Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herrfunkel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-07 17:04
Hallo tweakers,

Mn nieuwe buurman wil zijn laadpaal (laadbox eigenlijk) bevestigen aan mijn schuur. Dat heeft ie gevraagd en hij heeft ook aangeboden iets op papier te zetten. Ik heb er geen last van, maar twijfel toch vanwege enkele onzekerheden.
Het is de zijmuur van mn schuur, dus geen erfafscheiding die mandelig is.
Het is een halfsteens muur met aan de binnenzijde een aantal beugels en planken.
Kan iemand mij vertellen wat de risicos zijn van een laadpaal aan je muur? Kan dat gewoon met pluggen of moet er iets door de steens muur heen om de laadpaal solide op te hangen?
En is er qua brandveiligheid nog iets te zeggen?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dratsabylgu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-07 17:12
Enige risico dat ik zie is als er geboord wordt voor de bevestiging je heel makkelijk te diep kan boren of nog vervelender met een boorhamer sla je mogelijk een stuk uit de muur. Maar als je dit doet met een gewone boormachine en de diepte goed in de gaten houd dan is het geen probleem. Het kan met gewone pluggen dat is al sterk genoeeg.

Als er ooit iets zou gebeuren met de laadpaal (b.v. kortsluiting) dan is de kans op brand heel gering.
Hij is afgezekerd in de meterkast en als hij door een slecht contact warm of heet wordt zal de behuizing niet zomaar gaan branden. En na een tijdje zal de beveiliging in de meterkast aanspreken.

Zeker als je buurman iets op papier wilt zetten zou ik het toestaan.
Hij zou dan kunnen verklaren dat de laadpaal vakkundig wordt aangesloten en hij eventuele schade zal vergoeden.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 26-09 09:59
Waarom zou je dat doen.... er zit voor jou geen enkel voordeel aan, alleen maar kans op gezeur.
Denk ook aan de situatie dat jij, op je eigen grond, iets met je muur zou willen dan zit er ineens een laadunit van iemand anders op. Ook bij eventuele verkoop levert zoiets alleen maar gezeur op.

Laat 'm dat ding gewoon op een paal op/in zijn eigen grond zetten. Of aan een eigen muur.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:25
Ik zou hem inderdaad gewoon verzoeken om het laadpunt op een paal te monteren, dat die dan tegen je schuur aanstaat, prima. Maar als zijn laadpaal daar hangt en jij wil een keer iets veranderen aan je schuur (noem maar iets) dan krijg je gedoe omdat je zijn laadpunt eraan past zit.
Precies wat @TweakGP ook zegt, het geeft voor jou alleen nadelen.
Plus wat als je buurman verhuist? Neemt ie dan het laadpunt mee? Dan zit jij met gaten in je schuur. Als hij hem laat hangen dan moet je weer dingen gaan afspreken met je nieuwe buren.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:45

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ik zou daar ook niet op zitten wachten....de term laadpaal zegt al genoeg.

Hoezo kan die buurman niet een paal zetten en daar die box op schroeven, iedereen blij.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:35
Ik heb hier een soortgelijk verzoek gekregen van een buurman, het ingraven van een laadkabel of mijn perceel om vervolgens een laadpunt aan mijn erfafscheiding te maken wat grenst aan een openbaar parkeerterrein. Ik heb dat niet toegestaan. In eerste instantie zag ik geen bezwaren maar je creëert toch iets van een verworven recht. Wat vervelend kan zijn als een situatie verandert (huis verkopen oid). Dus uiteindelijk aangegeven dat we er niet mee akkoord gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:14
Herrfunkel schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:59:
hij heeft ook aangeboden iets op papier te zetten.
Wat wordt op papier gezet?

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
En dat staat de paal 5mm van de muur. Lekker nuttig.

@Herrfunkel helemaal prima om flexibel met je buren om te gaan.

Een laadpaal/laadpunt is niet heel zwaar. Paar pluggen is afdoende.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 26-09 09:59
PROnline schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:20:
En dat staat de paal 5mm van de muur. Lekker nuttig.
Inderdaad... iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen zooi.
Die buurman wil zo gewoon een paar honderd euro besparen en jij hebt de nadelen.

[ Voor 15% gewijzigd door TweakGP op 24-02-2025 12:23 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:02
TweakGP schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:21:
[...]

Inderdaad... iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen zooi.
Zodat het uiteindelijk voor iedereen lastiger wordt. Gewoon iets op papier krabbelen en laten ondertekenen en de buurman is geholpen zonder dat het jou risico op levert. Een volgende keer is er misschien iets andersom en dan is het wel zo handig dat de buurman dan hetzelfde voor jou doet.

[removed]

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:21
TweakGP schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:52:
Waarom zou je dat doen.... er zit voor jou geen enkel voordeel aan, alleen maar kans op gezeur.
Het voordeel lijkt me simpel: als de TS ook een keer iets wil van de buurman, zal die buurman dat waarschijnlijk veel makkelijker toestaan. Zo kan je elkaars leven soms een stuk simpeler maken.

"Als je iets wil met de schuur": ja, als je de schuur wil slopen zal de buurman voor een paal moeten zorgen. Maar dit is simpel af te spreken toch?

Als ik een muur/schutting op de erfgrens heb, mogen mijn buren er gerust iets aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Als je goed met hem op kunt schieten dan iets op papier tav eventuele schades/kortsluiting e.d als het een minder fijne buur is lekker een paal laten gebruiken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik zou opnemen dat het alleen voor de huidige bewoner mag, en dat dit bij verkoop niet automatisch voor de volgende bewoner is toegestaan.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-09 19:34
Ik zou er ook geen bezwaar tegen hebben. Iets op papier zetten is wel handig, zeker als je in de toekomst iets aan de schuur wilt veranderen of het huis verkoopt. Deze afspraak geldt dus zolang jij het goedvindt, mocht dat om een reden veranderen dan eindigt de afspraak.

Qua bevestiging even afstemmen hoe lang de pluggen / schroeven max mogen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:53
Het klinkt misschien suf maar als de buren een paal 10 cm van jouw muur af neerzetten dan staat die op hun eigen terrein en dan heb je daar later nooit gezeur over. Bij eventuele verkoop van je woning kan een potentiële koper al dan niet terecht een probleem hebben met zo'n lader aan de schuurmuur. Persoonlijk vind ik het visueel ook mooier als er geen kabel over de muur loopt maar deze is verwerkt in een paal. Maar dat is natuurlijk een luxeprobleem.

Acties:
  • +61 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
TweakGP schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:52:
Waarom zou je dat doen.... er zit voor jou geen enkel voordeel aan
"Hey buurman, we gaan morgen met vakantie en zouden de trein moeten hebben. Maar nu staken de bussen, zou je ons naar het station kunnen rijden?"

> Waarom zou ik dat doen? Er zit geen enkel voordeel voor mij aan. Zoek maar iemand anders.

Zoiets? En uiteraard helemaal prima om ook andere opties te bekijken, er moet wel een fatsoenlijke reden zijn om het aan jouw muur te doen. Maar als je in omgang met je buren alleen nog dingen doet waar je zelf direct voordeel van hebt, dan wordt het een hele gezellige situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:51

Fe2O3

Ja das roest

Ik zou het niet doen.

Je beschadigd jouw muur, en krijgt er niks positiefs voor terug.

Alles wat er op papier komt, is nadelig voor jou want het haalt de waarde van je huis omlaag! (in de aktes komt tenslotte te staan dat dit gedoogd wordt, en, moet worden).

Qua brandzaken is er weinig aan de hand; eer zo'n ding door een enkelsteensmuurtje heen brand/kortsluit heb je veeeeel grotere zorgen dan je schuur.

