hulp bij pc voor msfs 2024, prijs max rond de 1400 euro.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graafmachine1
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 27-05 23:18
Vooraf
Mijn PS4 wordt inmiddels aardig oud, en daarom wil ik graag een pc aanschaffen met een budget van ongeveer rond de €1400. Ik wil ook een poging wagen om deze zelf assembleren. Ik koop de pc vooral voor de game MSFS 2024. Ik ben nieuw in pc-gaming, maar vergeleken met een console kun je met een pc veel meer doen, dingen als Steam, Discord, mods, en uiteraard de vele games die niet op een PS4 beschikbaar zijn.

Inmiddels heb ik behoorlijk wat kennis opgedaan over pc-componenten en het bouwen van een pc. Echter, ik vind het lastig om de juiste componenten samen te stellen. Past alles goed bij elkaar? Zijn er betere componenten met betere prestaties binnen mijn budget? Daarom zou ik graag hulp krijgen bij het maken van de keuzes.

Wat wil ik doen met mijn nieuwe systeem?
Zoals gezegd wil ik voornamelijk games spelen, met name MSFS 2024 nou hoor ik hier en daar dat deze game geen pretje is voor een pc. Dit is denk ik ook waarschijnlijk de zwaarste game die ik ga spelen.

Oja zou trouwens wel leuk zijn als ik ook GTA 6 zou kunnen spelen op deze pc voordat deze pc het begeeft aangezien GTA 6 na 100 jaar nogsteeds niet is uitgekomen.

Wat mag het systeem kosten?

Ik heb een budget in gedachten van maximaal rond de €1400 maar goedkoper zou wel aardig zijn.
Ik ben daarnaast van plan de pc zelf in elkaar te zetten aangezien ik denk dat dit een leerzame ervaring zal zijn. Aangezien dit mijn eerste pc is, hoor ik graag of jullie me hiervoor voor gek verklaren.

Zijn er componenten of randapparatuur die ik al heb en wil gebruiken?
Ik heb online al rondgekeken naar mogelijke opties. De Antec C3 Black-behuizing sprak me wel aan, maar weet niet of dit een goeie case is. Ook de GeForce RTX 4070 en de Radeon RX 7800 XT lijken me ook goeie keuzes qua GPU. Maar zoals gezegd, ik heb er nog weinig verstand van, dus ik hoor het graag als er betere opties zijn.

Wat denk ik allemaal nodig te hebben?
Ik heb nog niks, dus een complete pc van top tot teen.

Heb ik bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeuren, al hoor ik wel vaak dat Nvidia-GPU’s van betere kwaliteit zijn dan die van AMD.

Heb ik bepaalde eisen of wensen?
Ik zou het fijn vinden als alle componenten via één betrouwbare website te bestellen zijn, zodat ik niet bij meerdere winkels hoef te bestellen. Maar zolang het niet al te veel verschillende sites zijn en ze gewoon betrouw baar zijn is het wel prima.
Ook wil ik zoveel mogelijk bang for buck, zodat ik ondanks mijn niet al te grote budget MSFS 2024 soepel kan spelen.
Daarnaast lijkt RGB-verlichting in de kast en waterkoeling voor de CPU me toch wel erg tof, zeker als dit niet al te veel extra centen kost ;).

oja geen full afterburner straalmotor geluiden zoals tijdens mijn vreedige potje fornite op de ps4 zal heerlijk zijn.

Ga ik overklokken?
Aangezien ik een beginner ben, denk ik dat ik hoogstens iets zal prutsen in de BIOS, maar gekker dan dat wordt het denk ik niet echt.

Wat verwacht ik van jullie?
[i][i]Ik zou het erg fijn vinden als jullie me kunnen helpen bij het samenstellen van de pc. Past het allemaal op elkaar en zijn er betere keuzes? Ik ben benieuwd naar jullie, aanbevelingen en tips. MSFS 2024 komt uit op 19 november, dus ik heb nog even de tijd.

Heeft het trouwens nog zin om te wachten op deals, zoals tijdens Black Friday?
En zijn er trouwens nog andere onderdelen die ik nog nodig heb? weet wel dat ik van die pasta nodig heb die je op je cpu mikt maar andere dingen zoals kabels?

