Goede geluidsinstallatie buiten schoolfeest – Hulp gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0ZZM0
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-06 16:04
Hey allemaal,

We zijn met onze school op zoek naar een degelijke geluidsinstallatie voor een schoolfeest dat buiten plaatsvindt. Het zal ongeveer drie keer per jaar gebruikt worden, en we verkiezen om het aan te kopen in plaats van te huren. Alleen... we hebben totaal geen idee wat we precies nodig hebben. πŸ˜…

Zijn er mensen die ons hiermee kunnen helpen?

Hoe kunnen we bepalen wat we nodig hebben?
Welke informatie is belangrijk om mee te nemen in de keuze?
Hoe pak ik dit het best aan als totale audio-leek?
Heeft iemand toevallig al eens een shoppinglijst samengesteld voor een gelijkaardig scenario? Zo ja, welke apparatuur raad je aan?
De installatie zou onder een afdak komen en de speelplaats heeft een trapeziumvorm met een diepte van 20m en een totale oppervlakte van 250 mΒ². Ik wacht nog op een antwoord over het budget, maar suggesties op verschillende prijsniveaus zijn zeker welkom!

Ik zag dat deze vraag eerder al eens werd gesteld, maar die topic is helaas vroegtijdig gestorven door een gebrek aan input van de TS: Muziekinstallatie voor school . Hopelijk overkomt mij niet hetzelfde lot, want ik ken hier Γ©cht niks van en zou niet weten waar te beginnen. πŸ˜…

Alvast bedankt voor alle hulp! πŸ™Œ

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:14
De link naar het vorig topic ontbreekt ;)

Verder kan ik inhoudelijk echt niets adviseren. Hoe luid moet het zijn? Staat de installatie standaard onder een afdak of wordt het veilig binnen opgeslagen? Budget is echt wel van belang ook.

Aangezien het voor maar 3 keer per jaar is, zou ik niets kopen. Huren is dan echt veel makkelijker en ook voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0ZZM0
Topic link toegevoegd ;)

Het wordt enkel buiten gezet als het schoolfeest is en wordt dan ook binnen opgeslagen na het feest. Het budget laat op zich wachten, zodra ik daar meer over weet post ik het hier...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:27

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Wat moet er op worden aangesloten? Wat is je budget, hoeveel vermogen etc..
Ik zou anders eens beginnen met een of meerdere (gekoppelde) JBL PartyBox zoals uitvoering: JBL PartyBox Ultimate en uitvoering: JBL Partybox 710 en dan vertellen waarom deze wel/niet voldoet.

[ Voor 22% gewijzigd door DukeBox op 10-03-2025 15:57 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:31
Ik zou zelf voor een leuke versterker, mengpaneel en viertal 200w speakers gaan.
Ben je voor 1500-2000 euro ex BTW wel klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

franssie

Save the albatross

Ik zou toch wellicht eerst een huren, en dan kijken waar ze mee aankomen. De Bose setjes zoals deze zijn vrij polulair, gebruiken we ook op ons buurtfeest maar weet even niet welk type dat is want die heeft namelijk twee zuilen waarvan er in slechts eentje de versterker zit.
https://www.bose.com/p/po...1PRO8-SPEAKERPAARRAY.html

Zijn goed draagbaar en goed geluid.

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 10-03-2025 16:15 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0ZZM0
DukeBox schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:54:
Wat moet er op worden aangesloten? Wat is je budget, hoeveel vermogen etc..
Ik zou anders eens beginnen met een of meerdere (gekoppelde) JBL PartyBox zoals uitvoering: JBL PartyBox Ultimate en uitvoering: JBL Partybox 710 en dan vertellen waarom deze wel/niet voldoet.
Er moet gewoon muziek worden afgespeeld en ik vermoed dat er af en toe met een micro het publiek moet worden aangesproken zoals bij de meeste schoolfeesten of vergeet ik iets?

