Degoogle - hoe is het anno 2025?

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik zit een beetje met Google in mij maag. Voorheen was ik een groot fan, maar nu met die hele Maps change en ook ads onderbrengen in privacy, vind ik het eigenlijk niet meer zo'n leuk bedrijf.

De reden dat ik het hier post, is dat ik een Synology heb waar ik al wat containers op draai. Zo draait vaultwarden erop, en verder zou ik dit nog willen uitbreiden met andere apps/services. Verder heb ik nog een home server, daar zit nu Jellyfin als container op.

Vandaar even dit topic. Zijn er die toevallig iets draaien als Nextcloud of andere sync tools, en die dat gebruiken op een privacy vriendelijke ROM anno 2025? :)

Ik heb het hier vooral over contacts, agenda en drive. Er bestaan tools voor heb ik al gezien, maar ook vele keuzes.

Ik kan op mijn Pixel andere ROMs installeren, en een is daarvan echt gericht op privacy. Verder vind ik Proton ondanks hun beperkingen, prima voor wat ik doe, namelijk echt de basics. Dus helemaal tegen de cloud ben ik ook niet.

Helemaal losweken kan ik niet van Google. Ik heb een Pixel en ook YouTube wat ik via een PWA zou willen gaan doen.

Dit is dus geen oproep dat ik niemand meer vertrouw. Ik heb nog zoveel andere stuff, maar het specifiek Google services dat ik graag zou willen vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 10:34

ComputerHoed

Electronica <3

Ik heb sinds 3 jaar niks meer op Google Drive (behalve voor zakelijk). Unraid server met o.a. Nextcloud voor backup + contacten/agenda

Kan het 100% aanbevelen

Qua ROM had ik eerst een Mi 9T Pro met een de-Googled EvoX installatie. Inmiddels een andere Android telefoon

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ik twijfel tussen grapheneos of inderdaad iets als EvoX (dacht dat die ook was voor de Pixel). Ik vind ze bij GOS wel erg alles mag niet, zelfs Firefox is een foute browser bijvoorbeeld. Snap de reden, maar ik wil graag het niet te lastig maken voor mijzelf.

Hoe sync je de contacten en agenda? Of doe je deze (handmatig) importeren/exporteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Thanks!

Jammer dat Proton nog altijd geen contacten app heeft. Het zit zo te zien in mail, maar iets als sync niet.

Ik zou namelijk wel nog mijn desktop zaken willen doen. En Nextcloud vond ik destijds erg matig en langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:45

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Laten we dan in dat topic door gaan. Fragmentatie werkt voor dit onderwerp alleen maar averechts. :)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.