Hier mijn lijst wat ik tot nu toe heb, maar het bedrag is nog net aan de hoge kant. En weet ook niet zo goed of dit nou het beste is wat ik kan kopen voor het geld. En natuurlijk is de waterkoeling flink duur vergeleken met de rest. En kan daar denk ik wel op besparen nog, en ook weet ik niet echt of dit nou de beste GPU is die ik kan krijgen voor dit totaal bedrag.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7700 Tray€ 223,60€ 223,60
1MoederbordenGigabyte B650 EAGLE AX€ 143,18€ 143,18
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 4070 WINDFORCE OC 12G€ 579,90€ 579,90
1BehuizingenAntec C3 Zwart€ 76,10€ 76,10
1WaterkoelingNZXT Kraken 360 RGB Zwart€ 187,05€ 187,05
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K€ 119,90€ 119,90
1VoedingenCorsair RM750x (2024)€ 126,69€ 126,69
1SSD'sWD Black SN770 2TB€ 116,02€ 116,02
Totaal€ 1.572,44

Alvast erg bedank!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DyfH3ym-BATkYDaVfX1UVzDLCO4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E6kZpps7GKhE5P7ApcdNIv77.webp?f=fotoalbum_large
Hier nog een afbeelding met de requirements.

[ Voor 31% gewijzigd door graafmachine1 op 01-11-2024 11:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt in dit forum toch wel een eigen opzetje verwacht; maak op deze site in de prijskijk een wenslijstje aan, die kan je dan hiernaartoe copy-pasta-en met de "genereer rml" functie.

Voor inspiratie kan je naar best buy guides van tweakers of elders kijken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2024 04:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:24
Het is best lastig een advies te geven voor een game die nog moet uitkomen. We kunnen nu alleen afgaan op requirements zoals bv. Steam die geeft.
Aanbevolen:
Vereist een 64-bitsprocessor en -besturingssysteem
Besturingssysteem: Windows 10
Processor: AMD Ryzen 7 2700X or Intel Core i7-10700K
Geheugen: 32 GB RAM
Grafische kaart: Radeon RX 5700 XT or GeForce RTX 2080
DirectX: Versie 12
Netwerk: Breedband-internetverbinding
Opslagruimte: 50 GB beschikbare ruimte
Aanvullende opmerkingen: Network Speed of 50 Mbps Bandwidth
Als we dan nog naar jouw wens om alles bij dezelfde shop te kunnen kopen wordt de lijst kleiner, een veel aangeraden CPU met acht cores (dat je die wilt leid ik af uit de aanbevelingen), de AMD Ryzen 7 7700 Tray is niet breed verkrijgbaar. Hoe belangrijk is die eis? En traditioneel doen de Ryzen X3D CPU's het erg goed met MSFS, helaas is de huidige prijs te hoog, wellicht dat deze binnenkort lager wordt als AMD de opvolger uitbrengt, dat moment is aanstaande, je zou daar op kunnen wachten.
Met jouw wensen, de eisen zoals die nu bekend zijn, jouw budget en veel slagen om de arm en deze overwegingen zou je aan iets als deze lijst kunnen denken
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7700X Boxed€ 290,99€ 290,99
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650M-E WIFI€ 156,97€ 156,97
1VideokaartenInno3D GeForce RTX 4070 SUPER TWIN X2€ 601,16€ 601,16
1BehuizingenMontech AIR 100 ARGB Zwart€ 59,90€ 59,90
1WaterkoelingArctic Liquid Freezer III 240 A-RGB Zwart€ 73,70€ 73,70
1Geheugen internLexar Ares RGB LD5BU016G-R6000GDLA€ 109,90€ 109,90
1VoedingenThermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition€ 91,46€ 91,46
1SSD'sKingston NV3 2TB€ 113,98€ 113,98
Totaal€ 1.498,06

En de ASRock AMD Radeon RX 7900 GRE Challenger 16GB OC is ook een optie.

[ Voor 3% gewijzigd door martyw op 01-11-2024 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graafmachine1
Erg bedankt voor de reacties al!
@Verwijderd bedankt voor de tip, na een beetje prutsen is het me gelukt.
@martyw Zolang het maar niet al te veel sites worden en de sites wel gewoon betrouwbaar zijn maakt het mij opzich niet al te veel uit. En bedankt voor de lijst! Misschien een domme vraag, maar koelt een waterkoeler met twee fans ten opzichte van een koeler met drie fans ook minder goed? Of maakt dat met deze "relatief" goedkope GPU toch niet zo veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:44

Thomg

Aww yiss

Hmm, als je nu alleen MSFS wilt doen valt zeker wel te motiveren dat je nu beter een AM4 build kan doen.
https://cdn.mos.cms.futur...JTXzKHue-1200-80.png.webp
https://cdn.mos.cms.futur...zG7YaShJ-1200-80.png.webp
Deze is beter, 5700X3D > 7700X.

Dan kan je, zodra GTA6 uit is, nog opnieuw evalueren of je dan kan upgraden naar AM5. Dan zal de 7800X3D/9800X3D een stuk betaalbaarder zijn.

(Overigens zou ik wel even benchmarks afwachten als het kan)

[ Voor 21% gewijzigd door Thomg op 01-11-2024 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
@Thomg , dat had ik ook wel bedacht, de vraag is hoe deze tabel er met MSFS 2024 uitziet, ik heb begrepen dat er forse wijzigingen onder de motorkap gedaan zijn tov de huidige. Het is zeker iets om in de gaten te houden @graafmachine1!