Hoeveel van die boxen zou jij dan voorzien, maar ik begrijp niet goed waarom je dan zegt of ze dan wel of niet geschikt zijn, van wat hangt dit dan af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:36
Lekker huren voor drie keer per jaar, dat is veel goedkoper dan aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

K0ZZM0 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:08:
Hoeveel van die boxen zou jij dan voorzien, maar ik begrijp niet goed waarom je dan zegt of ze dan wel of niet geschikt zijn, van wat hangt dit dan af?
Daar kan ik niets over zeggen zonder details zoals ik eerder noemde. Daarnaast hoe groot is de ruimte, hoeveel mensen, is het achtergrond muziek of wil je een mobiele discotheek. Net als dat je nu pas noemt dat er microfoons op moeten, dat zijn nou precies van die details die je in je TS moet plaatsen.

Bij de JBL's heb je overigens een mic-kit, 2 stuks die draadloos (digitaal) werken en vrij goede loop-back filtering hebben. Voor zang zijn ze matig/ok, voor spraak prima.

Hoor veel mensen zeggen lekker huren, dat zou ik voor 3 keer per jaar zeker overwegen maar wat ik in het verleden wel eens heb meegemaakt was dat alle scholen tegelijk schoolfeesten hadden en huren in de omgeving lastig was.. met alle transport kosten, verzekeringen en de huur zelf was het al snel terugverdiend om de spullen gewoon te kopen. Het is al weer enige tijd geleden maar toen ik op school zat in de technische commissie hebben wij ooit leuk spul (toen voornamelijk lichtinstallaties) bij een veiling gekocht, mogelijk is dat nog een leuke tip.

Er is natuurlijk een reden dat veel basisscholen, sportverenigingen en bedrijven die instap JBL's kopen voor kleinschalige feestjes.

[ Voor 32% gewijzigd door DukeBox op 10-03-2025 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:47
Twee actieve professionele luidsprekers met een mengpaneel een optie? Allicht in combinatie met 1 of 2 actieve sub woofer(s) maar dan gaat de prijs ook flink omhoog.
https://www.thomann.de/nl/actieve_fullrange_luidspreker.html
https://www.thomann.de/nl/complete_pa_systemen.html

Zoiets? Maar er is genoeg keus in verschillende merken.
https://www.thomann.de/nl/yamaha_dxr12_mkii.htm

[ Voor 23% gewijzigd door Roderiktweaker op 10-03-2025 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Roderiktweaker schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:19:
Twee actieve professionele luidsprekers met een mengpaneel een optie? Allicht in combinatie met 1 of 2 actieve sub woofer(s) maar dan gaat de prijs ook flink omhoog.
https://www.thomann.de/nl/actieve_fullrange_luidspreker.html

Zoiets? Maar er is genoeg keus in verschillende merken.
https://www.thomann.de/nl/yamaha_dxr12_mkii.htm
Ik heb dan weer goede ervaringen met deze set: https://www.thomann.de/nl/jbl_eon_715_power_bundle.htm

Je hebt iets nodig voor het laag en een standaard om de tops op oorhoogte te brengen. Zou de covers meebestellen als spul buiten komt te staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Sethro op 10-03-2025 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 10:00
Bij Bax hebben ze speakers voor diverse doeleinden
Een goede start om te zien wat er te koop is.

https://www.bax-shop.nl/speakersets

[ Voor 23% gewijzigd door Mr. Blonde op 10-03-2025 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:12

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

K0ZZM0 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:25:
Hey allemaal,

We zijn met onze school op zoek naar een degelijke geluidsinstallatie voor een schoolfeest dat buiten plaatsvindt. Het zal ongeveer drie keer per jaar gebruikt worden, en we verkiezen om het aan te kopen in plaats van te huren. Alleen... we hebben totaal geen idee wat we precies nodig hebben. πŸ˜…

Zijn er mensen die ons hiermee kunnen helpen?

Hoe kunnen we bepalen wat we nodig hebben?
Welke informatie is belangrijk om mee te nemen in de keuze?
Hoe pak ik dit het best aan als totale audio-leek?
Heeft iemand toevallig al eens een shoppinglijst samengesteld voor een gelijkaardig scenario? Zo ja, welke apparatuur raad je aan?
De installatie zou onder een afdak komen en de speelplaats heeft een trapeziumvorm met een diepte van 20m en een totale oppervlakte van 250 mΒ². Ik wacht nog op een antwoord over het budget, maar suggesties op verschillende prijsniveaus zijn zeker welkom!