Bovendien zit jij met ellende als je ooit je schuur wilt onderhouden of vervangen.

Dum de dum

Acties:
  • +162 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Slechte plek om te vragen; Tweakers zijn bovengemiddeld bezorgd om hun rechten, hun bakstenen, zien altijd toekomstige beren op de weg, en hebben door de bank genomen niks met buren :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DonJunior
eamelink schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:12:
Slechte plek om te vragen; Tweakers zijn bovengemiddeld bezorgd om hun rechten, hun bakstenen, zien altijd toekomstige beren op de weg, en hebben door de bank genomen niks met buren :p
Zeker. We zijn allemaal asociaal en contactgestoord. :X

Wat een dooddoener dit, dan moet je dus maar alles toestaan ?
Je mag toch best kritisch zijn op bepaalde zaken?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:55
Dit is natuurlijk heel tweeledig, en goede buur is beter dan een verre vriend, als je zaken makkelijk kunt afspreken met elkaar is dat fijn. Over en weer.
Maar de andere kant van het verhaal is inderdaad dat de buurman gaat verhuizen en dat dat laadpunt er dan nog hangt. de nieuw bewoners willen er misschien nog wel een en hangen die er dan gewoon naast, want die ander hing er ook al, etc. En zo kun je nog wel wat nadelen opnoemen.
Voor iedere gemak is een paaltje in de grond slaan en het laadpunt daar aan hangen toch het eenvoudigst en in ieder geval zonder gevolgen voor jou, de buurman of iedereen die erna nog komt.

Nou moet je dat alleen nog uitleggen zodat de buurman jou in de toekomst evengoed nog even naar het station wil brengen ondanks dat hem dat niets oplevert..

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:45
Fe2O3 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:08:
Ik zou het niet doen.

Alles wat er op papier komt, is nadelig voor jou want het haalt de waarde van je huis omlaag! (in de aktes komt tenslotte te staan dat dit gedoogd wordt, en, moet worden).

Qua brandzaken is er weinig aan de hand; eer zo'n ding door een enkelsteensmuurtje heen brand/kortsluit heb je veeeeel grotere zorgen dan je schuur.

Bovendien zit jij met ellende als je ooit je schuur wilt onderhouden of vervangen.
de waarde van je huis daalt ja? O-) :z Wat een ontzettend bange henkies hier zeg. Er komt helemaal niks in aktes te staan wat je niet afspreekt, wat denk je daar van?

@TS ik zou t gewoon toestaan met de vraag om inderdaad afspraak te maken dat hij het laadpunt (niet paal, punt :P ) weghaalt als jij dat wilt EN dat het niet automatisch over gaat bij verkoop van de woning. Als het voor buurman maar duidelijk is dat het een gedoogconstructie is die in geval van twijfel weer afgebroken moet worden door hem dan lijkt het me gewoon handig om elkaar te helpen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zou het niet doen.

Aktes? Voor die 4 schroeven gaat niemand een akte aanpassen hoor 8)7

En waarom zou je ellende hebben als je de schuur wilt onderhouden of vervangen? Heb je geen schroevendraaier dan?

Acties:
  • +78 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Wow.. wat een asociale maatschappij leven we tegenwoordig.. geen voordeel voor mij dan doe ik het niet 8)7
Dit is precies wat er mis is tegenwoordig.. alleen maar naar je eigen kijken.. :(

Als je toch iets wat van zekerheid wilt hebben: Toestaan maar afspreken dat wanneer de buurman verhuist hij de laadpaal moet verwijderen en dat bij eventueel onderhoud hij de laadpaal even eraf moet halen.

Bij ons in de straat gaat alles nog gewoon op vertrouwen. Hier helpen we elkaar allemaal wanneer nodig zonder te kijken of je er zelf beter van wordt.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-09 10:59
Prima toch. Fijn dat je zo'n goede relatie hebt met je buurman.

Even op een papiertje krabbelen dat je afspreekt dat het kastje op de muur mag, dat de buurman zal zorgdragen voor deugdelijke installatie (dus niet te diep boren) en dat hij eventuele schade zal repareren op zijn kosten. Waarbij hij verantwoordelijk is voor al het onderhoud, hij de paal direct verplaatst op jouw eerste verzoek daartoe en dat geen van de afgesproken rechten overgaan op een ander dan de buurman.

Handtekening eronder en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Laatst online: 20:03
Wolly schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:33:
[...]

Aktes? Voor die 4 schroeven gaat niemand een akte aanpassen hoor 8)7

En waarom zou je ellende hebben als je de schuur wilt onderhouden of vervangen? Heb je geen schroevendraaier dan?
Sowieso, hoeveel onderhoud kun je nu hebben aan die paar bakstenen?
Ik denk dat die schuur (ga ik uit van steen) er langer staat dan dat die laadbox er hangt...

Als je al ziet dat er (binnenkort) onderhoud nodig is, doe dat nu.
Kan die buurman een paar schroefjes in de stenen draaien, zul je geen last van hebben.
En spreek inderdaad af dat ie weggehaald word als jij of je buurman verhuisd of als jij die box weg wil hebben.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18:32

MeesterPieter

PnP Pinball

enkelsteens zeg je, dus wees even bewust dat als je er een gat in boort, is er een kans dat de stenen breken en er stukken uit vallen aan de andere kant (jouw kant dus), dit heeft een vriend toevallig gehad door een buurman die dat ongevraagd deed..

een halfsteens muurtje is vaak al niet al te stevig, meerdere gaten vlak bij elkaar helpen daar niet bij, zeker als je pecht hebt en de installateur toevallig alleen flinke jongens in de werkbus heeft liggen ofzo.
als je per ongeluk met een zware balk tegen de verkeerde plek stoot tegen je muur kan dat echt wel verschil maken als daar 4 M10 gaten zitten in je enkelsteens muurtje

afhankelijk van je schuur, kan je ook last hebben/krijgen van het contactgeluid van het laadpunt

als je het toestaat wellicht goed om dus even kritisch te zijn hoe het vast wordt gezet

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Maak er een win-win situatie van TS en installeer gelijk een oplaadpunt voor je scootmobiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnCommentaar
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
de enige vraag, ga je die schuur ooit afbreken?

Als je er verder geen last van heb is het toch prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Laatst online: 20:03
MeesterPieter schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:38:
afhankelijk van je schuur, kan je ook last hebben/krijgen van het contactgeluid van het laadpunt
Sorry, maar, last van contactgeluid in de schuur van een laadpunt? :?
Ik neem aan dat TS niet hele dagen in de schuur zit (zonder ander geluid) waardoor hij(/zij) last krijgt van een stekker die in een laadpunt gedaan word?

Verder wel eens met @Fr33z.
Fr33z schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:29:
[...]

de waarde van je huis daalt ja? O-) :z Wat een ontzettend bange henkies hier zeg. Er komt helemaal niks in aktes te staan wat je niet afspreekt, wat denk je daar van?

@TS ik zou t gewoon toestaan met de vraag om inderdaad afspraak te maken dat hij het laadpunt (niet paal, punt :P ) weghaalt als jij dat wilt EN dat het niet automatisch over gaat bij verkoop van de woning. Als het voor buurman maar duidelijk is dat het een gedoogconstructie is die in geval van twijfel weer afgebroken moet worden door hem dan lijkt het me gewoon handig om elkaar te helpen.

[ Voor 44% gewijzigd door Rensjuh op 24-02-2025 13:45 ]

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Ik zou het niet doen.

Een laadpaal die met een paar schroefjes vast zit die de waarde van een huis zou verminderen :? Dat vind ik wel heel ver gezocht.

