Harmony hub ziet mijn wifi netwerk op ASUS router niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 12:22
KAn helaas de titel van mijn topic niet wijzigen
Snap ook niet waarom ik in slecht engels begon:S IK ben een beetje type blind afentoe:S
Maar het had moeten zijn Harmony hub ziet mijn wifi netwerk op ASUS router niet.

Hopelijkj kan een moderator dit aanpassen?

er zijn 3 wifi netwerken op mij router maar geen daarvan wordt herkend.

Het heeft ooit goed gewerkt dus ik ben bang dat ik ergens iets anders zou moeten instellen op mijn ASUS RT-AX86U router.
Eerst dacht ik dat de wifi van mij harmony hub defect was, maar dat blijkt niet het probleem te zijn.
Ik had een andere hub overgenomen , deze had het zelfde probleem.
Ik heb hem terug kunnen sturen en deze verkoper bevestigde mij dat het bij hem nog steeds gewoon goed werkt. Geen probleem met connecten naar zijn Wifi

IK heb de hub ook meerdere keren gereset en ook Logitech support hiervoor benaderd zonder succes

Maar omdat het zelfde apparaat bij die verkoper wel gewoon werkt denk ik het er ergens een instelling in de router de boel blokkert en vandaar dat ik hier de vraag stel

[ Voor 32% gewijzigd door mrbert op 25-02-2025 19:54 ]

mrbert

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
Wifi beveiliging mogelijk veranderd naar een variant die de Harmony hub niet ondersteund (WPA3, WPA2 enterprise)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Masimo schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 22:16:
Wifi beveiliging mogelijk veranderd naar een variant die de Harmony hub niet ondersteund (WPA3, WPA2 enterprise)?
Ik heb WPA2 personal maar ook een openwifi.org zonder verificatie. Maar hij zou ze toch allemaal moeten vinden?

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:15

Klippy

Still Game

En je hebt ook een 2.4Ghz Wifi netwerk en niet alleen 5Ghz?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:25

lier

MikroTik nerd

Hoe heb je de router geconfigureerd en welke kanalen gebruikt het? Specifiek voor de wireless settings uiteraard.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrbert
@Klippy ja ik heb 2.4 GHz aan staan
@lier
IK heb even een screenshot gemaakt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zyE9PCCM8Xu0KLuaLE9L7YBVyCY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xLtu1TtMel51iCMfiRakKRXe.jpg?f=user_large
Ik heb het controle kanaal ook op auto (12) gehad. En de kanaal bandbreedte ook op 40 MHz gehad

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Zou je, bij wijze van test een korter SSID kunnen proberen?
Daarnaast zou ik "Disable b" aanvinken (802.11b biedt niet echt toegevoegde waarde), wat kan onder draadloze modus geselecteerd worden?
Tot slot kan je nog spelen met 802.11ax. Ook al zou het backward compatable moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
mrbert schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:32:
er zijn 3 wifi netwerken op mij router maar geen daarvan wordt herkend.

Het heeft ooit goed gewerkt dus ik ben bang dat ik ergens iets anders zou moeten instellen op mijn ASUS RT-AX86U router.
Sinds wanneer werkt het niet meer?
Is er iets veranderd/geüpdate aan je router?
Er is namelijk wel recent een firmware update uitgebracht:
Asus: RT-AX86 Series Firmware

Zijn de WiFi SSID's helemaal niet meer zichtbaar?

Zie ook dit topic:
WiFi 2.4Ghz apparaten kunnen niet connecten met RT-AX86U Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Titelfix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@lier ik heb ook een ssid van 12 teken all lowercast. geen vreemde karakters die wordt ook niet getoond

@rens-br dank je wel!!

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
The_Doman schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:51:
[...]

Sinds wanneer werkt het niet meer?

Geen idee eigenlijk het viel ineens op dat het licht niet meer vanzelf ging bij TV kijken, maar denk eigeloijk an weken, ik dacht eerst dat het misschien kwam omdat ik sinds nieuwjaar ook zigbee ben gaan gebruiken maar oook als ik alle devices spanningsloos maak is er geen verschil

Is er iets veranderd/geüpdate aan je router?

Niet dat ik weet, maar zou automatich gebeurd kunnen zijn al loop ik nu wel weer een versie achter

Er is namelijk wel recent een firmware update uitgebracht:
Asus: RT-AX86 Series Firmware

Zijn de WiFi SSID's helemaal niet meer zichtbaar?

Klopt er komen helemaal geen SSID\s zelfs niet van een extra router die ik even er naast had geconfigureerd in een andere ruimte. een asus 86 denk ik metfactory reset en als SSID BERT
Ook die werd niet gevonden

Zie ook dit topic:
WiFi 2.4Ghz apparaten kunnen niet connecten met RT-AX86U Pro
IK ga dat topic oook even bekijken.

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
lier schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:50:
Zou je, bij wijze van test een korter SSID kunnen proberen?
Daarnaast zou ik "Disable b" aanvinken (802.11b biedt niet echt toegevoegde waarde), wat kan onder draadloze modus geselecteerd worden?

N-Only en Legacy

Disable b had ik dacht ik al eens geprobeerd.
en ook een ssid BERT werkt niet
Tot slot kan je nog spelen met 802.11ax. Ook al zou het backward compatable moeten zijn...
Ik heb ergens het idee dat er aanmelden uit staat voor onbekende devices

DHCP staat iig gewoon aan met een aantal vaste devices ivm automatiseringenin Homeassistant

Firewall staat aan ivm DDOS maar dat zou van buiten zijn en het probleem zit op interne netwerk.