Ik zag dat deze vraag eerder al eens werd gesteld, maar die topic is helaas vroegtijdig gestorven door een gebrek aan input van de TS: Muziekinstallatie voor school . Hopelijk overkomt mij niet hetzelfde lot, want ik ken hier Γ©cht niks van en zou niet weten waar te beginnen. πŸ˜…

Alvast bedankt voor alle hulp! πŸ™Œ
Dit betreft aankoopadvies, dus ik verplaats je naar het juiste subforum.
Verder is 'ik ken hier echt niks van' een grote no-go op Tweakers. We verwachten op zijn minst dat je je ingelezen hebt en kunt vertellen wat precies de bedoeling is.

Om je een idee te geven: Bij gewone receivers en versterkers gebruik je bijv. dit stappenplan Jorgen in "Keuze tussen receivers" Nu zijn receivers en versterkers niet geschikt voor wat jij wilt, maar het idee van kiezen komt wel overeen. Hoeveel speakers, hoeveel en welke apparaten, hoeveel microfoons, wat hebben jullie al in bezit en/of ga je vervangen, wil je vooral volume of is juist geluidskwaliteit belangrijk, moet er inputs gemixt kunnen worden, etc.
Nu zal jij echter veel meer moeten zoeken in een verrijdbare oplossingen waarmee je de speakers buiten kunt aansluiten en eventueel ook binnen.. Stel dat je maar 20 leerlingen van muziek hoeft te voorzien, maakt natuurlijk weer een verschil met 1200 leerlingen. Het budget - waar je nog op wacht - is ook zeer belangrijk. Als je 500 euro kunt uitgeven of 12.000 zal een boel uitmaken. Ga eens langs andere scholen in de omgeving; sportclubs, cafΓ©s met een buitenruimte, clubhuizen, etc met een vergelijkbare ruimte of vergelijkbaar audio-doel. Dan kan je een idee krijgen wat zij gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 10-03-2025 23:09 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:45

Illusion

(the art of)

Zoek een lokaal licht- en geluidsbedrijf en huur daar eerst eens een paar keer iets. Liefst verschillende varianten klein/middel/groot.

Bepaal daarna samen met hun wat je zelf wilt kopen, en koop het daar.

Als je een keer 5 minuten voor showtime een kapotte kabel/speaker/mengpaneel hebt, dan wil je een goede relatie met die verhuurder, want die stapt dan rustig op vrijdag-/zaterdagavond voor jou in de auto met reservemateriaal om jouw feestje te redden.

Been there, done that, zat vaak in die auto :)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

franssie

Save the albatross

@Illusion helemaal eens, eigen beher is leuk maar aan het einde van het feestje wordt alles in een hoek geschopt en bij het volgende feestje missen er twee kabels, juist die twee waardoor het niet meer werkt :P

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:40
Ik zou eerst eens iets huren, dan heb je een referentiekader. En je zegt feest, dus wellicht wat harder, maar ook school, dus je wil ook geen kinderen oren slopen. Oftewel het is allemaal wat vaag dus het is lastig er iets zinnigs over te zeggen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Zorg in ieder geval dat je een equalizer hebt zodat je gedreun kan beperken. Een model van het menselijk gehoor is dB(A), terwijl dB de werkelijke belasting weergeeft. Vooral lage tonen kunnen oren zwaar belasten, zwaarder dan je kan horen.

Veel speakers is beter dan een paar luide speakers.

Kinderen horen ook meer hoge tonen.

Het hoge geluidsdrukniveau van tegenwoordig is enorm slecht voor de oren en de omgeving. Dat zou ik zeker niet als maatstaf gebruiken. Een hoog volume is volstrekt nutteloos als je oordopjes moet dragen waardoor de ervaring minder wordt. Een kleine investering in een dB meter is niet verkeerd.

