Instellingen voor zonneenergie opslag in boiler/buffer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBoss
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-03 00:42
Kan ik een Vaillant warmtepomp zo instellen dat hij als het buiten 20 graden is, en ik dus weinig warmte vraag, de zonneenergie wordt gebruikt voor het verder opwarmen van buffervat en 300l boiler zodat ik in de avond die warmte beschikbaar heb?
Gewoon maar een gedachte om beter gebruik te maken van de zo en minder terug te leveren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-05 10:21
Je kunt instellen dat de boiler bijvoorbeeld alleen tussen 11:00 en 16:00 op mag warmen. Even testen of je daarmee voldoende warm water hebt.
Ipv het buffervat opwarmen zou je de hele woning een halve graad warmer kunnen stoken tussen 11:00 en 16:00, dat is ook een instelling.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:35

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

De ingang ME op de binnenunit is ook configureerbaar als PV ingang om tijdelijk SWW en buffervat warmer te maken.
Er zaten wel wat haken en ogen aan dacht ik uit het grote Vaillant topic te leren, samenwerking met het tijdschema is niet zoals men verwacht.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.