Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacotriceratops
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 15-04 14:52
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik wil graag rond 1440p/4k de nieuwe doom the dark ages kunnen spelen ik hoop dit met een 5070ti te kunnen doen ook ivm het aantal Vram wat je daarbij krijgt en de multi frame gen

Wat mag het systeem gaan kosten?
ik hoop exlusief bezorgkosten max 1500 kwijt te zijn

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
op dit moment zijn mijn specs:
Ryzen 9 5950x met nh u12s chromax black
asus prime b450m a
2060 super windforce
32 gb aan corsair vengeance 8gb sticks
750W Gold rated non modular psu
Corsair 220t icue case
4k 60hz monitor

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een nieuw moederbord met minimaal pcie 4.0 de nieuwe gpu en waarschijnlijk een nieuwe case vanwege gpu clearance.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
geen

Ga je overklokken?
Standaard instellingen zijn voldoende

Wat verwacht je van ons?
ik wil graag GPU recommendations en indien nodig ook case recommendations, voor mij is Vram wel belangrijk ik wil minimaal 16gb, geen kleur voorkeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:49

D4NG3R

kiwi

:)

Een nieuw moederbord zal niet nodig zijn PCIe 3.0 is ruim voldoende, zelfs met een 5090 is het verschil klein tot verwaarloosbaar t.o.v. 4/5. https://gamersnexus.net/g...30-x16-scaling-benchmarks

In je huidige behuizing passen kaarten tot 300mm, heb je al rondgekeken of er kaarten zijn welke daar op aansluiten? En zo niet, ook al rondgekeken naar een vervangende behuizing?

En welke voeding heb je precies? 750W gold rated zegt namelijk helemaal noppes over de daadwerkelijke kwaliteit/leeftijd van de voeding. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 20-03-2025 10:59 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-05 20:33
Er zijn zat 5070Ti's van die lengte: categorie: Videokaarten

en 9070XT's categorie: Videokaarten

Eens met @D4NG3R dat je even moet bekijken of je voeding wel voldoet. Voor de rest zit je goed. Je moederbord is geen beperkende factor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacotriceratops
Mijn PSU is "Seasonic G12 GC Series 750W 80+ Gold PSU [Energy Class A+]" voor eventuele vervangende behuizing heb ik geen voorkeur geluid is geen probleem aangezien ik vaak met noise cancelling koptelefoon zit
D4NG3R schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:55:
Een nieuw moederbord zal niet nodig zijn PCIe 3.0 is ruim voldoende, zelfs met een 5090 is het verschil klein tot verwaarloosbaar t.o.v. 4/5. https://gamersnexus.net/g...30-x16-scaling-benchmarks

In je huidige behuizing passen kaarten tot 300mm, heb je al rondgekeken of er kaarten zijn welke daar op aansluiten? En zo niet, ook al rondgekeken naar een vervangende behuizing?

En welke voeding heb je precies? 750W gold rated zegt namelijk helemaal noppes over de daadwerkelijke kwaliteit/leeftijd van de voeding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:49

D4NG3R

kiwi

:)

Tacotriceratops schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:46:
Mijn PSU is "Seasonic G12 GC Series 750W 80+ Gold PSU [Energy Class A+]" voor eventuele vervangende behuizing heb ik geen voorkeur geluid is geen probleem aangezien ik vaak met noise cancelling koptelefoon zit

[...]
Je voeding is in ieder geval ruim voldoende voor een 5070Ti-klasse kaart, maar tussen neus en lippen door was het bedoeld als aanzetje om zelf op onderzoek uit te gaan wat betreft de GPU en eventuele behuizing.

Wat heb je zelf al gevonden? Welke kaarten lijken je interessant? Welke juist niet? Heb je de concurrent met de RX 9070 XT overwogen?

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 21-03-2025 08:58 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:24

nelizmastr

Goed wies kapot

Sowieso is nu direct inzetten op framegen een verkapt excuus om een kaart te kopen die eigenlikk te zwak is. Als je een game wilt spelen en je hebt budget is het beter een kaart te kopen die de game trekt ZONDER foefjes als upscaling en framegen, dus op pure raster prestaties.

Gezien je ook al twijfelt over VRAM is een 16GB kaart wellicht beter voor de langere termijn. De 5080 is daar per definitie oninteressant omdat die te duur is qua prestaties per euro.

Als de gekte rondom de nieuwe kaarten uit alle kampen is gaan liggen over een maand ongeveer dan is de 9070XT wellicht beter passend.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacotriceratops
D4NG3R schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:15:
[...]

Je voeding is in ieder geval ruim voldoende voor een 5070Ti-klasse kaart, maar tussen neus en lippen door was het bedoeld als aanzetje om zelf op onderzoek uit te gaan wat betreft de GPU en eventuele behuizing.

Wat heb je zelf al gevonden? Welke kaarten lijken je interessant? Welke juist niet? Heb je de concurrent met de RX 9070 XT overwogen?
ik zelf dacht aan de Asus PRIME OC GeForce RTX 5070 Ti 16 GB Video Card of de ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5070 Ti OC Edition - Videokaart
hierbij wil ik wel vermelden dat ik niet weet hoeveel performance verschil ik zou kunnen verwachten tussen modellen van dezelfde klasse videokaart. ook heb ik wel gekeken naar eventueel een 4080 of andere oudere kaart met evenveel VRAM maar met de nieuwe gddr7 memmory en de nieuwe functies zoals DLSS 4 en eventueel waarbij nodig Frame gen wil ik het liefst toch wel een 50 serie kaart

De amd counterpart heb ik wel naar gekeken maar na verder kijken heb ik toch besloten dat ik voor een NVIDIA gpu wil dit komt omdat ik soms wel experimenteer met AI generation maar om sommige programmas op een AMD kaart te laten runnen zal ik hiervoor moeten overstappen naar Linux
Pagina: 1