Ook onderschat tegenwoordig is dat mensen nog wel eens iets tegen elkaar willen zeggen. Een paar gebieden waar praten gewoon kan is een goed plan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19

Yucon

*broem*

We hebben in een soortgelijke situatie ook een installatie aangeschaft, voor een veel groter veld trouwens, maar het ding staat eigenlijk nooit meer dan 25-30% open en zelfs dat is al erg hard. Merk en type weet ik niet maar ik wilde je meegeven dat meer=beter niet altijd het geval is. Bij nader inzien blijken een paar zware bluetoothspeakers veel beter te bevallen. Dat is makkelijker met opbouwen en voldoet ook.

Enige puntje dat die grote set nog regelmatig gebruikt wordt is dat degene die erover gaat maar moeilijk kan verkroppen dat het eigenlijk niet de juiste keuze was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0ZZM0
Dank voor de uitgebreide uitleg!

Het schoolfeest vindt plaats op de speelplaats van een basisschool, dus het is een buitenlocatie. Ik dacht dat dit wel vanzelfsprekend was, maar blijkbaar was dat niet voor iedereen duidelijk. Een leerkracht presenteert dus via een micro de dansjes van de klassen en dan wordt de muziek opgezet en de ouders kunnen meegenieten van de voorstelling. Er is geen vaste installatie aanwezig, dus we moeten een tijdelijke geluidsinstallatie voorzien.

Veel van de technische details zijn wat te ingewikkeld voor mij, maar ik begrijp dat er verschillende opties zijn afhankelijk van de grootte van het evenement. Wat ik concreet zoek, is een installatie die geschikt is voor een schoolfeest op een speelplaats(afmetingen in de TS), waarbij muziek en spraak goed hoorbaar moeten zijn. Zijn er bijvoorbeeld standaardoplossingen die vaak in scholen worden gebruikt? Of merken/modellen die vaak worden gehuurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
Ah, een basisschool. Dan zijn de eisen wat lager, setje wat @Sethro linkt zal dan wel werken.

Ik dacht middelbare school.

Dan zijn de eisen wat hoger. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0ZZM0
jadjong schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:41:
Ah, een basisschool. Dan zijn de eisen wat lager, setje wat @Sethro linkt zal dan wel weken.

Ik dacht middelbare school.
[YouTube: NICOLAS JULIAN - ALL NIGHT LONG RAVE | BERLIN (ONE HOUR CUT)]
Dan zijn de eisen wat hoger. :P
ahja, ze vroegen naar het publiek... hier mag het niet zo luid als op een middelbare school eh ;) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

K0ZZM0 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:29:
Wat ik concreet zoek, is een installatie die geschikt is voor een schoolfeest op een speelplaats(afmetingen in de TS), waarbij muziek en spraak goed hoorbaar moeten zijn. Zijn er bijvoorbeeld standaardoplossingen die vaak in scholen worden gebruikt? Of merken/modellen die vaak worden gehuurd?
Dan denk ik dat je met de genoemde JBL's + MIC (zoals: https://www.jbl.nl/PBSTAGE320-MIC.html) een heel eind komt. Simpel te gebruiken, draadloos (veilig!), degelijk, betrouwbaar, goede service in geval van problemen en kan ook prima tegen een spatje water. Prijs is ook heel vriendelijk en mocht je meer volume willen dan kan je er altijd nog een bij kopen om te koppelen (draadloos zelfde model max 2, bedraad, daisychain kan ook verschillend).
Vraag maar eens rond bij andere basis scholen of sport verenigingen, ik denk dat meer dan de helft deze speakers heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 11-03-2025 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
K0ZZM0 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:29:
Het schoolfeest vindt plaats op de speelplaats van een basisschool, dus het is een buitenlocatie. Ik dacht dat dit wel vanzelfsprekend was
Voor mij niet.

Ik denk dat je niet makkelijk kan misgrijpen bij een lagere school. Dat kun je met materiaal van behulpzame ouders ook nog wel doen. Je hebt wel een equalizer nodig om opgeblazen bass bij te sturen. Dat kan ook met software en een laptop.

