Muziekinstallatie voor school

Pagina: 1
Acties:
  • 761 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee_r
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-05 11:29
We zijn met onze school op zoek naar een goede geluidsinstallatie.
DOEL: schoolfeest + buiten activiteiten
Wat moet deze hebben:
- mengpaneel met usb poorten, audio input poorten, aansluiten chromebook
- 4 actieve boxen (die je ook in de klas kan gebruiken door met een chromebook zonder kabels)
- 4 staanders voor de boxen
- 2 draadloze microfoons

Iemand een idee in welke richting we moeten zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou bijna zeggen https://www.bax-shop.nl/ maar die had je waarschijnlijk al gevonden.

Gezien de vraagstelling, is het misschien wel een idee om te vermelden wat je budget is, eventueel de inhoud van de binnenruimte die gebruikt wordt (de ene school doet een feest in de gymzaal, de andere heeft daar 4 aula's voor nodig) maar ook eventueel ideeen over de buitenruimte.

Moet het dus ook makkelijk te verplaatsen zijn (flightcases?); zijn er eisen aan bijvoorbeeld spatwaterdicht of temperatuur (heb je bijvoorbeeld ook muziek nodig als je komende winter kan schaatsen) etc. En, als je buiten bent, heb je daar dan voldoende mogelijkheid tot stroom-aansluiting of komt/wil er ook een aggregaat in de het budget?

Ik lees ook dat je een Chromebook wil kunnen inzetten zonder kabels. Dus de speakers (aktief) moeten dus via bluetooth of WiFi aangestuurd worden? Of bedoel je wat anders maar schrijf je het ietwat onhandig op?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee_r
De installatie is vooral om buiten te gebruiken waar we onder een afdak (ook in de winter) kunnen staan met voldoende stroom voorzieningen
600 vierkante meter oppervlakte
gemakkelijk te verplaatsen
chromebook kunnen gebruiken via bluetooth of wifi via de actieve speakers

Vanaf welk budget heb je degelijk materiaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 12:10
Er vanuit gaande dat de docenten zelf het moeten bedienen, lijkt mij een traditioneel mengpaneel al snel te complex. Zowel qua aansluitingen en bediening. Je hebt wel speakers met ingebouwde mixers die wellicht wat voor je kunnen zijn, wellicht is daar ook wel iets van te vinden met bluetooth (al zou ik dat in pro-audio niet snel verwachten).

Waarom trouwens vier speakers? Heb je aan twee (stereo) niet genoeg? Of wil je meerdere losse sets?

Edit:
Zit bij onze oosterburen even te kijken (Thomann heeft een veel uitgebreidere webshop) en kom deze tegen:
https://www.thomann.de/nl/the_box_mba120w_mkii_htpt.htm

Lijkt mij alles wel te doen wat je wilt niet?

[ Voor 17% gewijzigd door Invisible_man op 04-10-2023 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 19:48
is het misschien geen idee om voor de kleinere activiteiten een zwaardere bluetoothbox te kopen, en voor de grote activiteiten een installatie te huren bij de gemeente?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee_r
Neen we dachten dit aan te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-09 14:05
jee_r schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:54:
De installatie is vooral om buiten te gebruiken waar we onder een afdak (ook in de winter) kunnen staan met voldoende stroom voorzieningen
600 vierkante meter oppervlakte
gemakkelijk te verplaatsen
chromebook kunnen gebruiken via bluetooth of wifi via de actieve speakers

Vanaf welk budget heb je degelijk materiaal?
Een buiten situatie van 600m2 met 4 actieve boxen? Dat houdt niet over. Zeker niet met apparatuur met de gewenste functies ingebouwd.
Dat is meestal toch consumenten kwaliteit en geen pro.

Afhankelijk van de regelmaat van de buitenactiviteiten zou ik zeker de optie overwegen om te huren ipv kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:31

Jag

Ik snap wel dat je het wilt kopen als school; maakt het laagdrempelig, makkelijk en op termijn goedkoper.

Wel lijkt mij het budget van belang. En ja er kennis mbt geluidstechniek beschikbaar?

Zelf zou ik denk ik voor een digitale tafel kiezen die je programmeert met eq/compressie op handhelds en eq plus evt limiter op outputs. En dan zoveel mogelijk locken zodat de instellingen beschermd zijn.

Wat je dan aan speakers kiest is een beetje afhankelijk van het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee_r
Kan je meer uitleg geven over de digitale tafel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zou kijken naar 4 speakers en dan 1 of 2 subwoofers voor als je wat meer nodig hebt.

Bijv 4x JBL EON712 of EON715 en dan 2x EON718S.
En dan met statieven om de speakers op oorhoogte te krijgen.

Heb je een mooi modulair setje, waar je een enkele speaker kan gebruiken, een dubbele of de hele set voor een goed feestje. En het kan tegen een goed stootje.

[ Voor 6% gewijzigd door Sethro op 04-10-2023 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee_r
Die van JBL zijn best duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 12:10
Daarom is het ook handig dat je je budget hier vermeld, dan kunnen we ook wat gerichter iets adviseren. Overigens vind ik vanuit pro-audio oogpunt deze speakers niet schrikbarend duur voor het vermogen en de kwaliteit wat je er voor krijgt. Het kan zeker goedkoper, maar daar krijg je ook een andere kwaliteit voor.

Wel zou je dan zoals eerder vermeld iets kleiners kunnen aanschaffen en dan voor buiten iets huren. Of anders twee grote speakers voor buiten en een paar kleinere voor binnen. Ik ben sowieso niet z'n fan van grote speakers met veel vermogen in kleine ruimtes te gebruiken want afhankelijk van de kwaliteit van de speaker ga je op een gegeven moment best wel wat ruis horen en die grote actieve speakers zijn ook niet licht omdat daar vaak grote heatsings in zitten. Ik heb zelf een set Macie SRM450 speakers en die zijn iets van 17KG per stuk. Dat is voor mij als een kerel van 2 meter nog wel prima te doen (zitten gelukkig fatsoenlijke handvaten aan), maar niet iets waar ik elke schooljuf mee zie gaan zeulen, vooral niet als je ze ook omhoog moet tillen om ze op een statief te zetten. Daarnaast zet je ze ook veel te makkelijk veel te luid binnen omdat je niet alleen bij de mixer het geluidsniveau kan regelen, maar er op die speakers zelf ook een volumeknop zit die ik binnen vaak nog niet eens op een kwart heb staan.
jee_r schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 18:34:
Kan je meer uitleg geven over de digitale tafel?
Een digitale mengtafel kan je voorprogrammeren met presets (en heeft vaak een ingebouwde touchscreen of kan via een app op een tablet bediend worden) zodat iemand met minder kennis er ook wellicht wat makkelijker mee uit de voeten kan. Maar deze zijn ook een stuk duurder dan de traditionele analoge mixers, daar kan zelfs een simpel Behringer mixertje nog prima functioneren afhankelijk van je eisen en wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:32

FeaR

In GoT we trust

Ik ga dit topic sluiten. De TS neigt mij te veel naar een boodschappenlijstje: eisen noemen en ons het zoekwerk laten doen. Dit wordt kracht bijgezet door verdere one-liners die ook weinig eigen inzet laten blijken. Inzet die we op Tweakers wel verwachten, inzet waar TS al vaker op aan is gesproken.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 05-10-2023 14:25 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.