5G router voor thuis via simkaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-05 10:13
Hoi,

Ik ben al een tijdje aan het oriënteren wat ik kan doen om de slechte internet connectie die ik in huis heb te vervangen voor iets anders. Nou kwam ik 5G routers tegen en het leek me ideaal om dat eventueel te gebruiken.

Wat heb ik al gevonden:
Acer Predator Connect X7 5G
Acer Connect X6E 5G
Strong AX3000 5G
Oppo 5g Coe T1A
En zo heb je nog wel een paar.

Ik zou graag zelf een router willen kopen, om onafhankelijker te zijn van de aanbieders.

Maar wat is tot max 500 euro een goede router.
Is de connectie stabiel?
Woon op de 3e etage, geen bovenburen.
En verschillende masten van KPN, Odido etc. Dicht om me heen.
Minstens 2 netwerk aansluitingen bedraad heb ik nodig. Voor de rest kan alles op Wifi.

Wat zouden jullie aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:31

NSG

Je weet niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
Die had ik id al gezien. Maar ik wil niet verbonden zijn aan Odido. Of apparatuur van een aanbieder in huis hebben. Klik en klaar zou hier maar een klein beetje sneller zijn dan mijn huidige internet connectie. Terwijl ik via 5G ruim 600 mb's haal i.p.v 76 mb's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:31

NSG

Je weet niks!

K&K is maandelijks opzegbaar, je zit er niet aan vast.

Op welk 5G netwerk haal je 600Mbps en waarom denk je dat niet niet te gaan halen met K&K?

En wat is precies je plan? Dure 5G router kopen en als backup een “unlimited” simkaart van alle providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
Zit zelf bij Odido met 2 Abbo's. 1 sim only die ik 2 maand geleden heb verlengt met 2 jaar. En 1 die ik binnenkort ga verlengen en is tevens ook mijn nummer 1 simkaart voor gebruik van Internet etc. Die ander is voor back-up en bepaalde contacten kunnen me bereiken op die simkaart. Maar nou zat ik te denken. Ik betaal dus naast die sim only (€15,-) voor internet en tv. Tv hapert en blijft voortdurend stilstaan net zoals het internet dat af en toe wegvalt. Vaak genoeg over gebeld maar helaas niet kunnen oplossen. Internet en tv kost samen met ESPN compleet mij €72 euro. Via Odido kan ik strak via hun punten systeem Videoland en prime erbij krijgen waar ik dan ook plus minus 20 euro op bespaar. Als ik dus de sim only opvoer naar unlimited, en een huistelefoon aansluit op de 5G router. Ben ik telefonisch nog altijd bereikbaar en heb ik voor 30 euro onbeperkt internet. neem daar canal+ bij. Dan heb ik een ruim scala aan films, tv zenders, Espn compleet. Voor nog geen €45 euro per maand( internet (€30 en canal+15). En is mijn besparing per maand meer dan €50 euro per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:09
Odido K&K lijkt mij toch de beste oplossing.

Kost je 20 per maand ivm klantvoordeel. Zorg dat deze op zo'n gunstig mogelijke positie staat, met de poorten richting de mast en op z'n kop, dat haalt bij mij het beste resultaat.

En zorg dat je TV, of chromecast of wat je ook gebruikt, bekabeld is aangesloten.
Canal+ en je bent voor 35 per maand klaar.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
Ik snap het idee id. Alleen ik zou graag zelf de modem halen. Zodat de sim only ook beter tot zijn recht zal komen. Dus klik en klaar is leuk, maar voor mij geen optie. Zoek een modem die ik zelf kan halen en in gebruik kan nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:48
Voordeel is wel dat de sim-kaart van K&K echt unlimited* is zonder dat je om de zoveel tijd extra bij moet GB's bij moet bestellen, plus dat Odido mogelijk moeilijk gaat doen als je een sim voor een telefoon in een 5G-router gaat gebruiken.

* Er zit een FUP op, maar dat is 2TB, daar zal je niet zo gauw tegenaan lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:02
Kan gewoon hoor, enkel even de mededeling dat "unlimited" nooit echt unlimited is. Meestal 20 gb per dag.

Dus de vraag is waar wil je het voor gebruiken want als je echt 600 mbt/s wilt vol trekken ga je dus na 2 a 3 minuten geen internet meer hebben.

Bedenk dus goed dat er consequenties aan zitten. 20 gb per dag is veel, maar niet extreem veel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:35
androidfreaker schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 07:47:
Ik zou graag zelf een router willen kopen, om onafhankelijker te zijn van de aanbieders.
Dat staat haaks op dit:
androidfreaker schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 08:34:
Via Odido kan ik strak via hun punten systeem Videoland en prime erbij krijgen waar ik dan ook plus minus 20 euro op bespaar.
Begrijp me niet verkeerd: er is niks met zulke constructies, maar je maakt je daarmee wel afhankelijk van Odido voor je streamingsdiensten.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
Er zit id een Cap op van max 20GB. Het is niet dat ik perse de volle snelheid heb. Zal het voornamelijk gebruiken om te internetten en voor YouTube, films en series. En af en toe een voetbalwedstrijd live kijken. Ben regelmatig van huis. En gebruik mijn telefoon ook veel. Die vaak op 5G staat.

Voor Videoland en Prime. Ik ben er op dit moment op geabonneerd. En gebruik het voornamelijk alleen thuis voor mezelf. De mobiele unlimited abbonement heb ik dan sowieso 2x nodig. Voor mijn telefoon en voor de modem. Hierdoor heb ik dan 2 punten die ik kan gebruiken hiervoor. Dat is dan mooi meegenomen.

Het is niet perse ideaal in elke situatie. Maar ben zelf alleen en ben regelmatig weg van huis. Op deze manier kan ik het ook meenemen voor op vakantie etc. Dat is ook 1 van de redenen dat ik het zelf wil kopen.

[ Voor 47% gewijzigd door androidfreaker op 15-03-2025 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:02
Film kijken in 4k is 3 gb per uur... Dus je kan 5 uur per dag kijken :) moet goedkomen denk ik.

Zorg alleen dat je nooit een film marathon thuis organiseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
Ik ben alleen en kijk meestal op 1080P en of 1440P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Der is niemand die je verplicht om de simkaart van klik en klaar in het geleverde 5G routertje te steken.. Als je een eigen exemplaar hebt kan daar gewoon die simkaart in....

404 Signature not found

Pagina: 1