En waarom zou zoiets in de aktes moeten? Alsof je alles dat met een paar schroefjes vast zit in aktes gaat zetten, dat zou de notaris wel leuk vinden, maar echt niemand die dat gaat doen.

Onderhouden is geen enkel probleem en bij vervangen van de schuur haal je simpelweg die laadpaal even los. Waarbij je dat natuurlijk al afgesproken hebt met de buren.

Daarbij klinkt 'laadpaal' heel groot, maar veel meer dan een paar schroefjes in de muur is het niet. Zelfs achteraf heb je dat ding met een uurtje werk op een los paaltje gezet. Dus mocht de situatie veranderen dan is die laadpaal ook zo aangepast. En tot die tijd werkt zo'n ding vast aan de muur gewoon makkelijker.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou er geen enkele moeite mee hebben, mits eventueel schade door foutieve installatie en dergelijke door hem opgelost wordt. Maar dat lijkt mij vanzelf sprekend als je een goede relatie hebt.

In mijn buurt is het doodnormaal dat er iets wordt vast gemaakt aan de muur van de buren, na overleg uiteraard, door de manier waarop de huizen/garages/schuren op de percelen staan. Denk aan vogelhuisjes, buitenkranen, of zelfs complete overkappingen.

Wil je de schuur ooit afbreken dan kan jij/buurman de laadpaal alsnog op een houtenpaal in de grond monteren. Dat is geen uren werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:07

AMDFreak

Intel is zo..

Fijn dat je buurman het e.e.a. bereid is om zaken op papier te zetten.

- Als er bij (onderhoud)werkzaamheden bv opnieuw voegen aan jouw muur, de laadpaal verwijderd dient te worden op kosten/verantwoordelijkheid van de buurman

En voor de rest, liever een goede buur, dan een verre vriend ;)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
worldfastest schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:35:
Wow.. wat een asociale maatschappij leven we tegenwoordig.. geen voordeel voor mij dan doe ik het niet 8)7
Dit is precies wat er mis is tegenwoordig.. alleen maar naar je eigen kijken.. :(

Als je toch iets wat van zekerheid wilt hebben: Toestaan maar afspreken dat wanneer de buurman verhuist hij de laadpaal moet verwijderen en dat bij eventueel onderhoud hij de laadpaal even eraf moet halen.

Bij ons in de straat gaat alles nog gewoon op vertrouwen. Hier helpen we elkaar allemaal wanneer nodig zonder te kijken of je er zelf beter van wordt.
Ik vind dat er verschil is in asociaal of kritisch zijn. Het is jammer dat je meteen zo fel reageert als anderen wat kritischer zijn. Ik weet eigenlijk ook niet wat ik asocialer vind.. jouw reactie en het zwart maken van anderen of de kritische noot van die anderen inzake het installeren van zaken op andersmans eigendom. Er zijn ook zaken bekend dat dergelijke, goed bedoelde acties, leiden tot een hoop ellende en gedoe. Daarom vind ik het niet vreemd dat men wat terughoudender is in dit soort dingen.

Fijn dat het bij jullie in de straat nog allemaal op goed vertrouwen gaat. Dat is heel wat waard tegenwoordig.

*sowieso

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:21
Echt je zou dat soort ikke ikke ikke figuren als buren hebben.
Ongetwijfeld zijn het de gangmakers op een feestje.
Totaal niets over hebben voor een ander en wel klagen als de sfeer minder wordt en de maatschappij verhard.
Maar zodra ze zelf iets nodig hebben meteen klagen dat het zo slecht gaat met de maatschappij.

Boeien dat er een paar schroeven in de muur komen als je je buren hiermee kan helpen.
Natuurlijk wel even een goede afspraak mocht er wat fout gaan maar heel vaak wordt iets dergelijks toch wel opgelost.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
DonJunior schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:49:
[...]

Ik vind dat er verschil is in asociaal of kritisch zijn. Het is jammer dat je meteen zo fel reageert als anderen wat kritischer zijn. Ik weet eigenlijk ook niet wat ik asocialer vind.. jouw reactie en het zwart maken van anderen of de kritische noot van die anderen inzake het installeren van zaken op andersmans eigendom. Er zijn ook zaken bekend dat dergelijke, goed bedoelde acties, leiden tot een hoop ellende en gedoe. Daarom vind ik het niet vreemd dat men wat terughoudender is in dit soort dingen.

Fijn dat het bij jullie in de straat nog allemaal op goed vertrouwen gaat. Dat is heel wat waard tegenwoordig.
Sorry, het meeste wat ik lees is niet kritisch. Maar mischien dat ik iets te snel iedereen over 1 kam scheer en er inderdaad ook wat kritische post waren (1 of 2). Mijn excuses dan hier voor. Maar dan nog steeds... als je niet snapt dat de meeste reacties asociaal zijn dan denk ik dat jij ook bij deze groep hoort. En het erge is dat de meeste niet merken/vinden dat ze asociaal bezig zijn.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Wat vindt jouw verzekeraar er van dat er een laadpaal geplaatst wordt?
Veranderen hier door de risico’s die de verzekeraar graag vooraf had geweten?

En laten we weer lekker ontopic gaan, op deze manier wordt de TS niet geholpen.

ICE ICE Baby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
worldfastest schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:52:
[...]

[..]. als je niet snapt dat de meeste reacties asociaal zijn dan denk ik dat jij ook bij deze groep hoort. En het erge is dat de meeste niet merken/vinden dat ze asociaal bezig zijn.
Wauw... :X

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:27
Briefje laten tekenen dat eventuele schade (op termijn) voor rekening buurman is, dat de laadpaal verdwijnt met het verhuizen van de buurman en de buurman een prettige wedstrijd wensen. Iets met een goede buur en verre vriend ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:43

Croga

The Unreasonable Man

Prisma16 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:51:
Elektrische auto’s worden meestal opgeladen met een wisselstroom, die in de auto wordt omgezet in een gelijkstroom. Zowel rond de laadpaal, het snoer en de stekker die de auto in gaat, is dus een ELF magneetveld
te vinden. In de meeste gevallen was het veld het sterkst direct bij de laadpaal. Dit varieerde van ca. 10-60 µT bij de zeven laadpalen waar tijdens het opladen metingen zijn verricht (4 verschillende typen palen).
Het veld was op een afstand van ongeveer 20 – 60 centimeter afgenomen tot 0,4 µT).

https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/2018-0015.pdf
En ook hier mist het belangrijke stuk: Grenswaarde is 100 µT. Die 0.4 µT gaat niemand ook maar het minste van merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:54

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Daar gaat het niet om, het gaat om gezeur wat je laterna kan krijgen, en ben eerlijk, dat wil niemand.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Met dit soort vragen probeer ik de situatie altijd om te draaien. Wat zou jij fijn vinden als je zou zitten met zo'n vraag.

Gezien de buurman al wat zaken op papier wil zetten, zou ik zelf hier gewoon mee akkoord gaan. Buurman blij, jij blij. Liever een goede buurman dan een verre vriend zeggen ze wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:00
djmuggs schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:55:
Wat vindt jouw verzekeraar er van dat er een laadpaal geplaatst wordt?
Veranderen hier door de risico’s die de verzekeraar graag vooraf had geweten?

En laten we weer lekker ontopic gaan, op deze manier wordt de TS niet geholpen.
Hoe gaat een laadpaal aan de ándere kant van een bakstenen muur precies een brandrisico zijn? 8)7

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
CrankyGamerOG schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:01:
[...]

