Toon posts:

newbie vraagje: camcorder capturen lukt niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de asus v7100 deluxe combo gekocht en daar heb ik mijn Sony Video-8 camera aan gehangen, maar nou lukt het niet om het beeld te capturen of zelfs maar het afspelen van het beeld om de computer.
Ik heb het met Asus Digital VCR en Asus Live Video geprobeerd, maar geen van beide werken.
Klopt het dat daar drivers voor nodig zijn? Zo ja, welke?
Heeft IEMAND een oplossing???

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
je moet wel de Asus drivers erop zetten (volgens mij zelfs ook specifiek de combo drivers), niet die van Nvidia (dan werkt tv-in niet). Sluit de camcorder aan op je TV-in (met s-vhs kabel of tulp via bijgeleverd verloopstukje). Start dan Asus Live op en het moet werken.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook allemaal gedaan.
Ik heb ook wel geluid trouwens, maar geen beeld...
Moet ik bij 'Composite' kijken trouwens?

• ShittyOldMan
Composite is voor als je de camera hebt aangesloten met een tulp stekker (die dingen die ook achterin je stereo gaan, alleen danmeestal geel). Heb je de camera echter aangesloten met een hosiden s-video stekker (of svhs plug, lijkt op een ps/2 plug voor de muis) dan moet je asus live op s-video zetten. Echter in beide gevallen moet je beeld krijgen, kleur of zwart/wit.
Je zou kunnen proberen de drivers opnieuw te downloaden en installeren (de nieuwste dus)

beta
released

Verwijderd

Topicstarter
Maar hij moet het toch sowieso doen?
Of het nou de oude of de nieuwe drivers zijn.
Ik heb deze stekker erbij gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://www.gotapex.com/reviews/v7100combo/images/camcorder_ports.jpg
Aangesloten en programma gestart, maar ik kreeg alleen maar geluid. Op de composite en s-video.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

doet je cam het wél op de tv?

• ShittyOldMan
Zo te zien is die deluxe combo kaart drastisch anders dan de deluxe ('gewoon') die ik hier heb. Ik zou het dus ff niet weten...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 september 2001 18:52 schreef FerryHeibrink het volgende:
doet je cam het wél op de tv?
Jep

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het al...
Pagina: 1