Mijn hele fijne lichte Sony Vaio Pro (SVP13) is aan vervanging toe. Ik was/ben erg gehecht aan dit laptopje vanwege:
* compacte afmetingen (17mm dik, 13.3" scherm)
* enorm lage gewicht door carbon uitvoering (ongeveer 1 kg!)
* Goede scherm (Mat HD, met voldoende helderheid (tegen 400 nits meen ik)
* prijs: destijds circa 800euro voor betaald
* verdere specs (i3, 8GB, 256GB SSD) waren goed genoeg voor mijn taken, maar ik merk nu wel dat de CPU vaak tegen zijn max aan loopt, bijv ook al bij het afspelen van videocontent.
Wat doe ik ermee / gewenste specs
Ik zoek dus weer iets vergelijkbaars voor 'gewoon' dagelijks huis/tuin/keukengebruik, geen games, zware Excelberekeningen of photoshoppen. Richtlijnen zijn:
* goed MAT 14" scherm met hoge helderheid zodat ie ook buiten bruikbaar is. HD resolutie is in principe voldoende.
* licht gewicht: 1,25KG ongeveer (minder mag natuurlijk)
* CPU: i3/i5 of vergelijkbare AMD. Sneller hoeft niet
* minimaal 8GB
* SSD 256GB is voldoende
Wat is je budget?
900 euro ga ik het niet meer voor redden denk ik, 1000 euro zou fijn zijn en 1200 euro voelt wel als een echte bovengrens. Dan moet er duidelijke meerwaarde zijn tov eentje van 1000.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen specifieke merkvoorkeur, maar het moet wel degelijk gebouwd zijn voor een nette prijs.
Naar de Lenovo Thinkpad Carbon X1 heb ik al vaker verlekkerd zitten kijken, maar die prijzen liggen toch wel erg hoog.
Ik zag dat er nu ook een T14s serie is, maar zie niet snel wat de verschillen met de Carbon X1 zijn. Ze zijn ook niet heel goedkoop.
De aanbeveling uit de BBG van juni (Acer Swift 313) heeft een glanzen scherm, wat niet direct mijn voorkeur heeft.
Welke opties denken jullie aan?
* compacte afmetingen (17mm dik, 13.3" scherm)
* enorm lage gewicht door carbon uitvoering (ongeveer 1 kg!)
* Goede scherm (Mat HD, met voldoende helderheid (tegen 400 nits meen ik)
* prijs: destijds circa 800euro voor betaald
* verdere specs (i3, 8GB, 256GB SSD) waren goed genoeg voor mijn taken, maar ik merk nu wel dat de CPU vaak tegen zijn max aan loopt, bijv ook al bij het afspelen van videocontent.
Wat doe ik ermee / gewenste specs
Ik zoek dus weer iets vergelijkbaars voor 'gewoon' dagelijks huis/tuin/keukengebruik, geen games, zware Excelberekeningen of photoshoppen. Richtlijnen zijn:
* goed MAT 14" scherm met hoge helderheid zodat ie ook buiten bruikbaar is. HD resolutie is in principe voldoende.
* licht gewicht: 1,25KG ongeveer (minder mag natuurlijk)
* CPU: i3/i5 of vergelijkbare AMD. Sneller hoeft niet
* minimaal 8GB
* SSD 256GB is voldoende
Wat is je budget?
900 euro ga ik het niet meer voor redden denk ik, 1000 euro zou fijn zijn en 1200 euro voelt wel als een echte bovengrens. Dan moet er duidelijke meerwaarde zijn tov eentje van 1000.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen specifieke merkvoorkeur, maar het moet wel degelijk gebouwd zijn voor een nette prijs.
Naar de Lenovo Thinkpad Carbon X1 heb ik al vaker verlekkerd zitten kijken, maar die prijzen liggen toch wel erg hoog.
Ik zag dat er nu ook een T14s serie is, maar zie niet snel wat de verschillen met de Carbon X1 zijn. Ze zijn ook niet heel goedkoop.
De aanbeveling uit de BBG van juni (Acer Swift 313) heeft een glanzen scherm, wat niet direct mijn voorkeur heeft.
Welke opties denken jullie aan?