Daar gaat het niet om, het gaat om gezeur wat je laterna kan krijgen, en ben eerlijk, dat wil niemand.
Daar gaat het wel om, want die paar schroefjes gaan echt geen gezeur geven. En dat die schroefjes al geasocieerd worden met eventueel gezeur geeft wel aan dat er echt wel asociaal mee omgegaan wordt. Even kritisch er naar kijken snap ik best, maar zodra je dat gedaan hebt weet je dat het alleen maar om 4 gaatjes boren gaat.

Het ergste wat kan gebeuren is dat er later een keer 4 schroefjes losgehaald moeten worden omdat de laadpaal toch in de weg hangt.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:54

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

redwing schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:16:
[...]

Daar gaat het wel om, want die paar schroefjes gaan echt geen gezeur geven. En dat die schroefjes al geasocieerd worden met eventueel gezeur geeft wel aan dat er echt wel asociaal mee omgegaan wordt. Even kritisch er naar kijken snap ik best, maar zodra je dat gedaan hebt weet je dat het alleen maar om 4 gaatjes boren gaat.

Het ergste wat kan gebeuren is dat er later een keer 4 schroefjes losgehaald moeten worden omdat de laadpaal toch in de weg hangt.
Je laat een elektrische installatie aan jouw muur hangen.
Stel dat ding vliegt in de hens, wie betaald de schade?
Stel je wilt iets anders met die muur, krijg je ruzie met de buurman. "want hij hangt er al jaren en nu ga je moeilijk doen."

Ik zou er 3 keer over nadenken.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vrije_vogel
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 24-09 04:32
Kan iemand mij vertellen wat de risicos zijn van een laadpaal aan je muur?
- Lijken me nihil.

Kan dat gewoon met pluggen of moet er iets door de steens muur heen om de laadpaal solide op te hangen?
- Lijkt me dat dat gewoon met drie of vier pluggetjes kan.

- Fatsoenlijk geaard natuurlijk, en de kabel moet netjes volgens de regelen der kunst worden toegeleid. Dat kan door die in een goot te leggen of (buitenkabel) op regelmatige afstand tegen de muur te bevestigen. Moet niet gaan klapperen in de wind.

Verder zou mijn instelling zijn dat je elkaar wat gunt als je naast elkaar woont. Wel zo gezellig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
CrankyGamerOG schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:18:
[...]
Je laat een elektrische installatie aan jouw muur hangen.
Stel dat ding vliegt in de hens, wie betaald de schade?
Dat doet ie niet en mocht ie dat wel doen is de schade precies hetzelfde als dat ie 5mm ervoor op een paal staat.
Stel je wilt iets anders met die muur, krijg je ruzie met de buurman. "want hij hangt er al jaren en nu ga je moeilijk doen."
Daar heb je al afspraken over op papier gezet. En wat had je in gedachte om met zo'n muur te doen? Het enige wat je op zo'n plek gaat doen is zelf een laadpaal maken en 2 van die dingen naast elkaar kan prima.

Dit zijn gewoon redenen verzinnen waarom het misschien toch ergens voor jou nadelig kan zijn ipv een normale afweging te maken en met de buurman mee te denken. In de praktijk zal het niet meer of minder zijn dan een paar schroefjes in de muur waar de buurman voordeel bij heeft en TS nooit iets van zal merken.
Ik zou er 3 keer over nadenken.
Ik ook, en dan gewoon ja zeggen

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeeeJeee
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-09 17:34
Ik ken de situatie niet maar waarom kan de laadpaal niet aan een muur van de buurman zelf?
Als de buurman jouw muur wil gebruiken dan ga ik er van uit dat hij de oprit moet overbruggen.
De stroomkabel komt dan waarschijnlijk vanuit zijn huis door een muur naar buiten.
Kan daar dan geen laadpaal aan opgehangen worden?

Rampage 4 extreme, i7-4960X, RTX2070

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:59
Ik verbaas me echt over de reacties. Zijn er nu echt mensen die bang zijn voor brekende stenen, brandschade of elektrische velden? Waar is de realiteitszin gebleven van de gemiddelde Nederlander? Het gaat niet om een zware constructie dus de muur wordt niet belast. Zelf heb je er geen last van, dus waarom zou je hem geen toestemming geven? Leven en laten leven, er is al genoeg ellende in de wereld.

Mocht er toch schade ontstaan dan zal de buurman, met wie je kennelijk een goede relatie hebt, die echt wel vergoeden.

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:00

Fanta

FordPerformance™️

geldersscheepje schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:27:
Ik verbaas me echt over de reacties. Zijn er nu echt mensen die bang zijn voor brekende stenen, brandschade of elektrische velden? Waar is de realiteitszin gebleven van de gemiddelde Nederlander? Het gaat niet om een zware constructie dus de muur wordt niet belast. Zelf heb je er geen last van, dus waarom zou je hem geen toestemming geven? Leven en laten leven, er is al genoeg ellende in de wereld.

Mocht er toch schade ontstaan dan zal de buurman, met wie je kennelijk een goede relatie hebt, die echt wel vergoeden.
Als je van plan bent om er lang te wonen ben ik het deels met je eens, leven en laten leven en vooral niet te moeilijk naar elkaar doen. Maar het argument 'toekomst' vind ik ook relevant. Wat als je je huis te koop zet en de nieuwe bewoner heeft andere plannen met de schuur? Wie is er dan verantwoordelijk? Ik zou om deze reden toch ook wat terughoudend zijn. Geen keiharde nee, maar als er een alternatief is waarbij de laadconstructie niet op mijn muur komt, maar op een mooie paal in de grond van de buurman, dan zou ik dat toch ook liever hebben.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Fanta schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:51:
[...]
Als je van plan bent om er lang te wonen ben ik het deels met je eens, leven en laten leven en vooral niet te moeilijk naar elkaar doen. Maar het argument 'toekomst' vind ik ook relevant. Wat als je je huis te koop zet en de nieuwe bewoner heeft andere plannen met de schuur? Wie is er dan verantwoordelijk?
Dan schroef je die 4 schroefjes even los zoals al was afgesproken met de buurman :?
Ik zou om deze reden toch ook wat terughoudend zijn. Geen keiharde nee, maar als er een alternatief is waarbij de laadconstructie niet op mijn muur komt, maar op een mooie paal in de grond van de buurman, dan zou ik dat toch ook liever hebben.
Ik vraag me echt af wat sommige hier denken dat zo'n laadpaal inhoudt. Je moet het als niet meer zien dan een stopcontact op de muur.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Persoonlijk zou ik er ook niet blij van worden, hoewel ik niet verwacht dat het veel kwaad kan en je altijd goed voor je buren moet zorgen.

Maar ik ben dan ook heel erg van het principe "van mij-van jou". Niet op een vervelende manier bedoeld, alles behalve. Maar het kan in de toekomst altijd discussies opleveren, met de huidige bewoners of volgende. Persoonlijk vind ik dat we in NL veel te veel slikken op dit vlak onder het mom van "het is maar een paar CM" of "het zijn maar 4 plugjes". We moeten allemaal hard werken voor ons leven en eigendommen, ik vind niet dat je die van een ander zomaar mag inpikken of gebruiken.

"Zomaar inpikken of gebruiken" geldt natuurlijk niet voor noodzakelijke zaken of zaken waar geen fatsoenlijk alternatief voor bestaat. Maar in dit geval kan de buurman toch prima een paaltje in de grond duwen net voor de muur, is er nooit discussie.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:00

Fanta

FordPerformance™️

redwing schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:54:
[...]

Dan schroef je die 4 schroefjes even los zoals al was afgesproken met de buurman :?

[...]