Je hebt misschien een vergunning of geluidsontheffing nodig. Zie de gemeentelijke APV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0ZZM0
DukeBox schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:33:
[...]

Dan denk ik dat je met de genoemde JBL's + MIC (zoals: https://www.jbl.nl/PBSTAGE320-MIC.html) een heel eind komt. Simpel te gebruiken, draadloos (veilig!), degelijk, betrouwbaar, goede service in geval van problemen en kan ook prima tegen een spatje water. Prijs is ook heel vriendelijk en mocht je meer volume willen dan kan je er altijd nog een bij kopen om te koppelen (draadloos zelfde model max 2, bedraad, daisychain kan ook verschillend).
Vraag maar eens rond bij andere basis scholen of sport verenigingen, ik denk dat meer dan de helft deze speakers heeft.
Heel erg bedankt!

Om terug te komen op andere reacties, waarin stond dat het beter is om meerdere boxen te hebben dan één enkele box die te luid moet staan zodat de mensen achteraan iets horen, wat denken jullie dan van deze soort boxen in een opstelling van 2 vooraan en 1 achteraan.
Moet ik dan kleinere formaten kiezen, alsook kan iemand heel kort volgende aspecten toelichten die we natuurlijk zelf later verder zullen bekijken maar om een idee te hebben hoe dit werkt:

- Kies ik dan beter voor wifiboxen dan bluetooth, omwille van de afstand van 20m?
- Kan iemand uit het publiek de draadloze boxen 'overnemen', mee verbinden of hoe werken die wifi boxen, is dat met een wachtwoord die je kan instellen? Wat met de voorgestelde bluetooth box en 'beveiliging'?
- Kan je die boxen dan via een app 'equalizen' alsook de micro's, kan dat vanaf een laptop of kan dat enkel via een telefoon?
- het verbinden onder elkaar gebeurd vermoedelijk ook via die bepaalde app van het merk zelf dan vermoed ik?

[ Voor 8% gewijzigd door K0ZZM0 op 11-03-2025 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

K0ZZM0 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:03:
Om terug te komen op andere reacties, waarin stond dat het beter is om meerdere boxen te hebben dan één enkele box die te luid moet staan zodat de mensen achteraan iets horen, wat denken jullie dan van deze soort boxen in een opstelling van 2 vooraan en 1 achteraan.
Bel eens een andere school op en vraag wat zij gebruiken en of dat wel/niet voldoet. Het blijft voor ons gissen zonder de exacte details te weten die telkens ontbreken.
- Kies ik dan beter voor wifiboxen dan bluetooth, omwille van de afstand van 20m?
Voor 20 meter op een basischoolplein heb je echt geen volledig overstemmend surround geluid nodig.
- Kan iemand uit het publiek de draadloze boxen 'overnemen', mee verbinden of hoe werken die wifi boxen, is dat met een wachtwoord die je kan instellen? Wat met de voorgestelde bluetooth box en 'beveiliging'?
Nog nooit met BT gewerkt? Je zal moeten pairen en hij onthoudt alleen de laatste 3 gepairde devices (staat ook allemaal in de handleiding/faq). Daarnaast kan je hem ook gewoon via AUX gebruiken mocht je niet draadloos willen of kunnen omdat je onder een zendmast staat.
- Kan je die boxen dan via een app 'equalizen' alsook de micro's, kan dat vanaf een laptop of kan dat enkel via een telefoon?
Er zijn diverse profielen en daarnaast kan je in de app van JBL ook nog handmatig aanpassen. Dat alles buiten de audiomogelijkheden van de speler zelf.
- het verbinden onder elkaar gebeurd vermoedelijk ook via die bepaalde app van het merk zelf dan vermoed ik?
Nee, met een enkele druk op de knop voor TWS of middels een daisychain cable en dan is het plug en play.

Lees anders gewoon eens de product informatie, al deze vragen waren niet nodig geweest.
Alternatief is deze youtube tenzij dat ook teveel moeite is: YouTube: JBL | PartyBox Ultimate How to Make Sound Adjustments

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 11-03-2025 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K0ZZM0
Heel erg bedankt, met al deze informatie kan ik al een heel eind verder....

