Op zoek naar een nieuwe provider

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-04 11:27
i.v.m. een verhuizing naar de regio Boxmeer ben ik op zoek naar een nieuwe provider. Het liefst blijf ik bij KPN, maar zij bieden geen glasvezel in mijn nieuwe woonplaats.
Ik ben op zoek naar internet only, geen tv abonnement nodig. Via Open Dutch Fiber kan ik kiezen uit de volgende providers: Trined, SNLR of Odido, Fiber, RapidXS, Multifiber, Stipte, Onvi, Freedom en Kliksafe.
Wat ik verlang is een stabiele verbinding zonder veel poespas. Ik zit al een tijdje bij KPN, en in die tijd nooit gekeken naar andere providers. Ben dus niet echt op de hoogte wat tegenwoordig goed en stabiel is.
Ik neig naar Trined,Onvi of SNLR. 500mbps of 1gbps denk ik. Streaming en normaal internet gebruiker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Als het goed is zou je ook Glasnet kunnen kiezen. In ODF gebied geen KPN tax dus voor 40 euro klaar als je eigen apparatuur hebt.

Iets meer dan jaar klant, toen Tweak gedwongen ging stoppen. Zeer tevreden, korte lijnen. Enkele medewerkers reageren ook vlot in het Glasnet topic.

Hier wat ervaringen van mede Tweakers: [Glasnet.nl] Ervaringen & Discussie - Deel 1

Een andere provider zonder poespas en net iets duurder dan Glasnet is Freedom.

@aartvg of @Quas Net even mijn postcode op ODF er doorheen gehaald. Glasnet word daar niet vermeld hoe kan dat (dit zou nieuwe klanten kunnen missen)? Voorheen op de E-Fiber site werd Glasnet wel vermeld, zo ben ik bij Glasnet uitgekomen (uiteraard wel wat reviews vergeleken met diverse aanbieders).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7mjABeGxtd_b0lsONDZWmhGSdjk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XZ1oyhKsKYhsrcKMyAOWNCAf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door RobbyTown op 17-03-2025 12:03 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:16
Freedom lijkt me nou echt een provider zonder poespas. Zou ik serieus overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8tur3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:54
Ik denk dat je een keuze moet maken tussen Odido en Freedom. De rest is voor mij op KPN glasnetwerk onbekend. En Odido is bij mij het goedkoopste per maand bij internet only. Freedom is duurder dan KPN. En tov Odido bijna 1,5x zo duur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maar dat jij ze niet kent betekend toch niet dat TS ze niet moet kiezen?

Ik zit bij Trined en nooit problemen mee gehad. Enig ding: Ze gebruiken CGNAT, wat betekend dat als je bijvoorbeeld je NAS van buitenaf wil bereiken, dat niet zomaar kan. Je kan een eigen IP adres krijgen, maar dat kost geld. Buiten die NAS van buitenaf bereiken heb ik er nooit wat van gemerkt en werkt alles prima.

En onder de streep, als je alleen internet wil over glasvezel, verwacht ik geen grote verschillen.