Van Apple Ecosystem naar Samsung

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom074
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 00:11
Vanwege de bijzondere veranderingen in Amerika, en alle steun vanuit Apple naar Trump, ben ik eigenlijk gaan nadenken om over te stappen naar wat anders.

Ik gebruik nu al ruim 10 jaar Apple, zo heb ik nu een best wat spullen aangeschaft van Apple.

Apple TV
Apple Ultra Watch
Apple AirPods Pro 2
Apple IPhone 15 Pro Max
Apple MacBook Pro 15 inch met natuurlijk Apple muis
Apple IPad Pro 13 inch met Swifkey pen etc

De bovenstaande producten zijn niet goedkoop, en de stap om alles over te stappen naar Samsung, is voor mij naast de investering toch echt het overwegen waard. Alleen blijft het wel een flinke, van Apple mind naar Android/Windows.

Ik gebruik op het moment dagelijks mijn macbook gecombineerd met mijn IPad als tweede scherm. Dit omdat ik veel bij klanten ben en veel snel kan uitwerken. Wat mij ook ontzettend bevalt is dat alles gewoon naadloos synchroniseert met elkaar.

Wat ik dus overweeg om letterlijk alles om te zetten, zijn er mensen die hun ervaringen willen delen? Waar ik vooral naar opzoek ben is de ervaringen in de overstap en de combinatie tussen bijvoorbeeld Samsung Book 360 en Samsung Tab S9 Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
De macbook-ipad integratie is gewoonweg beter. Dat is ook wel meteen het enige in de applesuite dat veel beter is dan de concurentie naar mijn mening.

Ik zou nog even appleboy blijven tot je iets sowieso moet vervangen, dan kan je dit vervangen. Of wil je het op V&A gooien en hopen dat je er nog iets voor krijgt? (Proberen kan altijd).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:48
Niet om vervelend te doen, maar Android en Windows zijn ook beide Amerikaanse producten.

En je zou hier je licht op kunnen steken: Europese alternatieven voor Amerikaanse producten & diensten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik deel het sentiment. Maar onamerikaansen gaat maar beperkt werken. Samsung’s hardware bevat Amerikaanse producten. Android en Windows zijn, zoals hierboven al gezegd wordt, Amerikaans.

Ik heb een vergelijkbare setup (+ gezinsleden met ook Apple producten). Mijn eerste stap is geen nieuwe producten meer kopen. En als er wat vervangen moet worden kijk ik hoe de wereld erbij ligt.

Edit

Ik kijk nu vooral wat opzegbaar is en prima niet-VS alternatieven voor zijn: iCloud, Apple Music, Dropbox, Prime Video en meer heb ik allemaal opgezegd.

[ Voor 17% gewijzigd door Mog op 15-03-2025 09:42 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Komt het echt door Trump of wil je stiekem gewoon wat anders?

Het tweede begrijp ik goed, maar dat eerste lijkt me nogal een gedoe voor alleen een president die over 3,5 jaar als je net aan de overgang bent gewend weer weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom074
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 00:11
Klopt helemaal, ik sta wel open voor wat anders. Wat er gebeurd Amerika heeft mij wel hiervoor open gesteld. Ook krijg ik het gevoel dat Apple met sommige dingen gewoon wat achter begint te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het is ook maar net hoe ver je wilt gaan, veel processors en andere chips worden ook ontworpen door Amerikaanse bedrijven, (vaak) geproduceerd door een Nederlands product (van ASML), waar weer Amerikaanse onderdelen in zitten...

In sommige gevallen kun je er gewoonweg niet onderuit. En hoewel ik snap dat we minder afhankelijk zouden moeten zijn van wie dan ook, is een spontane hype met een boycot op producten uit land X denk ik ook niet de juiste weg naar onafhankelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Waarom Samsung? Er is binnen Android zoveel beters te vinden als je niet focust op één fabrikant, overstappen van Apple naar Samsung is een beetje als van Mercedes naar BMW gaan terwijl Volvo dezelfde luxe en betere kwaliteit biedt voor een lagere prijs.

Los daarvan zou ik me niet zo druk maken om Apple. Bij Android zit je weer aan Google vast tenzij je een custom ROM gebruikt en alleen alternatieve app stores, en 9/10 Android fabrikanten zijn Aziatisch wat mij persoonlijk ook niet een gerust gevoel geeft.

Als je nu goed zit bij Apple in het gebruik van die producten en de prijs niet erg vindt zou ik daar lekker blijven. En dat zeg ik als iemand die 99% op Windows werkt, bewust een Android telefoon heeft, en eigenlijk alleen een M1 Mac Mini gebruikt van Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sterker nog, Samsung (en andere merken) kan ook best Qualcomm cpu hebben met Snapdragon, dan heb je dus alsnog ook Amerikaanse hardware (naast de software dus).

