Bericht kijken op X (voorheen Twitter) zonder in te loggen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Ik wil dit weekend naar een sterrenkijkavond van Huiskamerplanetarium.nl. Hij schrijft: "Natuurlijk is het sterrenkijken afhankelijk van het weer, daarom kies ik vier avonden op een rij en beslis op de eerste dag welke avond het wordt. Kijk voordat je gaat daarom altijd even op deze website of op mijn Twitteraccount". Met een link naar zijn Twitteraccount (wat tegenwoordig X heet): https://twitter.com/Roel_vdHeijden.

Maar als ik daar op klik, zie ik heel kort 'Roel van de Heijden' en dan alleen nog maar een inlogscherm (en ik heb geen twitter-account, want social media lijken mij vreselijk wat ik er van hoor, maar soms is dat de enige optie die een persoon, organisatie of bedrijf biedt voor actuele informatie). Hoe kan ik dan toch die informatie zien, zonder in te loggen (met een account dat ik niet heb)? Als ik het inlogscherm weg klik, kom ik niet op de account met informatie over het huiskamerplanetarium, maar op https://x.com/?

[ Voor 10% gewijzigd door FairPCsPlease op 06-03-2025 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Niet?

Of gewoon een lege account aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:03

arie_papa

Running on Ubuntu

FairPCsPlease schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 18:15:
Kijk voordat je gaat daarom altijd even op deze website of op mijn Twitteraccount".
Twitter zonder account lukt niet, maar de info is toch ook beschikbaar op zijn website?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:36
FairPCsPlease schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 18:15:
Maar als ik daar op klik, zie ik heel kort 'Roel van de Heijden' en dan alleen nog maar een inlogscherm (en ik heb geen twitter-account, want social media lijken mij vreselijk wat ik er van hoor, maar soms is dat de enige optie die een persoon, organisatie of bedrijf biedt voor actuele informatie). Hoe kan ik dan toch die informatie zien, zonder in te loggen (met een account dat ik niet heb)? Als ik het inlogscherm weg klik, kom ik niet op de account met informatie over het huiskamerplanetarium, maar op https://x.com/?
Ja, heel herkenbaar dit!
Zonder account kan je (vrijwel) niets meer op X.
Alleen als er een directe link wordt gepost naar een specifiek bericht kan je dat (nog) wel lezen.

Hetzelfde speelt met facebook, ook daar forceren ze je in te loggen na het het lezen van enkele berichten.
Dat is ook sinds kort ingevoerd.
Je sluit zo een groot deel van je publiek buiten natuurlijk en volgens mij hebben de posters dat zelf niet eens in de gaten?

Zelf heb ik ook geen accounts van X en Facebook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Enige dat je kan doen is de poster laten weten waarom er zo weinig mensen nog zijn bericht zien, en verwijzen naar een van de alternatieve platforms. Zie bv. Europese alternatieven voor Amerikaanse producten & diensten

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:20

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Xcancel.com gebruiken.

Dus https://www.xcancel.com/Roel_vdHeijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Nu online
Dank. Ik heb zelf op mijn zoektocht deze twee pagina's met tips gevonden, maar die vond ik zo verwarrend:

https://tweetdelete.net/n...olutions-that-still-work/

https://tweetdelete.net/n...nt-easy-access-outside-x/

Ik zag daar door de bomen het bos niet meer. Maar ze noemden inderdaad nitter. Dat blijkt dus de manier om het te doen.

Wat ik daar zie, betekent dat, dat die poster een account op nitter heeft gemaakt, of geeft nitter de 'tweets' (x's?) van de poster op X weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Nu online
Ook dank. Ook hier de vraag: zijn dit dan de X posts die ik zie of zijn dit posts die de poster heeft aangemaakt onder een xcancel account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Nu online
The_Doman schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:13:
Hetzelfde speelt met facebook, ook daar forceren ze je in te loggen na het het lezen van enkele berichten.
Inderdaad .Veel bedrijven en organisaties (vooral kleintjes) beperken zich tot een Facebook pagina voor het delen van informatie. Ik vraag me af of zij beseffen dat dit hun onzichtbaarheid vergroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
FairPCsPlease schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 06:07:
[...]

Ook dank. Ook hier de vraag: zijn dit dan de X posts die ik zie of zijn dit posts die de poster heeft aangemaakt onder een xcancel account?
Zijn de posts vanaf X. Xcancel is een mirror, je kunt elke X.com/[username] URL vervangen voor Xcancel om de content te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Nu online
Thetallguy schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:01:
[...]

Zijn de posts vanaf X. Xcancel is een mirror, je kunt elke X.com/[username] URL vervangen voor Xcancel om de content te kunnen zien.
Dat is handig. Dan bookmark ik Xcancel.com voor toekomstig gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:39
Social media lijken je vreselijk, maar de informatie die je zoekt staat op Social media. Toch niet zo verschrikkelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Nu online
coinman63 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:59:
Social media lijken je vreselijk, maar de informatie die je zoekt staat op Social media. Toch niet zo verschrikkelijk dus.
Om op te zoeken misschien niet, maar het lijkt mij vreselijk een account te hebben en daar steeds allemaal berichten te zien langskomen in de 'tijdlijn'. Dat het algoritme je allemaal berichten laat zien die hun totaliteit waarschijnlijk zeer overprikkelend zijn.

En wat ik lees doet het hele slechte dingen met het mentale welzijn en zelfbeeld van jongeren, die heel veel op social media zitten.

Punt 3: de vreselijke graaierige machtsbeluste multimiljonairs die respectievelijk eigenaar zijn van de meest-gebruikten X en Facebook.

En dan nog, wat die informatie betreft, die vind ik veel liever op een website, alleen zoals ik in mijn openingspost zei, heel veel bedrijven en organisaties delen hun actuele informatie alleen maar via social media. Liefst bezocht ik ze helemaal niet. En om dan achter die informatie te komen, blijkt die ook nog afgeschermd te zijn achter de eis om in te loggen. Punt 4 waarom het vreselijk is.

[ Voor 41% gewijzigd door FairPCsPlease op 07-03-2025 12:07 ]

Pagina: 1