Ik vraag me echt af wat sommige hier denken dat zo'n laadpaal inhoudt. Je moet het als niet meer zien dan een stopcontact op de muur.
Het gaat er niet om wat er hangt, maar dat er iets hangt. Kan de buurman zijn laadapparatuur nog fatsoenlijk gebruiken als een toekomstige bewoner van het huis de boel losschroeft en denkt: bekijk het maar met je paal, ik ga verbouwen..

Nogmaals, geen keiharde nee, maar voor beide kanten valt best wat te zeggen.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Fanta schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:03:
[...]
Het gaat er niet om wat er hangt, maar dat er iets hangt. Kan de buurman zijn laadapparatuur nog fatsoenlijk gebruiken als een toekomstige bewoner van het huis de boel losschroeft en denkt: bekijk het maar met je paal, ik ga verbouwen..

Nogmaals, geen keiharde nee, maar voor beide kanten valt best wat te zeggen.
Dan kan de buurman de laadaansluiting weghalen, alsnog een paal in de grond slaan of afspreken dat ie hem weer aan het nieuwe bouwwerk mag hangen.

Sowieso kun je er wel van uit gaan dat het jaren duurt voordat zoiets zal gebeuren (want TS is niet van plan te verbouwen). En tegen die tijd zie je dan wel wat de beste optie is.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:32

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
En weer door, hou het wel bij de casus van ts en maak de discussie niet onnodig veel breder.

[ Voor 56% gewijzigd door twain4me op 24-02-2025 15:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:18
Zonde dat r zoveel mensen zo'n egocentrische gedachten hebben. Beetje buren liefde kan geen kwaad.
Beter een goed buur dan een verbaasde buur. Als iemand het per se niet wil, i.v.m. HSB, of houten wanden dan kan je een stalen balk er tegen plaatsen en daar de Lader op monteren. Beetje overleg is altijd goed tussen buren. We zijn toch geen Trumpjes!?

Check of hij gebouw/brand verzekerd is en zet het op papier, wat iedereen vanzelf sprekend vind. Je zou maar zelf een EV mogen lenen en even willen laden....

[ Voor 18% gewijzigd door Lord Anubis op 24-02-2025 15:37 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 08:03

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Goede buur helpen inderdaad, beter dan moeilijk doen. En praktisch oplossen kan ook zijn 4 schroeven in de muur op 2 profieltjes. Heb ik ook gedaan (eigen muur dat wel). Minder risico voor contactgeluid en wat koeling. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BYksWXRjuOGWKfUuXm-tU-mgCLU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CqdXHweEcpVn77RFmcxjYFst.jpg?f=fotoalbum_large

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:35
Herrfunkel schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:59:
Hallo tweakers,

Mn nieuwe buurman wil zijn laadpaal (laadbox eigenlijk) bevestigen aan mijn schuur. Dat heeft ie gevraagd en hij heeft ook aangeboden iets op papier te zetten. Ik heb er geen last van, maar twijfel toch vanwege enkele onzekerheden.
Het is de zijmuur van mn schuur, dus geen erfafscheiding die mandelig is.
Het is een halfsteens muur met aan de binnenzijde een aantal beugels en planken.
Kan iemand mij vertellen wat de risicos zijn van een laadpaal aan je muur? Kan dat gewoon met pluggen of moet er iets door de steens muur heen om de laadpaal solide op te hangen?
Ik zou alleen zeggen dat de schroeven niet door de muur heen mogen. Verder heb je er geen last van. Misschien zelfs beter om niets op papier te zetten. Mocht er gedoe over komen, wat ik niet denk, dan heb je nog een plausible deniability over de afspraak.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ObsidianPrime
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 09:14
Wat fijn dat hij het wel is komen vragen. Hier kwam iemand zonder enig bericht de heg (compleet op onze grond) uitgraven zodat de kabel niet onder z'n eigen tegels door zou hoeven en werd de paal daarna in de heg geplaatst.

Ik zou dolblij zijn met zo'n buurman en als er verder geen problemen aan zitten hem dat ding gewoon laten plaatsen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 21:50
DonJunior schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:19:
Wat een dooddoener dit, dan moet je dus maar alles toestaan ?
Je mag toch best kritisch zijn op bepaalde zaken?
We hebben het over een paar gaatjes in de muur, sterker nog half Nederland doet dat (vaak zonder te vragen) om een bloempot of iets anders aan de schutting van de buren op te hangen.

Als je goed met je buren overweg kan zou ik er geen probleem mee hebben, leven en laten leven.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
hoevenpe schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:48:
[...]

We hebben het over een paar gaatjes in de muur, sterker nog half Nederland doet dat (vaak zonder te vragen) om een bloempot of iets anders aan de schutting van de buren op te hangen.

Als je goed met je buren overweg kan zou ik er geen probleem mee hebben, leven en laten leven.
Wel - je zit hier met onroerend goed.

Dus, van wie is die laadpaal, nog altijd van de buur, of van de TS omdat die aan zijn muur hangt?
Wat als daar iets mee gebeurd, bij wie komt de verzekering aankloppen?
Over wiens grond loopt de stroomverbinding?

Ook beperkt het de TS in de toekomst, wat als die over een paar beslist om die schuur plat te slaan?

Bij een bloempotje is dat allemaal wat makkelijker achteraf te regelen en weet je ook dat bij blikseminslag dat die de auto niet gaat doen opfikken.

En ja, 't zijn de rampscenario's die later voor de problemen gaan zorgen, zo lang alles goed gaat is er niks aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:53
chime schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:06:
[...]

En ja, 't zijn de rampscenario's die later voor de problemen gaan zorgen, zo lang alles goed gaat is er niks aan de hand.
Tja dat is vaak zo :P

Aan de andere kant de buurman vraagt het dan zou ik er ook geen moeite mee hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dratsabylgu
  • Laatst online: 16-07 17:12
Wat een gedoe allemaal over een paar gaatjes in een baksteen. :)

Alabastine heeft speciale baksteenreparatie kit in verschillende kleuren voor als je je stoort aan een gaatje in een muur. (die je niet eens kan zien)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• carepolice
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:56
Heeft iemand al gezegd dat de buurman het beste kan aanbellen met een bakje bier in de hand? :-) Lijkt mij een no-brainer om dit akkoord te vinden als je goed met je buren kunt, maar ik ben dan ook optimistisch ingesteld van nature.

“Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 11:44
Misschien kan je je rechtsbijstand even vragen. Zij hebben geen verstand van DIMMS en SSD's, maar wel van dit soort zaken.

Emos

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Emos schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:08:
Misschien kan je je rechtsbijstand even vragen. Zij hebben geen verstand van DIMMS en SSD's, maar wel van dit soort zaken.
Op de valreep wordt de rechtsbijstand nog bij het topic gesleept, bingo! Rest ons alleen nog de vraag is dit in Nederland of Belgie? Meer relevant is erachter komen of je (toekomstige) buurman op GoT zit, zo ja grote boog eromheen en wegwezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 21:50
Emos schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:08:
Heb een vriend die bij de rechter heeft gestaan om 4 schroefjes van een rozenrekje in de blinde muur van het schuurtje van een bejaarde buurman.

Rechtsbijstand heeft er smakelijk om gelachen, buurman mocht aantonen dat 3 klimrozen een dusdanige structurele belasting van de muur veroorzaakten dat de boel instabiel was geworden (zijn aanklacht).

Bij het tuinfeestje later de speakers naar de buren gedraaid, gewoon omdat het kon... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:32
peterpijpelink schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:45:
Goede buur helpen inderdaad, beter dan moeilijk doen. En praktisch oplossen kan ook zijn 4 schroeven in de muur op 2 profieltjes. Heb ik ook gedaan (eigen muur dat wel). Minder risico voor contactgeluid en wat koeling. [Afbeelding]
En gewoon in de voeg boren, dan is er niks aan de hand!

