Ik was afgelopen vrijdag bij iemand om internet op hun Fritzbox in te stellen. Ik doe dat wel vaker, in opdracht van een provider Kliksafe. Ik neem altijd mijn eigen laptop hiervoor mee. In dit geval was het een nieuwbouwhuis. Er was nog geen vloer aanwezig, gewoon kaal beton. Alles ging normaal, heb wel mijn laptop bewust niet op de grond gebruikt, maar heb op een stoel gezeten, met laptop op schoot. Toen ik thuis kwam deed hij het nog, maar de volgende dag helemaal niets meer. Het oplaad ledje gaat groen branden, bij aansluiten lader, accu is dus vol. Maar bij indrukken aan/uit knopje gebeurt er helemaal niets. Is mijn moederbord stukgegaan door (fijn) bouwstof? Kortsluiting of zo? Is hij nog te redden, door complete demontage en schoonblazen of zo? Had ik nog iets meer kunnen doen om schade te voorkomen? En ook om zoiets in de toekomst te voorkomen? Heel vroeger heb ik ooit ook al zo iets meegemaakt met een laptop met Windows 98, er is toen nog onder garantie een nieuw moederbord ingebouwd. Maar ja, deze laptop van ongeveer 10 jaar oud heeft uiteraard geen garantie meer. Maar vond het wel een fijne, snelle laptop, een Lenovo E50 met Core I5, 8GB, SSD en Windows 11 24H2. Ik heb op Tweakers gezocht, en vond alleen onderstaand topic, maar hier stond niet bij of de betreffende pc nog werkte of niet. BouwStofschade pc, nog schoon te maken?
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB