Hydro / argexkorrels afvoeren

Pagina: 1
Acties:

• Purk80
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:22
In de kruipruimte van ons huis uit 1900 ligt in totaal zo'n 15 kuub aan hydrokorrels (argex). Gestort in 2000 ihkv renovatie balkenvloer vanwege zwam. Sindsdien is het huis lekker droog en geen spoor van zwam meer. En het is gelijk ook prima bodemisolatie. NIks dan goeds over argex dus, behalve dat bodemisolatie natuurlijk altijd minder is dan vloerisolatie.

We willen dus over op schuimbeton. Maar waar o waar laten we die argexkorrels. Afvoeren via milieustraat komt op 350 euro voor asbestrapportage (ivm meer dan 10 kuub slopen) + 700 euro voor 2 containers schoon puin. 1000 euro dus. Vind ik best zonde. Niet alleen vanwege het geld, maar ook omdat het materiaal nog prima valt te gebruiken; alleen natuurlijk niet meer als het bij de milieustraat op de grote hoop komt.

Ik heb wat rondgebeld bij opkopers van oude bouwmaterialen maar tot dusver zonder succes. En dan hoef ik er uiteraard geen geld voor.

Misschien zoek ik in de verkeerde hoek. Iemand die deze puzzel eerder heeft gelegd en me een goede oplossing aan de hand kan doen? Of zoektermen voor het soort bedrijven dat hierin wél interesse zou hebben?

Transportkosten zijn het issue, denk ik. Groot volume, terwijl ze nieuw maar zo'n 90 euro/kuub kosten. Wellicht dus gewoon geen haalbare kaart. Maar wie weet heeft hier iemand toch nog de gouden tip.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:05
Waar is het in de buurt? Anders mag je ze bij mij brengen :)

Er is hier pas een topic geweest over deze korrels, of was dat ook van jou? Daar was de conclusie volgens mij dat je ze gewoon kan gebruiken als basis voor je nieuwe geïsoleerde vloer.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• No Hands
Betonvloer op argexkorrels

maar dat was ook van jou dus dat topic.

• No Hands
zoek eens in de hoek van ecologische bouwers die het willen hergebruiken, op MP zetten, gewoon een puincontainer huren en daar alles in laten afvoeren in twee delen uiteraard want je wil onder je 10kuub blijven ivm sloopmelding en asbestcontrole.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purk80
No Hands schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 17:19:
Waar is het in de buurt? Anders mag je ze bij mij brengen :)

Er is hier pas een topic geweest over deze korrels, of was dat ook van jou? Daar was de conclusie volgens mij dat je ze gewoon kan gebruiken als basis voor je nieuwe geïsoleerde vloer.
Was ook van mij. Die optie inmiddels verder uitgezocht, maar helaas geen oplossing. Laten liggen wordt teveel mijl op zeven omdat ook de riolering vervangen moet worden. Daarnaast blijkt het duurder uit te komen, omdat regulier beton met wapening duurder is dan schuimbeton; en als we zelf PIR leggen lopen we ook nog ISDE mis; ook de verdubbeling van subsidiebedrag voor ramen/kozijnen die je alleen krijgt bij 2 maatregelen). Afijn. Het zal er dus toch gewoon uit moeten. En dan gaat het sowieso nog spannend worden of we het qua opbouwruimte gaan halen, met vloerisolatie en vloerverwarming. (De korrels liggen tot 2 cm onder de balken). Afijn. Het spul moet er dus toch uit.

We zitten in Groningen.

[ Voor 47% gewijzigd door Purk80 op 28-02-2025 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purk80
No Hands schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 17:23:
zoek eens in de hoek van ecologische bouwers die het willen hergebruiken, op MP zetten, gewoon een puincontainer huren en daar alles in laten afvoeren in twee delen uiteraard want je wil onder je 10kuub blijven ivm sloopmelding en asbestcontrole.
Via marktplaats nog geen succes, daar heeft het een paar maanden op gestaan.

Sloopmelding/asbestinventarisatie: als je binnen het jaar meer dan 10 kuub afvoert zit je daaraan toch al vast? Of kan ik bij wijze van spreken 2 weken na elkaar 8 kuub afvoeren zonder dat er een haan naar kraait?

Dan nog zal het bij de gemeente op de grote hoop terecht komen en zitten we nog met 650 euro afvoerkosten, terwijl het spul zo herbruikbaar is.

