Camerasysteem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellisVH
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 06-06 10:59
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een camerasysteem om rond mijn huis te hangen. Mijn huis is niet super groot dus een camera vooraan en achteraan zouden moeten volstaan.

Ik heb UTP kabels getrokken zodat ik deze via PoE kan voeden. PoE is wel een vereiste want elke inbreker die zichzelf een beetje respecteert heeft een wifi jammer bij.

In het begin zou ik met SD kaarten werken maar van zodra het budget het toelaat zou ik kijken voor een NAS waar ik de beelden naartoe kan schrijven.

Een zwarte camera (turret of bullet) zie ik het liefst omdat deze het beste past bij de stijl van het huis.

Ik heb al gekeken naar:Persoonlijk ben ik wel fan van de unifi producten. Maar hier blijken de unifi camera's over mindere cijfers te beschikken als de Reolink en Ajax (2K ipv 4K), maar de prijs is wel stevig en het systeem is redelijk gesloten. Dus naar een Synology NAS backuppen wordt lastig. Ook heb ik een cloudkey nodig om het systeem te bedienen.
Reolink daarintegen is betaalbaar, biedt goeie kwaliteit en heeft RTSP, ONVIF, er kunnen sd kaarten in, .. enz. Maar is wel chinees.

De camera's van ajax zien er dan ook weer gelikt uit, lijken mooi op papier. Maar de camera's zijn ook duur en het systeem is nog meer gesloten dan Unifi.

Al deze merken bieden ook een smart deurbel aan, deze gaat er in de toekomst ook nog komen. Dus ik zou alles in 1 app willen.

Ik zie door het bos de bomen niet meer.

Graag jullie ervaringen.

Alvast dank

[ Voor 3% gewijzigd door YellisVH op 26-02-2025 19:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb reolink in een apart non-internet vlan staan. Daarnaastnook Ubiquiti.

En een frigate oplossing als nvr. Die kan met beide overweg.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:46
Zou beginnen om dit even door te lezen:
Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

• YellisVH
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 06-06 10:59
Ik heb al een en ander gelezen. De een zegt dit, de ander zegt dat. Ik ben op zoek naar ervaringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:23

de Peer

under peer review

YellisVH schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:31:
Ik heb al een en ander gelezen. De een zegt dit, de ander zegt dat. Ik ben op zoek naar ervaringen.
Ja, en daar is dat centrale topic dus voor ;-)
anders kan iedereen wel een eigen topic gaan openen.