[ Voor 3% gewijzigd door martyw op 01-11-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
heb je al een Windows licentie? Anders moet je er ook een Windows 11 licentie bij rekenen a €121

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Kassad schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:29:
heb je al een Windows licentie? Anders moet je er ook een Windows 11 licentie bij rekenen a €121
In zijn algemeenheid is het gelukkig tegenwoordig wel makkelijk een niet-oem licentie mee te nemen. Nu verwacht ik in dit geval niet dat TS er al eentje heeft, maar dan: https://nl.hardware.info/...oe-kan-dat-a-mag-dat.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graafmachine1
@Kassad moet je percee eentje hebben dan? of kan je ook gewoon hem gebruiken zonder hem ooit te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
graafmachine1 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:59:
@Kassad moet je percee eentje hebben dan? of kan je ook gewoon hem gebruiken zonder hem ooit te activeren?
Het zal vast kunnen maar hoe kan hier niet gedeeld worden, tegen de regels. Officieel kan het iig niet, je zal een licentie moeten hebben om door de install heen te komen.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:44

Thomg

Aww yiss

graafmachine1 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:59:
Voor zover ik weet krijg je alleen een vrij irritante melding rechtsonderin die niet weg kan en mag je niet personaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

graafmachine1 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 01:36:
Vooraf
Mijn PS4 wordt inmiddels aardig oud, en daarom wil ik graag een pc aanschaffen met een budget van ongeveer rond de €1400. Ik wil ook een poging wagen om deze zelf assembleren. Ik koop de pc vooral voor de game MSFS 2024. Ik ben nieuw in pc-gaming, maar vergeleken met een console kun je met een pc veel meer doen, dingen als Steam, Discord, mods, en uiteraard de vele games die niet op een PS4 beschikbaar zijn.

Inmiddels heb ik behoorlijk wat kennis opgedaan over pc-componenten en het bouwen van een pc. Echter, ik vind het lastig om de juiste componenten samen te stellen. Past alles goed bij elkaar? Zijn er betere componenten met betere prestaties binnen mijn budget? Daarom zou ik graag hulp krijgen bij het maken van de keuzes.

Wat wil ik doen met mijn nieuwe systeem?
Zoals gezegd wil ik voornamelijk games spelen, met name MSFS 2024 nou hoor ik hier en daar dat deze game geen pretje is voor een pc. Dit is denk ik ook waarschijnlijk de zwaarste game die ik ga spelen.

Oja zou trouwens wel leuk zijn als ik ook GTA 6 zou kunnen spelen op deze pc voordat deze pc het begeeft aangezien GTA 6 na 100 jaar nogsteeds niet is uitgekomen.

Wat mag het systeem kosten?

Ik heb een budget in gedachten van maximaal rond de €1400 maar goedkoper zou wel aardig zijn.
Ik ben daarnaast van plan de pc zelf in elkaar te zetten aangezien ik denk dat dit een leerzame ervaring zal zijn. Aangezien dit mijn eerste pc is, hoor ik graag of jullie me hiervoor voor gek verklaren.

Zijn er componenten of randapparatuur die ik al heb en wil gebruiken?
Ik heb online al rondgekeken naar mogelijke opties. De Antec C3 Black-behuizing sprak me wel aan, maar weet niet of dit een goeie case is. Ook de GeForce RTX 4070 en de Radeon RX 7800 XT lijken me ook goeie keuzes qua GPU. Maar zoals gezegd, ik heb er nog weinig verstand van, dus ik hoor het graag als er betere opties zijn.

Wat denk ik allemaal nodig te hebben?
Ik heb nog niks, dus een complete pc van top tot teen.

Heb ik bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeuren, al hoor ik wel vaak dat Nvidia-GPU’s van betere kwaliteit zijn dan die van AMD.

Heb ik bepaalde eisen of wensen?
Ik zou het fijn vinden als alle componenten via één betrouwbare website te bestellen zijn, zodat ik niet bij meerdere winkels hoef te bestellen. Maar zolang het niet al te veel verschillende sites zijn en ze gewoon betrouw baar zijn is het wel prima.
Ook wil ik zoveel mogelijk bang for buck, zodat ik ondanks mijn niet al te grote budget MSFS 2024 soepel kan spelen.
Daarnaast lijkt RGB-verlichting in de kast en waterkoeling voor de CPU me toch wel erg tof, zeker als dit niet al te veel extra centen kost ;).

oja geen full afterburner straalmotor geluiden zoals tijdens mijn vreedige potje fornite op de ps4 zal heerlijk zijn.