Als ik nog specifiekere vragen heb of een keuze heb gemaakt kom ik nog eens terug voor feedback...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-06 18:05
Mijn advies .
deze als PA kopen :
https://www.highlite.com/...s/d3761-pure-club-15.html
Een JBL boombox is een boombox , niks meer en niks minder.
Dit setje knalt daar 5 keer overheen met veel betere audio kwalitteit,

Dan moet je nog een mengtafeltje hebben om het DAP setje aan te sturen .

Koop een podcast tafel
Heeft bluetooth en kan ook voor andere schooltaken ingezet worden.
Kijk naar zoiets als een
https://rode.com/en/inter...ter-series/rodecaster-pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0ZZM0
FX16 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:18:
Mijn advies .
deze als PA kopen :
https://www.highlite.com/...s/d3761-pure-club-15.html
Een JBL boombox is een boombox , niks meer en niks minder.
Dit setje knalt daar 5 keer overheen met veel betere audio kwalitteit,

Dan moet je nog een mengtafeltje hebben om het DAP setje aan te sturen .

Koop een podcast tafel
Heeft bluetooth en kan ook voor andere schooltaken ingezet worden.
Kijk naar zoiets als een
https://rode.com/en/inter...ter-series/rodecaster-pro
Stel dat we hiervoor zouden kiezen welke kabels heb ik hiervoor allemaal nodig?

Alsook hoe zou je deze opstellen? Links en rechts aan het podium en de woofer in het midden?
Het probleem dat vaak werd aangehaald is dat het geluid te luid is voor de mensen die dicht bij het podium staan en de mensen achteraan niet voldoende horen. Is het dan beter dat de set op het podium staat om over de mensen heen te gaan of zie ik dat verkeerd?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
Hoe hoger, hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0ZZM0
Ik zag bij het surfen deze 'school' bundel, wat denken jullie hiervan?

https://www.thomann.de/nl/the_box_pro_school_bundle.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

K0ZZM0 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:59:
Ik zag bij het surfen deze 'school' bundel, wat denken jullie hiervan?

https://www.thomann.de/nl/the_box_pro_school_bundle.htm
Waarom voldoet deze beter is mijn vraag, je hebt telkens open vragen zonder aan te geven wat je precies nodig hebt qua specs e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
bij ons op de sportschool gebruiken we voor buitenlessen zo'n draagbare JBL boombox. Herrie zat!
https://www.coolblue.nl/p...ent=shopping&gad_source=1

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0ZZM0
DukeBox schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:02:
[...]

Waarom voldoet deze beter is mijn vraag, je hebt telkens open vragen zonder aan te geven wat je precies nodig hebt qua specs e.d.
DukeBox schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:02:
[...]

Kan je mij een voorbeeld dan geven van specifieke vragen die zouden moeten gesteld worden in plaats van mijn open vragen a.u.b.? Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je hiermee wil zeggen...

Alsook weet ik inderdaad niet of deze beter geschikt is daarom dat ik de vraag stel, omdat op deze site dus blijkbaar een pakket wordt samengesteld die blijkbaar voor deze doeleinden worden voorgesteld, toch?

Daarom vraag ik jullie (experten) wat jullie hiervan vinden :)

Maar nogmaals, ook al ben ik er nog niet uit , 'k weet al ietsje meer dat ik nooit zelf had gevonden online... er is zoveel keuze dat je zonder kennis bang bent de verkeerde keuze te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
K0ZZM0 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:12:

Kan je mij een voorbeeld dan geven van specifieke vragen die zouden moeten gesteld worden in plaats van mijn open vragen a.u.b.? Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je hiermee wil zeggen...
"Deze set heeft, ten opzichte van de andere, geen subwoofer. Ga ik dat missen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0ZZM0
jadjong schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:19:
[...]

"Deze set heeft, ten opzichte van de andere, geen subwoofer. Ga ik dat missen?"
Geen idee... hoe bepaal je dat?
Wordt dit in die context vaak gebruikt of gemist?

:)
Pagina: 1