Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC zal voornamelijk gebruikt worden voor:
Gamen
Volgen van trainingen (Management/Teamlead trainingen dus geen zware applicaties nodig)
Video recording/editing leren (Phasmophobia + WoW)
De games die ik voornamelijk zal gaan spelen:
World Of Warcraft
Minecraft Modpacks
Cyberpunk 2077
AC: Shadows
Avowed
Dragon Age: Veilguard
En meer van dat soort games
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb max 1750 in mijn hoofd zitten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
34" Ultrawide 3440x1440 scherm (GB3467WQSU-B5)
Elgato Streamdeck
Logitech Yeti
Logitech koptelefoon
8BitDO Mechanisch toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk wel dat ik aan 32GB geheugen zit. Ik heb nu 16GB en merk dat ik bij grotere modpacks en WoW al snel aan de max zit. Ook is mijn huidige processor en video kaart (i5-6600 + 1070) niet echt genoeg meer voor 3440x1440
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk wil ik geen Intel/Nvidia meer. Zeker met de problemen de laatste tijd en dat ik steeds meer zie dat AMD zowel op CPU als GPU gebied meer prijs/kwaltieit kan leveren gaat mijn voorkeur daar naar uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee eigenlijk niet. Het moet werken en bruikbaar zijn. Natuurlijk zou glas met RGB mooi zijn, maar als dat niet past binnen het budget is dat echt geen ramp.
Ga je overklokken?
Niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Op dit moment game ik met bovenstaande items en een:
i5-6600
MSI 1070
16GB geheugen
En ik merk dat ik tegen beperkingen aanloop. Zo kan multitasken bijna niet (WoW + Netflix aan = haperend Netflix). Dus het wordt tijd voor wat nieuws. Ik zat aan de best buy te denken:
Maar gaat dit genoeg zijn voor 3440x1440 gamig met dingen als
AC Shadows
Cyberpunk
WoW
op hoge settings? Of moet ik dan toch upgraden? Daarom heb ik een budget van 1750 zodat ik nog kan uitbreiden waar nodig.
Zo kan ik wel upgraden naar de 7800 GPU. Maar loop ik dan tegen andere bottlenecks aan? Dat is namelijk de fout die ik heb gemaakt bij mijn huidige PC. Mijn CPU was een bottleneck. Die draait op 100%, en de GPU zat niks te doen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC zal voornamelijk gebruikt worden voor:
Gamen
Volgen van trainingen (Management/Teamlead trainingen dus geen zware applicaties nodig)
Video recording/editing leren (Phasmophobia + WoW)
De games die ik voornamelijk zal gaan spelen:
World Of Warcraft
Minecraft Modpacks
Cyberpunk 2077
AC: Shadows
Avowed
Dragon Age: Veilguard
En meer van dat soort games
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb max 1750 in mijn hoofd zitten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
34" Ultrawide 3440x1440 scherm (GB3467WQSU-B5)
Elgato Streamdeck
Logitech Yeti
Logitech koptelefoon
8BitDO Mechanisch toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk wel dat ik aan 32GB geheugen zit. Ik heb nu 16GB en merk dat ik bij grotere modpacks en WoW al snel aan de max zit. Ook is mijn huidige processor en video kaart (i5-6600 + 1070) niet echt genoeg meer voor 3440x1440
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk wil ik geen Intel/Nvidia meer. Zeker met de problemen de laatste tijd en dat ik steeds meer zie dat AMD zowel op CPU als GPU gebied meer prijs/kwaltieit kan leveren gaat mijn voorkeur daar naar uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee eigenlijk niet. Het moet werken en bruikbaar zijn. Natuurlijk zou glas met RGB mooi zijn, maar als dat niet past binnen het budget is dat echt geen ramp.
Ga je overklokken?
Niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Op dit moment game ik met bovenstaande items en een:
i5-6600
MSI 1070
16GB geheugen
En ik merk dat ik tegen beperkingen aanloop. Zo kan multitasken bijna niet (WoW + Netflix aan = haperend Netflix). Dus het wordt tijd voor wat nieuws. Ik zat aan de best buy te denken:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 204,35 | € 204,35 |
1 | Moederborden | ASRock B650M-HDV/M.2 | € 119,- | € 119,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7700 XT 12GB | € 427,75 | € 427,75 |
1 | Behuizingen | Chieftec APEX AIR | € 69,81 | € 69,81 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 89,62 | € 89,62 |
1 | Voedingen | Corsair RM650e (2025) | € 87,- | € 87,- |
1 | SSD's | SK hynix Platinum P41 2TB | € 129,- | € 129,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.156,43 |
Maar gaat dit genoeg zijn voor 3440x1440 gamig met dingen als
AC Shadows
Cyberpunk
WoW
op hoge settings? Of moet ik dan toch upgraden? Daarom heb ik een budget van 1750 zodat ik nog kan uitbreiden waar nodig.
Zo kan ik wel upgraden naar de 7800 GPU. Maar loop ik dan tegen andere bottlenecks aan? Dat is namelijk de fout die ik heb gemaakt bij mijn huidige PC. Mijn CPU was een bottleneck. Die draait op 100%, en de GPU zat niks te doen.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."