Ga ik overklokken?
Aangezien ik een beginner ben, denk ik dat ik hoogstens iets zal prutsen in de BIOS, maar gekker dan dat wordt het denk ik niet echt.

Wat verwacht ik van jullie?
[i][i]Ik zou het erg fijn vinden als jullie me kunnen helpen bij het samenstellen van de pc. Past het allemaal op elkaar en zijn er betere keuzes? Ik ben benieuwd naar jullie, aanbevelingen en tips. MSFS 2024 komt uit op 19 november, dus ik heb nog even de tijd.

Heeft het trouwens nog zin om te wachten op deals, zoals tijdens Black Friday?
En zijn er trouwens nog andere onderdelen die ik nog nodig heb? weet wel dat ik van die pasta nodig heb die je op je cpu mikt maar andere dingen zoals kabels?

Hier mijn lijst wat ik tot nu toe heb, maar het bedrag is nog net aan de hoge kant. En weet ook niet zo goed of dit nou het beste is wat ik kan kopen voor het geld. En natuurlijk is de waterkoeling flink duur vergeleken met de rest. En kan daar denk ik wel op besparen nog, en ook weet ik niet echt of dit nou de beste GPU is die ik kan krijgen voor dit totaal bedrag.

1ProcessorsAMD Ryzen 7 7700 Tray€ 223,60€ 223,60
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 4070 WINDFORCE OC 12G€ 579,90€ 579,90
1WaterkoelingNZXT Kraken 360 RGB Zwart€ 187,05€ 187,05
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K€ 119,90€ 119,90
1VoedingenCorsair RM750x (2024)€ 126,69€ 126,69
1SSD'sWD Black SN770 2TB€ 116,02€ 116,02
Totaal€ 1.572,44

Alvast erg bedank!

[Afbeelding]
Hier nog een afbeelding met de requirements.
Dat is toch wel een heel dure cpu koeler voor een processor die dat helemaal niet nodig heeft. De koeler uit het lijstje van @martyw en zelfs menig (nog goedkopere) luchtkoeler, bijvoorbeeld de uitvoering: Thermalright Peerless Assassin 120 SE ARGB Zwart , voldoen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Eens met @Verwijderd , je kiest over het algemeen net wat duurdere onderdelen, en bespaart op de videokaart, zodat je PC net wat meer kost en wat minder zal presteren dan die in mijn lijst. De RTX 4070 Super of de RX 7900 GRE zijn beide betere videokaarten dan de normale RTX4070, zie bv. hier

Met jouw kast, betere videokaart en €100 goedkoper
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7700 Tray€ 230,23€ 230,23
1VideokaartenASRock AMD Radeon RX 7900 GRE Challenger 16GB OC€ 587,-€ 587,-
1WaterkoelingAntec Symphony 360 ARGB Zwart€ 111,08€ 111,08
1Geheugen internLexar Ares RGB LD5BU016G-R6000GDLA€ 109,90€ 109,90
1VoedingenThermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition€ 91,46€ 91,46
1SSD'sKingston NV3 2TB€ 113,98€ 113,98
Totaal€ 1.462,93

Het heeft de voorkeur RGB zoveel mogelijk van hetzelfde merk te houden. Met de kast, AIO, uit mijn eerste lijst en deze videokaart kom je nog wat dichter bij de €1400 uit....

[ Voor 79% gewijzigd door martyw op 02-11-2024 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graafmachine1
@martyw erg bedankt voor deze lijst,
Hoezo is het handig om alle RGB van hetzelfde merk te houden, vanwege de aansturing of?
En is het nou beter om een AMD gpu te hebben dan NVIDIA? zag online namelijk dat NVIDIA dlss erg kan helpen om meer fps te krijgen op zwaardere games zoals msfs?

Ik heb trouwens besloten te wachten tot de release van msfs 2024, om zo een beter beeld te krijgen van wat het nou echt nodig heeft om soepel te draaien. Ook wil ik daarna eigenlijk wachten tot black Friday om dan alles te kopen. Of zou het niet erg veel uitmaken qua prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
graafmachine1 schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:50:
@martyw erg bedankt voor deze lijst,
Hoezo is het handig om alle RGB van hetzelfde merk te houden, vanwege de aansturing of?
RGB van hetzelfde merk zorgt ervoor dat alle ventilatoren soortgelijk licht uitstralen, ieder merk koopt zijn ledjes weer ergens anders.
graafmachine1 schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:50:
En is het nou beter om een AMD gpu te hebben dan NVIDIA? zag online namelijk dat NVIDIA dlss erg kan helpen om meer fps te krijgen op zwaardere games zoals msfs?
DLSS rendered de game op een lage resolutie, en vervolgens naar een hogere resolutie geupscaled, maar voor zover ik weet helpt je dat vooral bij een 4K monitor.
Pagina: 1