Helaas is mijn Lenovo Yoga Slim carbon wat eerder End of Life dan verwacht door zeer onregelmatige (vermoedelijk thermische) shutdowns die ik niet opgelost krijg. Ondanks alles hardwarematig nagelopen te hebben.
Dus ben ik weer aan het kijken voor een nieuwe thin & light. Eigenlijk zijn mijn eisen ten opzichte van vorige keer niet echt veranderd. Ik hecht erg veel aan een laag gewicht van ca 1kg of minder bij een beeldformaat van 13/14 inch.
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek dus weer iets vergelijkbaars voor 'gewoon' dagelijks huis/tuin/keukengebruik, geen games, zware Excelberekeningen of photoshoppen. Eisen zijn:
* goed MAT 14" scherm met hoge helderheid zodat ie ook buiten bruikbaar is en hoge resolutie (WQXGA of beter)
* OLED eventueel als het maar geen spiegelscherm is
* licht gewicht, max 1,1kg
* CPU: i5/Ryzen5 is snel zat, meer mag uiteraard
* minimaal 16GB RAM
* SSD 512GB is voldoende
* Biometrie / Windows Hello: Liefst IR cam EN fingerprint reader
* verlicht toetsenbord
* USB-C / thunderbold 4. Andere aansluitingen/slots als HDMI/USB-B/SD handig maar geen eis
Wat is je budget?
900-1200€
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Meeste is thuisgebruik waar de laptop aan een lader hangt. Accuduur niet zo relevant.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merkenvoorkeur, ik ben vrij prijs/kwaliteit gevoelig. Hoeft ook niet een nieuwste model te zijn.
Resultaten eigen onderzoek
In mijn orientatie ben ik onder andere tegengekomen:
* Asus Expertbook P5
* Samsung Galaxy Book 4
* HP Pavilion Aero. In het bijzonder zie ik nu deze aanbieding bij Alternate voor €849,-
Dit laatste aanbod lijkt zeer interessant te zijn, de Aero is wat dikker dan mijn Yoga Carbon, maar nog steeds vrij licht (~ 1kg). Graag hoor ik jullie verdere adviezen en overwegingen.
Dus ben ik weer aan het kijken voor een nieuwe thin & light. Eigenlijk zijn mijn eisen ten opzichte van vorige keer niet echt veranderd. Ik hecht erg veel aan een laag gewicht van ca 1kg of minder bij een beeldformaat van 13/14 inch.
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek dus weer iets vergelijkbaars voor 'gewoon' dagelijks huis/tuin/keukengebruik, geen games, zware Excelberekeningen of photoshoppen. Eisen zijn:
* goed MAT 14" scherm met hoge helderheid zodat ie ook buiten bruikbaar is en hoge resolutie (WQXGA of beter)
* OLED eventueel als het maar geen spiegelscherm is
* licht gewicht, max 1,1kg
* CPU: i5/Ryzen5 is snel zat, meer mag uiteraard
* minimaal 16GB RAM
* SSD 512GB is voldoende
* Biometrie / Windows Hello: Liefst IR cam EN fingerprint reader
* verlicht toetsenbord
* USB-C / thunderbold 4. Andere aansluitingen/slots als HDMI/USB-B/SD handig maar geen eis
Wat is je budget?
900-1200€
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Meeste is thuisgebruik waar de laptop aan een lader hangt. Accuduur niet zo relevant.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merkenvoorkeur, ik ben vrij prijs/kwaliteit gevoelig. Hoeft ook niet een nieuwste model te zijn.
Resultaten eigen onderzoek
In mijn orientatie ben ik onder andere tegengekomen:
* Asus Expertbook P5
* Samsung Galaxy Book 4
* HP Pavilion Aero. In het bijzonder zie ik nu deze aanbieding bij Alternate voor €849,-
Dit laatste aanbod lijkt zeer interessant te zijn, de Aero is wat dikker dan mijn Yoga Carbon, maar nog steeds vrij licht (~ 1kg). Graag hoor ik jullie verdere adviezen en overwegingen.