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 16-03-2025 00:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:30
Zoek eens op internet naar artikelen over machtsmisbruik door Samsung in Zuid-Korea en je zult zien dat het gras niet persé groener is aan die kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipmetrijst
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 20:05
Apple host hun icloud grotendeels op Google Cloud Platform. Voor Samsung Cloud heb ik wel eens gezocht maar ik kon zo snel niet vinden waar zij alle data hosten.

Weet iemand waar ik dat kan vinden?

iRacing Profiel Overview iRacing seizoen 4 races en auto's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kipmetrijst schreef op zondag 16 maart 2025 @ 10:54:
Apple host hun icloud grotendeels op Google Cloud Platform. Voor Samsung Cloud heb ik wel eens gezocht maar ik kon zo snel niet vinden waar zij alle data hosten.

Weet iemand waar ik dat kan vinden?
Samsung host voor zover ik weet op eigen infrastructuur, ze hebben daarvoor een jaartje of tien geleden Joyent overgenomen.

Als ik er even op Google lijkt het via Samsung SDS te lopen, een dochteronderneming van Samsung. Net zoals Samsung Mobile een dochteronderneming is.

Edit: ICloud is overigens niet “voornamelijk Google Cloud”, er zijn diverse eigen datacenters waaronder ook een in Europa (Denemarken?) en daarnaast is er een samenwerking met AWS en Google.
In total, Apple has 8 of its own data centers operating in the United States, Europe, and China, with a further 2 under development. At the same time, Apple utilizes colocation facilities and cloud service providers like Amazon Web Services (AWS) and Google Cloud to meet its demanding requirements.
https://dgtlinfra.com/apple-data-center-locations/

[ Voor 33% gewijzigd door Donstil op 16-03-2025 11:09 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Ik zat toevallig laatst ook te kijken naar een switch omdat ik iets nieuws wil qua telefoon en laptop.

Alleen kwam ik tot de conclusie dat ik echt niet mijn Apple Watch wil inruilen voor 1 van die andere watches dus dan zit je automatisch vast aan de iPhone.
En ik heb windows altijd verschrikkelijk gevonden, dus dat gaat hem ook weer niet worden. Zeker als ik kijk naar hoe mooi de MacBook Air geprijsd is.

Dus ik zit eigenlijk vast bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het beste koop je een niet Amerikaanse laptop met daarop Linux. Vervolgens koop je het Nederlandse Fairphone.

Globalisering is nog niet helemaal teruggedraaid (godzijdank); dus je ontkomt niet helemaal aan US tech.

🌞🍃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kipmetrijst
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 20:05
Donstil schreef op zondag 16 maart 2025 @ 11:02:
[...]

Samsung host voor zover ik weet op eigen infrastructuur, ze hebben daarvoor een jaartje of tien geleden Joyent overgenomen.

Als ik er even op Google lijkt het via Samsung SDS te lopen, een dochteronderneming van Samsung. Net zoals Samsung Mobile een dochteronderneming is.

Edit: ICloud is overigens niet “voornamelijk Google Cloud”, er zijn diverse eigen datacenters waaronder ook een in Europa (Denemarken?) en daarnaast is er een samenwerking met AWS en Google.

[...]

https://dgtlinfra.com/apple-data-center-locations/
Bedankt voor de info!

Ik had deze kop dus verkeerd geïnterpreteerd
https://appleinsider.com/...ustomer-for-cloud-storage

Apple is de grootste klant op GCP en niet andersom

iRacing Profiel Overview iRacing seizoen 4 races en auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-09 11:46
Je gaat snel merken dat de integratie bij Apple toch net wat beter is en de apparaten beter samenwerken. Niet onmogelijk om hetzelfde te bereiken bij Windows en Android, maar het zal wat meer moeite kosten om het in te stellen.

De hardware bij Samsung is dan wel niet Amerikaans, maar de software is dat wel. Misschien kun je al beginnen met op je huidige apparaten alternatieven te zoeken die werken op alle besturingssystemen: macOS, iOS, Windows, Android en Linux. Ik denk aan vervangers voor iCloud, muziek, streaming, office, mail, kalender, chatapps, …

Eens dat klaar staat zal de overstap makkelijker zijn en dan ben je niet afhankelijk van 1 fabrikant voor alles. Maar het hangt natuurlijk af van wat je precies wil bereiken: niet-Amerikaans, niet-Apple of toch gewoon zin om eens iets anders te proberen? Mocht het enkel het laatste zijn, dan raad ik je aan om eens een week een laptop van iemand te lenen en te kijken of je nog kunt wennen aan Windows.

Mocht je voor Europese producten willen kiezen dan kun je kijken naar Tuxedo voor een laptop, Proton voor mail, kalender en data, Fairphone voor je telefoon, …
Pagina: 1