AI protection staat ook uit.

mrbert

• mrbert
IK probeer deze week een andere router even te lenen en te kijken of daarmee wel het wifi netwerk wordt herkend.
De asus router heb ik naar de laatste Merlin versie geupdate maar dat maakt geen verschil

mrbert

• lier

lier

MikroTik nerd

mrbert schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:00:
Firewall staat aan ivm DDOS maar dat zou van buiten zijn en het probleem zit op interne netwerk.
Voor DDOS heb je je ISP nodig, jouw huis-tuin-en-keuken routertje gaat echt niets helpen.

Benieuwd of het probleem opgelost wordt. Keep us posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
gisteren een zyxel router geleend en aangesloten WIFI 2,4 GHZ staat aan.

Ok daar na enige tijd op de HArmony app tijdens het koppelen krijg ik de melding in de app: searching wifi networks. En dan na een tijdje melding in de app.
Harmony hub niet gevonden.
Die volgens mij alleen maar kan slaan op dat de hub niet op wifi gevonden werd.Want de koppeling tussen HUB en telefoonapp is er wel
Het zou wel toevallig zijn als er een instelling is die in beide routers de boel blokkeert.
Ik heb net wel toestemming gekregen om de zyxel t-56 een factory reset te geven. Als er daniets mis zou zijn met settings zou daty toch ook nu niet meer zo mogen zijn.
Ik heb nergens van de Logitech info iets gelezen over speciale router settings

[ Voor 26% gewijzigd door mrbert op 03-03-2025 13:11 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
UPdate, IK heb een andere router geprobeerd en die reageert net eender.
Ik heb ook contact met logitech support gehad maar dat bracht geen oplossing tot nu to.

Ik heb 1 keer de wifi kunnen instellen toen de hub aan de USB poort was gehoppeld. Toen zag ik mijn netwerken en kon ik inloggen en werket het even normaal.
Maar zodra ik weer gewoon op een voeding aansloot komt er geen verbinding meer. IK heb meerdere voedingen geprobeerd zonder verschil EN ook opnieuw aan deze zelfde usb poort maakt geen verschil.

Ik heb onderhand ok geen idee waar ik het moet zoeken. IK had al een andere hub overgenomen maar die kon hier thuis ook geen verbinding maken.
@2.4 GHz is beschikbaar en is ook op de telefoon sterk voor zovwel mijn gewone als gasten netwerk

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
mrbert schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:08:
gisteren een zyxel router geleend en aangesloten WIFI 2,4 GHZ staat aan.
mrbert schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:26:
UPdate, IK heb een andere router geprobeerd en die reageert net eender.
En wat voor routers waren dat precies?
Ook weer moderne WiFi6 / WPA3 routers?
Probeer het eens met een WiFi5/WPA2 modem/repeater/AP indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:27
Misschien is het je telefoon?
Al met een ander toestel geprobeerd het in te stellen?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Een asus RT-AX86U ingesteld om alleen 2.4 GHz te gebruiken .
EN een Zyxel T-56 (vanuit fabrieksinstellingen
En ik heb nog een oudere ASUS geprobeerd waar ik even een appart WIfi had en die binnen 50 cm van de harmony stond.
Ook toen werd er geen netwerk gevonden
Verificatie is WPA2-Personal op de ASUS.
IK heb het met de telefoon en de PC geprobeerd.. Ook met de PC en de HArmny app op de PC kun je de verbinding maken en ook dat werkte 1 keer, maar heb een beetje het gevoeld daty dat kwam omdat hij toen aan een USB poort van mijn PC hing. OP de adapter deed hij het niet en ook bij opnieu aan de PC weer niet.

Ik zou nog eebs met mijn oude S10 kunen proberen.

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:15
(jarig!)
Dus als ik het goed begrijp probeer je de harmony hub in te stellen via de harmony app op je telefoon?

Vanaf het moment dat je verbinding wilt maken met je wifi netwerk lukt dat niet?

Vind je smartphone dan geen netwerken meer of kan hij geen verbinding maken met een zichtbaar netwerk?

Verbind je de hub met hetzelfde netwerk (zelfde ip-range) als je smartphone?
Dus bvb allebei op de asus router?

Als je naar de instellingen gaat van je router, kan je daar terugvinden of je hub verbinding heeft gemaakt met een wifi-netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@Asterion steriom

IK heb het eerst geprobeerd volgens de standaar procedure. Dus via de GSM app.
De HUB op spanning, In de app aangeklikt hub toevoegen. Dan 9 van de 10 keer komt er nieteens een melding dat hij naar mijn netwerk gaat zoeken.
Als hij dan wel meldt dat hij gaat zoeken (dat doet hij via de App) Dan vind hij geen netwerken.
De hub gerest door de reset knop lang in te drukken en dat maakt geen verschil.
Mijn telefoon is dan overigens wel gewon met de wifi verbonden. Die heeft geen enkel probleem.

Daarna de hub aangesloten op de PC samen met de remote, en dan in de PC app laten zoeken naar Wifi en dan kom er wel een lijstje.Ik log in op het zelfde Wifi als de GSM en alles werk op dat momen.
Als ik dan de app start zie ik daar ook de hub en alles werkt.
Ook op de webpage van de router zie ik de HUB gewon in de lijst
Als ik dan de hub even spanningsloos maak en weer opstart word er gelijk geen netwerk meer gevonden.
ook bij meerdere keren opstarten en ook als ik hem weer op de zelfde kabel op de PC aansluit maakt hij geen verbinding meer.. En ook niet meer zichtbaar in de lijst

[ Voor 4% gewijzigd door mrbert op 13-03-2025 18:52 ]

mrbert

Pagina: 1