Sinds vorig jaar zijn we eigenaar van ons huis. Nu willen hier stap voor stap duurzame/kostenbesparende maatregelen gaan nemen (nog beter isoleren, zonnepanelen, warmtepomp enz).
Daarom een aantal offertes opgevraagd, waaronder de collectieve inkoop van Vereniging Eigen Huis.
Hieronder de situatie.:strip_exif()/f/image/0QUQTYB8Z2mbijhCgwGAAoFY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9kvWCoMCBT8JBX67FbRMACjR.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqhDztPXNkjgRyzFafNqwPT9.jpg?f=user_large)
Het dak op de woning is licht hellend, circa 11 graden. Dit levert volgens een aantal installatiebedrijven meteen een probleem met installeren op. Aan de voorzijde zit ook een kleine dakkapel en een klein geveltje, wat enige schaduw op zou kunnen leveren. Al loopt dit stuk dak wel echt stijl naar beneden, is ook niet meegenomen in het oppervlak.
Schuur: 22 m2
Omdat we in de toekomst wellicht de schuur willen verkleinen en een warmtepomp/airco's willen gaan installeren ook offertes opgevraagd voor het dak van het woonhuis. Hier kan ik meer panelen kwijt.
Wat mij opviel is dat de collectieve inkoop via Vereniging Eigen Huis helemaal niet zo voordelig is. Ook gebruiken alle aanbieders micro-omvormers. Mij lijkt echter een string omvormer ook prima toe te passen, wat in de kosten moet gaan schelen.
Saman Group gaf aan een dakhelling van minimaal 15% te moeten hebben. Dit moet ik nog nameten omdat ik bang ben dit niet te gaan halen. Zij brengen daarna nog offerte uit.
Offertes voor dak van de schuur:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MSrDPu7lgSMKPvicDHhaRvhp.jpg?f=user_large)
Offertes voor het dak van het woonhuis:
:strip_exif()/f/image/1uxAOY5XB5NmGM1Q0RMo84mK.jpg?f=fotoalbum_large)
Met daarbij de volgende legplannen.
NZU woonhuis met 15 panelen:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/q8qqV3kg0vqtv1tcMQ8cYWs7.jpg?f=user_large)
NZU woonhuis met 8 panelen:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YIeFZeJlGLPOcXcXbugo9krY.jpg?f=user_large)
Solar Concept woonhuis:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Kr9tVRqc1o6m6Q9Xu5bxBT4h.jpg?f=user_large)
NZU dak schuur:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qDGLdblmcL5w7Kyc7TnvgYy0.jpg?f=user_large)
Solar Concept schuur:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CjqrDE7HrHv70MQIECrvHyv0.jpg?f=user_large)
Saman Group schuur:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fR9gFouVa0YROLZGMdWBbiUb.jpg?f=user_large)
Wat vinden jullie van deze offertes? Te hoog? Kan ik inderdaad met stringomvormers werken?
Daarom een aantal offertes opgevraagd, waaronder de collectieve inkoop van Vereniging Eigen Huis.
Hieronder de situatie.
Foto's
:strip_exif()/f/image/0QUQTYB8Z2mbijhCgwGAAoFY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9kvWCoMCBT8JBX67FbRMACjR.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqhDztPXNkjgRyzFafNqwPT9.jpg?f=user_large)
Het dak op de woning is licht hellend, circa 11 graden. Dit levert volgens een aantal installatiebedrijven meteen een probleem met installeren op. Aan de voorzijde zit ook een kleine dakkapel en een klein geveltje, wat enige schaduw op zou kunnen leveren. Al loopt dit stuk dak wel echt stijl naar beneden, is ook niet meegenomen in het oppervlak.
Beschikbare (dak)ruimte
Woonhuis: 40m2Schuur: 22 m2
Schaduw
Heel klein beetje aan de voorkant wellicht.Jaarverbruik
Nu circa 3000 kWh, zonder warmtepomp.Huidige elektriciteitsaansluiting
3x 25ABudget en doel
Budget is ondergeschikt. Ik wil vooral zoveel mogelijk zelf gaan gebruiken.Wie gaat het project uitvoeren
Een bedrijf.Bijhouden van data
Puur inzichtReeds verkregen offertes
Ik heb een aantal offertes ontvangen. Zelf ben ik toch wel geschrokken van de prijs. Ik zie hier op het forum regelmatig offertes voorbijkomen van minder dan 1,- per wP. Daar kom ik niet aan. Installatie op het licht hellende bitumen dak blijkt een uitdaging. Daarom heb ik zowel offertes gevraagd voor panelen op het platte dak van de schuur. Dit zou mijn huidige verbruik moeten dekken.Omdat we in de toekomst wellicht de schuur willen verkleinen en een warmtepomp/airco's willen gaan installeren ook offertes opgevraagd voor het dak van het woonhuis. Hier kan ik meer panelen kwijt.
Wat mij opviel is dat de collectieve inkoop via Vereniging Eigen Huis helemaal niet zo voordelig is. Ook gebruiken alle aanbieders micro-omvormers. Mij lijkt echter een string omvormer ook prima toe te passen, wat in de kosten moet gaan schelen.
Saman Group gaf aan een dakhelling van minimaal 15% te moeten hebben. Dit moet ik nog nameten omdat ik bang ben dit niet te gaan halen. Zij brengen daarna nog offerte uit.
Offertes voor dak van de schuur:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MSrDPu7lgSMKPvicDHhaRvhp.jpg?f=user_large)
Offertes voor het dak van het woonhuis:
:strip_exif()/f/image/1uxAOY5XB5NmGM1Q0RMo84mK.jpg?f=fotoalbum_large)
Met daarbij de volgende legplannen.
NZU woonhuis met 15 panelen:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/q8qqV3kg0vqtv1tcMQ8cYWs7.jpg?f=user_large)
NZU woonhuis met 8 panelen:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YIeFZeJlGLPOcXcXbugo9krY.jpg?f=user_large)
Solar Concept woonhuis:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Kr9tVRqc1o6m6Q9Xu5bxBT4h.jpg?f=user_large)
NZU dak schuur:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qDGLdblmcL5w7Kyc7TnvgYy0.jpg?f=user_large)
Solar Concept schuur:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CjqrDE7HrHv70MQIECrvHyv0.jpg?f=user_large)
Saman Group schuur:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fR9gFouVa0YROLZGMdWBbiUb.jpg?f=user_large)
Regio
Regio BredaWat vinden jullie van deze offertes? Te hoog? Kan ik inderdaad met stringomvormers werken?