Ha Tweakers,
Ik zit momenteel in 5 vwo en wil graag overstappen van een PS4 naar een pc, zowel voor gaming als voor mijn studie. Ik ben nu al drie maanden bezig met het samenstellen van een build, maar het definitieve besluit nemen blijft lastig. Daarnaast ligt mijn huidige configuratie iets boven budget, dus ik hoor graag jullie advies. Alle feedback is welkom!
Ik heb twee hoofdvragen:
1. Is de Ryzen 7 7800X3D de meerprijs echt waard, of zijn er betere alternatieven zoals de Ryzen 7 7700?
2. Is het verstandig om te wachten op de RTX 5070, of is een huidige kaart een betere keuze?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ga hem vooral gebruiken voor gamen (1440p) en dan vooral Microsoft Flight Simulator, GTA 6, Minecraft en Call of Duty. En ook voor mijn studie natuurlijk.
Wat mag het systeem kosten?
Mijn budget is ongeveer €1600. iets meer (denk aan 1700) opzich niet heel erg als de meerwaarde groot is, maar het liefst onder mijn budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en wilt meenemen?
Momenteel heb ik alleen een stoffige PS4.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik geef de voorkeur aan een Nvidia-videokaart vanwege de goede verhalen over DLSS en de prestaties in MSFS.
Ga je overklokken?
Mogelijk in de toekomst.
Nou weet ik niet of ik mijn pc veel ga gebruiken in mijn studie. Daarom denk ik hem misschien over twee jaar weer door te verkopen. Raden jullie dat aan? of zeggen jullie houden?
Ik heb inmiddels deze lijst met componenten samengesteld:
Alvast erg bedankt voor jullie hulp!
Ik zit momenteel in 5 vwo en wil graag overstappen van een PS4 naar een pc, zowel voor gaming als voor mijn studie. Ik ben nu al drie maanden bezig met het samenstellen van een build, maar het definitieve besluit nemen blijft lastig. Daarnaast ligt mijn huidige configuratie iets boven budget, dus ik hoor graag jullie advies. Alle feedback is welkom!
Ik heb twee hoofdvragen:
1. Is de Ryzen 7 7800X3D de meerprijs echt waard, of zijn er betere alternatieven zoals de Ryzen 7 7700?
2. Is het verstandig om te wachten op de RTX 5070, of is een huidige kaart een betere keuze?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ga hem vooral gebruiken voor gamen (1440p) en dan vooral Microsoft Flight Simulator, GTA 6, Minecraft en Call of Duty. En ook voor mijn studie natuurlijk.
Wat mag het systeem kosten?
Mijn budget is ongeveer €1600. iets meer (denk aan 1700) opzich niet heel erg als de meerwaarde groot is, maar het liefst onder mijn budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en wilt meenemen?
Momenteel heb ik alleen een stoffige PS4.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik geef de voorkeur aan een Nvidia-videokaart vanwege de goede verhalen over DLSS en de prestaties in MSFS.
Ga je overklokken?
Mogelijk in de toekomst.
Nou weet ik niet of ik mijn pc veel ga gebruiken in mijn studie. Daarom denk ik hem misschien over twee jaar weer door te verkopen. Raden jullie dat aan? of zeggen jullie houden?
Ik heb inmiddels deze lijst met componenten samengesteld:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Tray | € 440,- | € 440,- |
1 | Moederborden | MSI B650 Gaming Plus WiFi | € 165,08 | € 165,08 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 Windforce 2X OC V2 12G | € 672,- | € 672,- |
1 | Behuizingen | Antec C3 Zwart | € 90,13 | € 90,13 |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Zwart | € 80,68 | € 80,68 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K | € 114,- | € 114,- |
1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart | € 105,99 | € 105,99 |
1 | SSD's | WD Black SN770 2TB | € 119,99 | € 119,99 |
Totaal | € 1.787,87 |
Alvast erg bedankt voor jullie hulp!