Whatsapp zonder smartphone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general.failure
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-05 18:16
Hoi,
nu Skype binnenkort verdwijnt zoek ik een manier om nog te kunnen beeldbellen met mijn schoonouders.
Zij hebben een laptop met webcam.
Zover ik kan nagaan kun je whatsapp op je PC alleen aanmelden als je al een android/iphone versie draaiend hebt. Mijn schoonvader heeft wel een mobieltje (dis wel een 06 nummer), maar dat is geen smartphone.

Is er een manier om dit toch voor elkaar te krijgen?
Nee, niet met teams....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:08
Hebben ze niet toevallig ook een tablet? Dan kun je Whatsapp daarop installeren en activeren via sms via een (dump)phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-05 09:26
Op je eigen telefoon whatsapp activeren met het 06 nummer van je schoonpa - zodra dit is gedaan whatsapp web connecten op de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:15
Misschien gewoon teams?

Nvm, dat wil je blijkbaar niet

[ Voor 42% gewijzigd door Cyriel85 op 07-03-2025 09:39 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:31

Reinier

\o/

Google Meet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:59
Jitsi meet, gratis en open source en zonder telefoon te gebruiken.

https://jitsi.org

want je wilt toch geen Google Of Microsoft of elke andere Big-tech met je mee laten luisteren/kijken?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general.failure
Inderdaad een goeie tip om mijn eigen telefoon te gebruiken, alleen ben ik bang dat er dan gedoe komt met de gegevens van mijn eigen whatsapp account, met al dat wisselen.

Tablet heben ze niet, maar dat zou dan ook nog een tablet moeten zijn met sim-slot?

https://jitsi.org kende ik nog niet. die ga ik zeker eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general.failure
https://jitsi.org ziet er goed uit als meeting software. Maar zo te zien kun je er niet iemand zomaar mee bellen. Je moet een meeting aanmaken, die op een of andere manier aan elkaar doorgeven, dan pas kun je met elkaar spreken.
Skype en Whatsapp kunnen vergelijkbaar werken als een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 00:08
general.failure schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:54:
Tablet heben ze niet, maar dat zou dan ook nog een tablet moeten zijn met sim-slot?
Nee, dat hoeft niet. Whatsapp heeft alleen een manier nodig om te verifiëren dat het nummer van jou is. Normaal gebeurt dit op de achtergrond op het apparaat zelf door de sms af te vangen, maar als dat niet lukt doordat deze geen sms kan ontvangen dan kun je de code ontvangen op een ander toestel en de code handmatig invoeren:

https://faq.whatsapp.com/441163784889902

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Eenmalig activeren van WA lijkt me niet handig. Te instabiel / je gaat af en toe 'heractivatie' krijgen.

Check alternatieven van Europese alternatieven voor Amerikaanse producten & diensten - welke doet video en heeft een Windows- of webclient / heeft geen smartphone app nodig.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general.failure
Ha, die lijst bevat inderdaad een paar potentieele kandidaten.
Waarom komt google/chatgpt niet met zo'n bruikbare lijst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• general.failure
Wire lijkt me de meest geschikte kandidaat. Ik heb m alleen nodig voor 1:1 video-chats, dus de free version zou moeten voldoen. Vanavond eens testen.
Een mobiel nummer zou alleen nodig zijn voor een sms verificatie, geen app nodig.

En als wire niet werkt: Matrix met de Element client. Die vereist geen mobiel nummer

De andere alternatieven vallen af:
Skred werkt niet op windows
Threema, Olvid, Teleguard hebben geen beeldbellen
Signal heeft wel een windows app, maar net als Whatsapp een android/iphone app als activatie nodig

[ Voor 46% gewijzigd door general.failure op 07-03-2025 11:04 ]

Pagina: 1