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:49
Voor 50 euro heeft de buurman een hardhouten paal waar hij de laadpaal aan kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurienW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:33
Muur is geen mandelige erfafscheiding is met je buren, is het dan wel de niet mandelige erfafscheiding met deze buurman, of betreft het een openbaar stuk grond (van de gemeente) waar de laadpaal boven komt te hangen.
Als je zou verplaatsen in de situatie van de buurman, zou je de paal dan ook daar willen plaatsen of zijn er volgens jou betere oplossing ?
Als je hem daar zelf ook zou willen plaatsen, ga in op het voorstel dat het akkoord is met bepaalde voorwaarde op papier zoals dat de paal verwijderd dient te worden wanneer jij daar gegronde reden voor hebt binnen x periode.
Bandgevaar zou ik me niet druk om maken, dat gevaar is net zo groot als de laadpaal op een paal geplaatst wordt 5 cm vanaf jou muur.
Zou meer waarde hechten aan goed contact met je buren dan aan 4 gaten (of misschien paar meer) in je muur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:27
Draakje5 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:48:
Voor 50 euro heeft de buurman een hardhouten paal waar hij de laadpaal aan kan bevestigen.
Voor elke oplossing vinden we wel een probleem. Ik snap er werkelijk niets van dat we werkelijk alles verzinnen om maar "nee" te zeggen. De buurman vraagt het netjes, je hebt er werkelijk geen enkele last van en mochten er problemen komen in de toekomst wat te wijten is aan de lader dan komt er óók een oplossing. Buurman heeft direct mijn sympathie, wereldvent!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Herrfunkel

Kun je misschien, liefst in de OP, alsnog een simpele tekening / situatie-schets posten, desnoods door even op www.wozwaardeloket.nl een gedeeltelijke screenprint te maken van het adres waar dit speelt en waarbij je de herleidbare gegevens (nummers) vervolgens anonimiseert (Notepad skll's FTW)?

Ik kan me écht niet bedenken en/of voorstellen waarom het voor die nieuwe buurman gemakkelijker uit gaat pakken om zijn Wall-Box tegen jouw (enkel of half steens) muurtje te moeten gaan schroeven, mede gezien er ook ergens spanning vanuit z'n EIGEN huisaansluiting naartoe aangelegd dient te gaan worden en die KVA kabel waarschijnlijk ook niet open en bloot tegen dat zelfde muurtje gemonteerd gaat worden. Hoezo lukt dit allemaal niet op z'n eigen grond / perceel en wie verzorgt de 'KLIC-Melding / registratie' voor het aanleggen van die KVA kabel?

:9

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 24-02-2025 22:06 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:49
Houtenklaas schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:55:
[...]

Voor elke oplossing vinden we wel een probleem. Ik snap er werkelijk niets van dat we werkelijk alles verzinnen om maar "nee" te zeggen. De buurman vraagt het netjes, je hebt er werkelijk geen enkele last van en mochten er problemen komen in de toekomst wat te wijten is aan de lader dan komt er óók een oplossing. Buurman heeft direct mijn sympathie, wereldvent!
Het is gewoon veel makkelijker om toekomstig gezeur te voorkomen, om gewoon van andermans spul af te blijven. TS en buurman gaat wellicht goed, maar wellicht wonen zij er geen 20 jaar meer en komen er straks andere bewoners. Iets op papier zetten gaat natuurlijk 5 jaar goed. Over 5 jaar is het papiertje kwijt..

En hoe zit dit met brandveiligheid?
Bij ons op kantoor worden laadpalen van gevels verwijderd ivm brandgevaar.. Leuke buurman, straks (tja doemdenken) staat je huis in de fik.

Ik bevestig mijn eigen laadpaal al niet aan mijn gevel maar zet deze los op een paal. Laat staan dat ik de buurman zijn laadpaal aan mijn gevel laat monteren?

[ Voor 7% gewijzigd door Draakje5 op 24-02-2025 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:32
ObsidianPrime schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:35:
Wat fijn dat hij het wel is komen vragen. Hier kwam iemand zonder enig bericht de heg (compleet op onze grond) uitgraven zodat de kabel niet onder z'n eigen tegels door zou hoeven en werd de paal daarna in de heg geplaatst.

Ik zou dolblij zijn met zo'n buurman en als er verder geen problemen aan zitten hem dat ding gewoon laten plaatsen.
En hoe is dat vervolgens afgelopen ?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Laatst online: 14:14
Heerlijk topic dit! Echt weer Tweakers waardig, aan de ene kant een handvol Tweakers die alle rechten en regelgeving hanteren, en aan de andere kant een groep Tweakers die het wil hebben over sociale normen..

Sorry voor mijn niet constructieve bijdrage in dit topic

* CrazyFool pakt nog een zak met popcorn 🍿

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

CrazyFool schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:46:
Heerlijk topic dit! Echt weer Tweakers waardig, aan de ene kant een handvol Tweakers die alle rechten en regelgeving hanteren, en aan de andere kant een groep Tweakers die het wil hebben over sociale normen..

Sorry voor mijn niet constructieve bijdrage in dit topic

* CrazyFool pakt nog een zak met popcorn 🍿
Minder ethisch: Zo'n 'KVA Kabel' is simpel stuque te maken (dan 'klapt er alleen ergens een Alamat in een groepenkast uit), en vervolgens (ondergronds?) veilig middels een lasdoos van een 'extra-gratis' aansluiting te voorzien....

Waar blijft de 'stroom' en van wie is die stroom / wie betaalt er dan voor? :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 21:08

SPT

Paar slechte adviezen hier (en ook heel veel goede). Het spreekwoord luidt niet voor niets 'beter een goede buur dan een verre vriend'. Ik begrijp uit de vraagstelling dat de muur tegen het perceel van de buren aan staat en dat jij er helemaal geen last van hebt als hij daar iets tegenaan schroeft. Zeker als je vast legt dat de toestemming tot wederopzegging geldt (ik zou daarbij dan meteen mondeling aangeven dat je vooral denkt aan de situatie waarbij je het bouwwerk gaat vervangen voor iets anders), en dat de buurman verantwoordelijk is voor het herstel van eventuele schade, is er geen enkel risico voor jou. Dan toch weigeren kan de relatie met de buren onnodig op het spel zetten. Bij een onredelijk verzoek ontkom je daar niet aan (dat soort verzoeken komen natuurlijk ook per definitie van onredelijke mensen, dus dan heb je sowieso pech om daar naast te wonen), maar hier lijkt de vraag helemaal niet onredelijk. Je doet er verstandig aan om met dit verzoek in te stemmen. Sterker: het is m.i. ontzettend dom om de relatie met de buren onnodig op het spel te zetten om zoiets kleins.

[ Voor 5% gewijzigd door SPT op 24-02-2025 22:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SPT schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:13:
Paar slechte adviezen hier (en ook heel veel goede). Het spreekwoord luidt niet voor niets 'beter een goede buur dan een verre vriend'. Ik begrijp uit de vraagstelling dat de muur tegen het perceel van de buren aan staat en dat jij er helemaal geen last van hebt als hij daar iets tegenaan schroeft. Zeker als je vast legt dat de toestemming tot wederopzegging geldt (ik zou daarbij dan meteen mondeling aangeven dat je vooral denkt aan de situatie waarbij je het bouwwerk gaat vervangen voor iets anders), en dat de buurman verantwoordelijk is voor het herstel van eventuele schade, is er geen enkel risico voor jou. Dan toch weigeren kan de relatie met de buren onnodig op het spel zetten. Bij een onredelijk verzoek ontkom je daar niet aan (dat soort verzoeken komen natuurlijk ook per definitie van onredelijke mensen, dus dan heb je sowieso pech om daar naast te wonen), maar hier lijkt de vraag helemaal niet onredelijk. Je doet er verstandig aan om met dit verzoek in te stemmen. Sterker: het is m.i. ontzettend dom om de relatie met de buren onnodig op het spel te zetten om zoiets kleins.
Jij BENT de buurman? :o :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 21:08

SPT

Hoe raad je het ;).