Ecologische bouwers, waar vind je die?

[ Voor 11% gewijzigd door Purk80 op 28-02-2025 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:02

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Welke haan gaat kraaien als je het in 1x afvoert?
Of je laat containers komen van verschillende aanbieders.

Ik heb om mijn oude straatwerk te verwijderen 2 10-kuubs containers gehad, die hebben ze gewoon gewisseld.
Ik heb niet het idee dat de puinbreker daar op let. Of in ieder geval die hier in de buurt niet.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13:02
Purk80 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:29:
[...]

Er is een ecologieforum. Je zou daar kunnen proberen.

Maar 700 euro voor 11 kuub schoon puin?! Hier niet hoor:
https://webshop.vanhappen...BtONi8-9t0Y0aAhEdEALw_wcB

Verder ligt er hier in de buurt ook een sloopbedrijf waar ze ook puin breken, daar kun je zelf storten voor volgens mij €15 euro per aanhanger. Ik geloof echt niet dat ze daar na een aanhanger of 3/4 gaan vragen naar een asbest rapport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:02

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Hier eind 2021 290 euro betaald voor 2x 10-kuub container met 1x wissel.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Purk80 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:29:
[...]

Via marktplaats nog geen succes, daar heeft het een paar maanden op gestaan.

Sloopmelding/asbestinventarisatie: als je binnen het jaar meer dan 10 kuub afvoert zit je daaraan toch al vast? Of kan ik bij wijze van spreken 2 weken na elkaar 8 kuub afvoeren zonder dat er een haan naar kraait?

Dan nog zal het bij de gemeente op de grote hoop terecht komen en zitten we nog met 650 euro afvoerkosten, terwijl het spul zo herbruikbaar is.

Je brengt dit ook niet naar de gemeente toch? Je bestel gewoon een bouwaval container, dan wordt het gewoon weer opgehaald door een afvalverwerker. Als je een container van meer dan 10 kuub neerzet en er komt een toezichthouder langs dan heb je kans op moeilijkheden. Dus bestel je iets wat kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purk80
emot schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:38:
[...]

Er is een ecologieforum. Je zou daar kunnen proberen.

Maar 700 euro voor 11 kuub schoon puin?! Hier niet hoor:
https://webshop.vanhappen...BtONi8-9t0Y0aAhEdEALw_wcB

Verder ligt er hier in de buurt ook een sloopbedrijf waar ze ook puin breken, daar kun je zelf storten voor volgens mij €15 euro per aanhanger. Ik geloof echt niet dat ze daar na een aanhanger of 3/4 gaan vragen naar een asbest rapport.
Dankjewel nog! Ik heb hier in de buurt net ook een sloopbedrijf gevonden dat het inderdaad betaalbaarder wil ophalen. Zal ook nog even kijken naar jouw link.

Zelf brengen: met aanhanger wordt het wel erg vaak rijden (laadvermogen ongeremd zo'n 500 kg, argex 330 kg/kuub, dus 1,5 kuub/keer). Heb nog wel even gekeken naar verhuisbus. 1000 kg laadvermogen, dus dat scheelt de helft in aantal ritjes. Maar bij 125 euro bushuur/dag scheelt dat dan wel weer erg weinig met de container van 165 euro die ik net vond. Dat wordt hem dan dus denk ik maar. Tenzij ecologisch forum nog wat oplevert; dat lijkt me nog steeds toch het mooiste

Dank weer voor het meedenken allen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:13
Aangezien je de korrels er ook nog uit moet halen is het misschien interessant om een zandzuiger te laten komen. Sommigen bieden ook een optie voor het verwijderen van oude isolatie, voorbeeldje:

https://www.kooikerzuigte...mte-isolatie-verwijderen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purk80
Nielson schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:56:
Aangezien je de korrels er ook nog uit moet halen is het misschien interessant om een zandzuiger te laten komen. Sommigen bieden ook een optie voor het verwijderen van oude isolatie, voorbeeldje:

https://www.kooikerzuigte...mte-isolatie-verwijderen/
Dank voor het meedenken! Bij paar van deze bedrijven heb ik 2 jaar terug offertes opgevraagd, die kosten waren vele malen hoger dan zelf afvoeren. Dat gaat sowieso eigenlijk geen optie zijn. (Was al zo lang geleden, even vergeten in m'n OP te vermelden....)
Pagina: 1