Spel- en tikfouten doorgeven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:24
1. Welk probleem ervaar je?
Probleem 1:
Als iemand anders al een topic heeft aangemaakt, kan ik niet meer op een makkelijke manier naar het juiste spel- en tikfouten topic.
Probleem 2:
Dat als ik een spel- of tikfout wil doorgeven, ik (naast dat ik moet doorklikken vanuit het maak-een-topic-scherm) in het spel- en tikfouten-topic eerst nog naar de laatste pagina moet klikken zodat ik eerst kan checken of niet iemand anders al deze zelfde fout heeft doorgegeven.

2. Waarom is dat een probleem?
Omdat ik zo min mogelijk wil klikken.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Wekelijks.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Probleem 1:
Door als ik in een artikel op "Feedback" klik, ik eerst graag een 2-keuze-menu wil hebben, met "Spel- of tikfout doorgeven" en "Topic openen". "Spel- of tikfout doorgeven" linkt dan naar Meld hier spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - laatste pagina en "Topic openen" heeft dan de huidige actie van een topic aanmaken, of linken naar een al bestaand topic. (Wordt van een al bestaand topic überhaupt wel de nieuwste reacties in de gaten gehouden, voor als meerdere mensen iets anders willen doorgeven?)
Probleem 2:
Door vanuit het maak-een-topic-scherm niet te linken naar Meld hier spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - startpagina, maar naar Meld hier spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - laatste pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
JelleDJs schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 07:28:
1. Welk probleem ervaar je?
Probleem 1:
Als iemand anders al een topic heeft aangemaakt, kan ik niet meer op een makkelijke manier naar het juiste spel- en tikfouten topic.
Probleem 2:
Dat als ik een spel- of tikfout wil doorgeven, ik (naast dat ik moet doorklikken vanuit het maak-een-topic-scherm) in het spel- en tikfouten-topic eerst nog naar de laatste pagina moet klikken zodat ik eerst kan checken of niet iemand anders al deze zelfde fout heeft doorgegeven.

2. Waarom is dat een probleem?
Omdat ik zo min mogelijk wil klikken.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Wekelijks.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Probleem 1:
Door als ik in een artikel op "Feedback" klik, ik eerst graag een 2-keuze-menu wil hebben, met "Spel- of tikfout doorgeven" en "Topic openen". "Spel- of tikfout doorgeven" linkt dan naar Meld hier spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - laatste pagina en "Topic openen" heeft dan de huidige actie van een topic aanmaken, of linken naar een al bestaand topic. (Wordt van een al bestaand topic überhaupt wel de nieuwste reacties in de gaten gehouden, voor als meerdere mensen iets anders willen doorgeven?)
Probleem 2:
Door vanuit het maak-een-topic-scherm niet te linken naar Meld hier spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - startpagina, maar naar Meld hier spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - laatste pagina.
Bedankt voor je feedback :) Probleem 2 was heel eenvoudig op te lossen, dus dat heb ik ook meteen gedaan. Van probleem 1 is het een beetje de vraag of het de moeite waard is om hier een keuzemenu voor te maken. We hebben in de eerste maand na de introductie van de nieuwe feedbackroute bijgehouden hoe vaak spelfouten op de "verkeerde plek" werden gemeld, en dat viel reuze mee. Dat was dus geen aanleiding om het nog verder te optimaliseren.

Daarnaast hoeft het niet erg te zijn als linksom of rechtsom de fout gecorrigeerd wordt. Lastige alleen is dat je via een bestaande topic niet eenvoudig kunt zien of het niet óók gemeld is in het spel- en tikfoutentopic. Ik zal even met onze eindredactie overleggen of en hoe we dit beter kunnen faciliteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monzo
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 15:29

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
We evalueren constant ons proces van feedback geven en zien vooralsnog geen reden dit specifiek aan te passen. Maar we blijven dit wel bekijken dus wellicht dat we in de toekomst alsnog dingen willen veranderen!

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monzo
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En wat is de tussenstand van de evaluatie? Waar kan ik die vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Monzo schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 07:55:
En wat is de tussenstand van de evaluatie? Waar kan ik die vinden?
Ik heb je topic even samengevoegd met een ander, bestaand topic over het doorgeven van spel- en tikfouten. Als ik jou goed begrijp dan is jouw voorstel wel anders, namelijk in de reacties onder het artikel een mogelijkheid geven om de redacteur te informeren. De reacties onder artikelen zijn daarvoor niet bedoeld, daarom hebben we een feedbackproces ingericht waarmee de betreffende redacteur via een forumtopic een notificatie krijgt. Sinds kort wordt de redacteur zelfs automatisch getagd ;) En dan houden we de feedback gescheiden van inhoudelijke reacties.

Wat betreft de vraag van @JelleDJs: we hebben dit intern nog eens besproken en we zien dat vaker dan voorheen spel- en tikfouten ook in losse feedbacktopics belanden. Voor nu is dat op een acceptabel niveau dus we zien zoals @TijsZonderH aangeeft geen reden om het aan te passen voorlopig.
Pagina: 1