Nee, maar het valt me (bij een VVE waar ik lang in het bestuur heb gezeten) en ook als ik kijk naar ervaringen van vrienden/familie altijd op dat er toch vrij regelmatig gedoe is tussen buren, en dat dat een heel grote impact op mensen kan hebben. De oorzaak is meestal dat een van de buren onredelijk is en/of geen rekening met de ander wil houden. Het is bijna altijd onnodig. Vandaar mijn tip om je zelf altijd redelijk op te stellen. Natuurlijk zonder over je heen te laten lopen. Pro tip: nooit tegen de erfgrens aan bouwen. Zorg dat je aan alle kanten altijd nog minimaal 1 à 2 meter vrij houdt, wat zowel handig is voor onderhoud als er voor zorgt dat je sowieso geen gedoe kunt krijgen met buren over dit soort vraagstukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-09 09:57
Erwin schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:31:
[...]

Op de valreep wordt de rechtsbijstand nog bij het topic gesleept, bingo! Rest ons alleen nog de vraag is dit in Nederland of Belgie? Meer relevant is erachter komen of je (toekomstige) buurman op GoT zit, zo ja grote boog eromheen en wegwezen!
Uberhaupt zou ik de laadpaal vast zetten met chemische ankers.
Je weet maar nooit of het anders lostkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObsidianPrime
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 09:14
jantje112 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:42:
[...]

En hoe is dat vervolgens afgelopen ?
Met een zachtjes in zichzelf vloekende tegel-lichtende aannemer aan de andere kant van de heg toen we eenmaal zagen wat meneer aan het doen was en vertelden dat dat niet de bedoeling was en dat die kabel echt over de eigen grond moest gaan lopen.

Als ze het eerst even hadden gevraagd was het echt geen probleem geweest. Maar zo ga je niet met elkaar om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Erwin schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:31:
[...]

Ah, zullen we de opmerking “je kan beter verhuizen, dit komt nooit meer goed” er dan ook nog in gooien, voor wie die nog op zijn bingokaart had staan 😅? Net als “wat zegt de wijkagent” en “ga langs met krat bier/koffie”?

Gelukkig is dit een topic over een probleem wat nog geen probleem is. Maar waar inmiddels vreemd genoeg al veel mensen problemen zien en daar dan ook weer mooie oplossingen voor hebben. 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
SPT schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:13:
'geen last van'

\in eerste instantie wellicht niet, want goede buur. En dan verhuist de buur opeens en wat komt er daarna? Etc.
Deze vraag weigert hoeft helemaal geen relatie op het spel te zetten als je helder kan uitleggen waarom de spullen van de buurman op en aan zijn eigen spullen horen en niet de jouwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Herrfunkel Op serieuze noot.. Ik zou persoonlijk wel willen weten hoe het verzekeringtechnisch zit als het wel fout gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Falcon op 25-02-2025 09:08 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het is volgens mij niet alleen de laadpaal, maar ook een kabel die eraan verbonden moet worden of is dat tegenwoordig draadloos? Die moet ook vastgemaakt worden.
Er zijn zat oplossingen waarbij een losse paal de oplossing is en klaar.
Je weet niet wat voor handige Harry het gaat aanleggen, zag gisteren in een te koop staand flat op de begane grond waarbij de vloer met 15 cm op een bepaald punt was weggezakt en ook de rest van het huis was de vloer verzakt of omhoog gekomen. De keuken stond nog op de vloer dat omhoog was gekomen en de rest kan je makkelijk nog iets onder kwijt. Zegt die makelaar, ach voor € 5k is het verholpen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:18
itsalex schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:18:
Het is volgens mij niet alleen de laadpaal, maar ook een kabel die eraan verbonden moet worden of is dat tegenwoordig draadloos? Die moet ook vastgemaakt worden.
Er zijn zat oplossingen waarbij een losse paal de oplossing is en klaar.
Je weet niet wat voor handige Harry het gaat aanleggen, zag gisteren in een te koop staand flat op de begane grond waarbij de vloer met 15 cm op een bepaald punt was weggezakt en ook de rest van het huis was de vloer verzakt of omhoog gekomen. De keuken stond nog op de vloer dat omhoog was gekomen en de rest kan je makkelijk nog iets onder kwijt. Zegt die makelaar, ach voor € 5k is het verholpen.
Wat heeft dit hier mee te maken; of denk je dat de vloer verzakt van de woning doordat de buurman een kabel onder zijn oprit legt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Lord Anubis schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:46:
[...]

Wat heeft dit hier mee te maken; of denk je dat de vloer verzakt van de woning doordat de buurman een kabel onder zijn oprit legt?
Het gaat erom hoe handig is met aanleg, bij de installatie van mijn laadpaal zie ik nog steeds de gevolgen daarvan (straatwerk/boren doordat het hier oud is). Dit is door een goed installatiebedrijf gedaan en je ziet nog wel iets aan de straat, hoewel de rest nu ook aan het verzakken is en vooral bij mijn garage door mijn auto.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09 07:55
LTwinter schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:40:
[...]

Echt nergens voor nodig. Een laadpaal weegt 3-4kg max. Lekker vastzetten met een aantal fisher duo van 6x50 en dat ding krijg je echt niet van de muur af.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:53

anc

Het belangrijkste is volgens mij dat je afspraken wilt vastleggen op papier om gedoe later te voorkomen met zaken daarin als:
Wie is verantwoordelijk bij schade aan jouw schuur?
Wat gebeurt er als hij verhuist?
Moet hij de installatie verwijderen als jij dat wilt?
Toekomstig gedoe: Stel dat jij je schuur ooit wilt slopen, verbouwen of isoleren, dan zit die laadpaal in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs Kok
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 27-09 08:13
LTwinter schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:40:
[...]

Kom aan, die dingen wegen drie keer niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:44
@Gdzr @Mathijs Kok Sarcasm anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

mkmi schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:00:
[...]

Wat wordt op papier gezet?
En door Wie wordt er iets op papier gezet :)

Zou het juridisch laten opstellen en toetsen alvorens te tekenen, zodat niet per ongeluk het recht van overpad gaat gelden o.i.d.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Even een headsup na bijna 100 posts.
@Herrfunkel heeft nooit gereageerd na de TS.

Misschien eerst een kijken of die nog leeft? (edit virtueel dan op dit forum)
Laadpaal buurman in mijn muur

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 25-02-2025 19:06 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kujinshi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-09 14:26

kujinshi

seven heroes

Volgens mij is het niet moeilijk. Gewoon samen in gesprek gaan erover. De situatie moet zo zijn dat aan de andere kant van de autopakeerplek en laadpaal zijn eigen huis staat. Ga er met elkaar over praten wat echt de beste oplossing is. Dan kan er van de buurman relatie ook niks slechts uitkomen (de doemscenario's die men hier ziet).

Ik zou de buurman vragen waarom hij het in de garage wilt hebben, samen buiten naar de situatie kijken en tot een oplossing komen is wel het beste wat je kan doen. Wellicht is er nog een beter punt om de laadpaal te maken dan die muur of paal zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Laatst online: 11-03 20:31
Fraggert schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:58:
ik zou daar ook niet op zitten wachten....de term laadpaal zegt al genoeg.

