Webwinkel betrouwbaar of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 862 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-04 11:01

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Topicstarter
Ik heb een product op het oog en heb een Nederlandse webshop gevonden waar dit product 35 tot 50 euro goedkoper is dan alle gangbare prijzen in Pricewatch. Dit op een MSRP van €199,-

Uiteraard ben ik bekend met de meeste regeltjes om een webshop te checken en ik vind het in dit specifieke geval uitdagend om een goed oordeel te vellen. Vandaar dit topic om ook even feedback van anderen op te halen.

De checklist, eerst de positieve zaken:
  • bedrijf is al meer dan tien jaar bekend in de Pricewatch
  • bedrijf en domeinnaam bestaat al sinds 1996 en heeft een geldig KVK nummer
  • bedrijf publiceert NAW gegevens en telefoonnummer op de website
  • adres is op een bedrijventerrein en Google Streetview laat een pand zien met de juiste naam en logo
  • ScamAdvisor geeft aan dat de site betrouwbaar is
  • Ze hebben een Google bedrijfsvermelding met een paar positieve reviews
En dan de negatieve dingen:
  • 1996 belde om te vragen of ze hun website terug konden krijgen
  • Voor een bedrijf dat 29 jaar bestaat zijn er nagenoeg géén reviews te vinden, bestaan niet op grote sites als TrustPilot
  • De hele webwinkel lijkt op een generieke IceCat feed te zijn gebouwd, geen eigen voorraad
  • Social icons in de footer wijzen niet naar het bedrijf, maar naar IceCat
  • Prijzen zijn standaard ex. BTW terwijl ze (ook) particulieren bedienen
  • Betaalmethoden zijn niet duidelijk zonder het registreren van een account
Nu kan ik ze natuurlijk opbellen om te vragen of ze een betrouwbare partij zijn, maar graag zou ik jullie mening ook even aanhoren over deze webshop. Ik vind het verschil in prijs groot genoeg om het product in kwestie niet voor (bijv.) 50 euro meer bij CoolBlue te kopen als het niet hoeft.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 10:04

Croga

The Unreasonable Man

Met een prijs die zo'n 25% lager ligt én een website die niet voldoet aan de Nederlandse wet zou ik zeker niet met ze in zee gaan.

Ik zou het óók zeker niet bij CB kopen gezien de steeds belabberder wordende service daar, maar dat is een verhaal voor een andere keer :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47

paQ

prijs ex / incl BTW?
(Als je op het product klikt verschijnt het incl BTW)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-04 11:01

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Topicstarter
Croga schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:53:
Met een prijs die zo'n 25% lager ligt én een website die niet voldoet aan de Nederlandse wet zou ik zeker niet met ze in zee gaan.
Strikt genomen zal de website misschien niet 100% voldoen aan de Nederlandse wetgeving, maar echt hele grote overtredingen zie ik ook niet. Het lijkt me wel een legitiem bedrijf en niet een obvious scam site. Afgezien van de lagere prijs (waar je altijd goed mee moet oppassen natuurlijk), welke rode vlaggen zijn voor jou het belangrijkste dan?
paQ schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:38:
prijs ex / incl BTW?
(Als je op het product klikt verschijnt het incl BTW)
Op de productpagina zelf zie je beide bedragen inderdaad, maar voor zover ik weet moet overal in de webshop (dus ook in de zoekresultaten bijvoorbeeld) een bedrag inclusief BTW staan als de webshop ook aan particulieren levert. Geen keiharde rode vlag, maar meer een opmerkpuntje.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 10:35

DataGhost

iPL dev

Je kan er al niet met creditcard betalen dus dat is een ding als ze niet leveren. Mocht het niks zijn heb je tenminste een jaar (dacht ik) om de boel te retourneren omdat ze daar niks over in de voorwaarden hebben staan. Maar de vraag is dan ook weer hoe ze dat afhandelen en of ze het ermee eens gaan zijn. Verder heb je nog langer met een winkel te maken dan alleen de aankoop van je product, als er iets mis mee is moet het weer terug en ook op dat gebied ziet het er weinig flexibel uit.

Er zal vast een reden zijn dat er geen reviews te vinden zijn. De hele shop ziet er niet gangbaar uit of is inderdaad in de afgelopen 20 jaar niet echt onder handen genomen behalve het bijwerken van de opzich redelijk vage verzameling assortiment. De punten die je niet zo erg lijkt te vinden zijn wel zaken die aangeven dat ze kennelijk niet zo heel veel op hebben met consumenten. Dat kan zijn omdat ze eigenlijk alleen B2B willen leveren maar kan ook andere redenen hebben. Ik verwacht van zo'n winkel dan ook niet dat ze veel moeite voor je gaan doen als er wat moet gebeuren. Maar dat is mijn mening. Je moet het zelf weten voor een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Nou er zijn genoeg van dit soort webshops die vooral B2B leveren en een B2B uiterlijk hebben.
Denk dat ze meer op offerte basis werken dan online bestellingen.

B2C is denk ik dan vooral een extraatje en kunnen ze mogelijk een iets scherpere prijs aanhouden omdat B2C kosten laag zijn en middels B2B gedekt worden.
De marge zit in het B2B volume en niet bij de paar B2C klanten.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Zoals ook in het Shopping Forum Beleid staat, is vragen naar winkelervaringen niet de bedoeling op het forum. Ik sluit het topic daarom ook.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.