd, de betaling gestorneerd, omgerekend nog 30 dagen betaald en ze bedankt. Ze gingen nog dreigen per e-mail maar daar heb ik niet meer op gereageerd.

Dus ja, ik ben ook benieuwd hoe het bij jou afloopt, @larenvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:26
Vermeld dat je een consument bent en beroep je op de wet van dam. Ik heb destijds hetzelfde meegemaakt. Ze hebben namelijk nog geen kosten gemaakt omdat de domeinnaam(en) en hosting nog niet is verlengt.

Vraag tevens om een credit factuur voor je eigen boekhouding.
Pagina: 1