Hoezo kan die buurman niet een paal zetten en daar die box op schroeven, iedereen blij.
Strikt genomen klopt de kreet "laadpaal" niet. De lader zit in de auto 😁. Eigen is het gewoon een veredeld stopcontact.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Herrfunkel
  • Laatst online: 22-07 17:04
Jazeker Franssie, ik leef nog.
Will_M schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:12:
@Herrfunkel

Kun je misschien, liefst in de OP, alsnog een simpele tekening / situatie-schets posten, desnoods door even op www.wozwaardeloket.nl een gedeeltelijke screenprint te maken van het adres waar dit speelt en waarbij je de herleidbare gegevens (nummers) vervolgens anonimiseert (Notepad skll's FTW)?

Ik kan me écht niet bedenken en/of voorstellen waarom het voor die nieuwe buurman gemakkelijker uit gaat pakken om zijn Wall-Box tegen jouw (enkel of half steens) muurtje te moeten gaan schroeven, mede gezien er ook ergens spanning vanuit z'n EIGEN huisaansluiting naartoe aangelegd dient te gaan worden en die KVA kabel waarschijnlijk ook niet open en bloot tegen dat zelfde muurtje gemonteerd gaat worden. Hoezo lukt dit allemaal niet op z'n eigen grond / perceel en wie verzorgt de 'KLIC-Melding / registratie' voor het aanleggen van die KVA kabel?

:9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IygmivygMd-mlIKGs08vTfMIR2w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xL1ybLwlEUYcfGs1pTKdytyw.jpg?f=user_large

Het rode bolletjes is waar de box komt te hangen. De rode pijl is de ingang voor de oprit van de buurman. Raar perceel he... Er stond eerst een schuur aan zijn kant maar die is verwijderd. Ik heb met matige paint skillz dat stukje weggegumd om te huidige situatie te schetsen.

Bedankt voor de reacties allen. Ik heb me kostelijk vermaakt en heb er ook wat van opgestoken. Onderstaande overeenkomst gaan we tekenen.

#X geeft toestemming aan #Y om een laadpunt aan de schuur behorende bij #X te bevestigen, mits #Y voldoet aan de volgende voorwaarden:
- Enige vorm van schade tijdens installatie van laadpunt wordt hersteld door #Y
- De installatie door een professionele partij gebeurd
- De installatie niet door de muur heen gaat
- Enige vorm van schade tijdens gebruiksfase van laadpunt wordt hersteld door #Y
- Als #Y verhuisd wordt de laadpaal verwijderd en de muur hersteld
- Als #X de schuur wil slopen of een volgende bewoner de woning op huisnummer X het laadpunt weg wil, #Y het laadpunt zal ombouwen tot laadpaal op eigen terrein of andere oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door Herrfunkel op 25-02-2025 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
Herrfunkel schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:05:

[...]

[Afbeelding]

Het rode bolletjes is waar de box komt te hangen. De rode pijl is de ingang voor de oprit van de buurman. Raar perceel he... Er stond eerst een schuur aan zijn kant maar die is verwijderd. Ik heb met matige paint skillz dat stukje weggegumd om te huidige situatie te schetsen.

Bedankt voor de reacties allen. Ik heb me kostelijk vermaakt en heb er ook wat van opgestoken. Onderstaande overeenkomst gaan we tekenen.

#X geeft toestemming aan #Y om een laadpunt aan de schuur behorende bij #X te bevestigen, mits #Y voldoet aan de volgende voorwaarden:
- Enige vorm van schade tijdens gebruiksfase van laadpunt wordt hersteld door #Y
- Als #X de schuur wil slopen of een volgende bewoner de woning op huisnummer X het laadpunt weg wil, #Y het laadpunt zal ombouwen tot laadpaal op eigen terrein of andere oplossing.
Fijn dat je er zoveel aan hebt gehad maar waarom kan buurman niet gewoon gelijk een paal in de tuin zetten en dat stopcontact daaraan maken? Scheelt een briefje maken en iedereen kan doen wat ie wil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kujinshi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-09 14:26

kujinshi

seven heroes

Die overeenkomst gaat wel erg ver vind ik, om zoiets.

Ik snap nu met kaartje waarom de buurman hem tegen je muur wilt van jouw garage. Omdat hij niet veel breedte heeft om zijn auto. Een losse paal maakt in en uitstappen al moeilijker? Of je kan er serieus tegenaan rijden als je 's avonds in het donker thuis komt.

Ik had toch gewoon samen met hem overlegd, een laadpaal kan heel mooi precies in die kleine schuine kant van jouw garage staan. Zeg een 20cm ervoor. Dan rijdt hij er niet tegenaan, jij hebt niks met je garage, zijn kabel kan iets korter naar aansluiting in huis, en je hoeft geen overeenkomst te maken.

Ga lekker met elkaar uit eten, en heb een fantastische tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
SPT schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:35:
[...] Pro tip: nooit tegen de erfgrens aan bouwen. Zorg dat je aan alle kanten altijd nog minimaal 1 à 2 meter vrij houdt, wat zowel handig is voor onderhoud als er voor zorgt dat je sowieso geen gedoe kunt krijgen met buren over dit soort vraagstukken.
Ik hoop dat je centimeters bedoeld, Want aan alle kanten 2 meter van een gangbaar 6 meter breed perceel vrij houden betekent dat je maar 1/3 overhoud, ook 2 meter...

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
kujinshi schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:25:
Die overeenkomst gaat wel erg ver vind ik, om zoiets.
Waarom? Het is in 10 minuten opgezet, zeer waarschijnlijk heb je het nooit nodig en deze oplossing is voor beide partijen prima.
Ik snap nu met kaartje waarom de buurman hem tegen je muur wilt van jouw garage. Omdat hij niet veel breedte heeft om zijn auto. Een losse paal maakt in en uitstappen al moeilijker? Of je kan er serieus tegenaan rijden als je 's avonds in het donker thuis komt.

Ik had toch gewoon samen met hem overlegd, een laadpaal kan heel mooi precies in die kleine schuine kant van jouw garage staan. Zeg een 20cm ervoor. Dan rijdt hij er niet tegenaan, jij hebt niks met je garage, zijn kabel kan iets korter naar aansluiting in huis, en je hoeft geen overeenkomst te maken.

Ga lekker met elkaar uit eten, en heb een fantastische tijd!
Waarom het moeilijker maken dan het is ? Die laadaansluiting zit daar toch prima en mocht er over een aantal jaren toch iets moeten veranderen is dat ook zo gedaan. Het is uiteindelijk niet veel meer dan een wat groter stopcontact die opgehangen wordt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:26
Herrfunkel schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:05:

[...]

[Afbeelding]

De installatie door professionele partij gebeurd lijkt me wel wat overdreven en onnodig veel kosten. Hoeveel moeite kost het om 4 gaatjes te boren en daar 4 pluggen in de drukken en daar de laadstation aan op te hangen?

Het is natuurlijk waar je je zelf prettig bij voelt, maar zou hier niet te lang over nadenken. Je hebt er echt 0 last van en zorgt voor goede buur-relatie. Wat verwacht je ook van herstel van de muur? Dat hij muurvuller in de gaten smeert van de gaten? `hij kan beter gewoon de schroeven laten zitten, gaat echt nooit wat mee gebeuren en je ziet het zelf niet. Maar voor de stevigheid is dat waarschijnlijk beter dan wat muurvuller.

Zoals gezegd zelf weten, maar gezien je om meningen vraagt zou ik zeggen niet te moeilijk doen.
Pagina: 1 2 Laatste