Dag Allen,
Ik ben op zoek naar advies om een kit aan te kopen om wat electronica projecten te doen als plezier en hobby.
Mijn ervaring dateert van 20 jaar geleden en hoewel ik van tijd tot tijd wel eens een project volg ben ik sindsdien niet hand-on geweest.
De insteek is dat ik sinds kort een nieuwe hobby zoek vanwege fysieke problemen en electronica was mijn eerste idee. Ik herinner mij nog de mc68000 soldering, een nachtmerrie, een uitdaging en eens alles werkte zal ik herinneren voor de rest van mijn leven.
Maar het is ook zo dat ik niet weet of dit nog volledig voor mij is. Ik wil wat plezier hebben, heb altijd een nick gehad voor electronica en in het verleden was ik programmeur - long time ago-. Doch ik wil ook niet een hoop zaken bestellen om uiteindelijk niet te gebruiken.
Wat ik nog heb van vroeger:
een welling soldeerbout met één tip - best dik
Krimpgeine
MC68000
raspberry pi
Sensors, humidity, temperatuur, een servo motor
Een aantal LEDs en weerstanden
ESP32-c3 mini en een arduino
Wat ik zoek:
Een kit die eventueel volgende zaken bevat:
meerdere tips voor de soleerbout of een nieuwe soldeerbout met die tips
kabels, resistors, capacitors
wat kleine tangen en ander materiaal
Een plastic prye tool en een setje van schroevendraaiers
Deze is tricky, software waarmee in een later stadium een PCB kan ontwikkeld worden
optioneel, een kleine microscoop of vergrootglas
Ik sta open voor andere suggesties en mogelijks heeft iemand een soortgelijke ervaring.
Dank je wel!
Ik ben op zoek naar advies om een kit aan te kopen om wat electronica projecten te doen als plezier en hobby.
Mijn ervaring dateert van 20 jaar geleden en hoewel ik van tijd tot tijd wel eens een project volg ben ik sindsdien niet hand-on geweest.
De insteek is dat ik sinds kort een nieuwe hobby zoek vanwege fysieke problemen en electronica was mijn eerste idee. Ik herinner mij nog de mc68000 soldering, een nachtmerrie, een uitdaging en eens alles werkte zal ik herinneren voor de rest van mijn leven.
Maar het is ook zo dat ik niet weet of dit nog volledig voor mij is. Ik wil wat plezier hebben, heb altijd een nick gehad voor electronica en in het verleden was ik programmeur - long time ago-. Doch ik wil ook niet een hoop zaken bestellen om uiteindelijk niet te gebruiken.
Wat ik nog heb van vroeger:
een welling soldeerbout met één tip - best dik
Krimpgeine
MC68000
raspberry pi
Sensors, humidity, temperatuur, een servo motor
Een aantal LEDs en weerstanden
ESP32-c3 mini en een arduino
Wat ik zoek:
Een kit die eventueel volgende zaken bevat:
meerdere tips voor de soleerbout of een nieuwe soldeerbout met die tips
kabels, resistors, capacitors
wat kleine tangen en ander materiaal
Een plastic prye tool en een setje van schroevendraaiers
Deze is tricky, software waarmee in een later stadium een PCB kan ontwikkeld worden
optioneel, een kleine microscoop of vergrootglas
Ik sta open voor andere suggesties en mogelijks heeft iemand een soortgelijke ervaring.
Dank je wel!