Modem blijft rebooten als de pc verbonden is

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreymoesker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 24-02 12:43
Ik heb al enige tijd last dat het modem gaat rebooten als ik op de pc zit, dit gebeurt van 1 keer per dag tot 10 keer per dag…
Ik had dit probleem al toen ik bij ziggo zat, in de tussentijd 20 monteurs gehad, van modems, kabels, splitters en stopcontacten wisselen heeft dit nooit verholpen, dus ben ik radeloos overgestapt naar glasvezel van delta. en sinds de laatste weken is het probleem weer terug, heb al een nieuw modem gekregen en het probleem blijft, ik ben zo radeloos dat ik het liefste alles nieuw koop maar ik ben bang dat dit niks zal helpen, wie heeft hier ervaringen mee en komt met de gouden oplossing, ik word er gestoord van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:28
Jeffreymoesker schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:44:
Ik heb al enige tijd last dat het modem gaat rebooten als ik op de pc zit, dit gebeurt van 1 keer per dag tot 10 keer per dag…
Ik had dit probleem al toen ik bij ziggo zat, in de tussentijd 20 monteurs gehad, van modems, kabels, splitters en stopcontacten wisselen heeft dit nooit verholpen, dus ben ik radeloos overgestapt naar glasvezel van delta. en sinds de laatste weken is het probleem weer terug, heb al een nieuw modem gekregen en het probleem blijft, ik ben zo radeloos dat ik het liefste alles nieuw koop maar ik ben bang dat dit niks zal helpen, wie heeft hier ervaringen mee en komt met de gouden oplossing, ik word er gestoord van
Andere NIC in je PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreymoesker
Welke is de beste, ik heb glasvezel 1gb download en upload snelheid, als ik google word je doodgegooid met kaarten en is dit de oplossing?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat meer info zou helpen:

- welk modem exact? (Merk+model, iig van je huidge, als je het nog kunt achterhalen ook die van Ziggo)
- wat sluit je allemaal op die modem aan? Alleen deze PC? Ook andere appraten?
-- wat voor netwerkadapter zit in deze PC? En welk OS draai je en welke drivers?
-- als er andere apparaten aangesloten zijn, gaat dat (per apparaat) bedraad of draadloos, en welke merk+type apparaat hebben we het over?

Heb je toevallig meerdere Sonos-apparaten aangesloten? Als je twee of meer Sonos apparaten bedraad aangesloten hebt en niet de WiFi van die apparaten uitgeschakeld hebt kun je last krijgen van netwerklussen. Dat zou dit gedrag kunnen verklaren.

In ieder geval NIETS meer kopen totdat je helder hebt wat het probleem exact is, anders is het weggegooid geld.

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 17-02-2025 21:49 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreymoesker
Het modem dat ik nu heb is de Nokia xs-2426G-B.
(Bij ziggo was het de sagecom )
Op het modem bedraad zit de pc windows 11 en de meshpods tp-link x20.
Op de wifi via de meshpods 2xiphone’s 15 1xphilips smart tv
Netwerkkaart type weet ik nu niet
En geen sonos apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jeffreymoesker schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:57:
Het modem dat ik nu heb is de Nokia xs-2426G-B.
(Bij ziggo was het de sagecom )
Op het modem bedraad zit de pc windows 11 en de meshpods tp-link x20.
Op de wifi via de meshpods 2xiphone’s 15 1xphilips smart tv
Netwerkkaart type weet ik nu niet
En geen sonos apparaten
Dus bedraad alleen de PC en de TP-Link mesh pods aangesloten?

Hoe zijn de mesh pods aangesloten? Eentje op de modem en de rest achter de eerste pod? Of meerdere direct op de modem?

Staat de TP-Link Deco als router of AP ingesteld?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreymoesker
Klopt, de pc en de eerste pod is bekabeld, vervolgens lopen de andere pods draadloos op de eerste
De pods staat op acces point, maar het probleem doet zich ook bestaan met alleen de pc op het modem en de rest verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:43
Interessant!

Nog een paar vragen:
  • Als je op wifi zit dan werkt alles prima en blijft de router werken?
  • Gaat de router 'echt' rebooten (gaan de lampjes uit?) of verliest hij alleen de connectie, die hij daarna weer opnieuw opzet?
  • Wat gebeurt er verder op je netwerk? Heb je iets draaien wat enorm veel CPU of memory van je router vraagt?
  • Heb je al eens iets zoals MalwareBytes gedraaid op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreymoesker
De wifi werkt gewoon, alleen heb niet de pc op wifi getest, omdat dat voor mij een no-go is,
Het modem gaat echt rebooten, alle lampjes gaan uit, knipperen en een voor een weer aan.
Enige wat ik doe op mn pc is simrace, dus dit is niet iets schokkends.
Geen idee wat malwarebytes zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreymoesker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYB4p9XFiL8Jof8EqTvf0y9_sM4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ahiLGcJuQko3odLembkNI2Zk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreymoesker
Dit is wat ik dan zie, word het schermpje lichtgrijs en gaat het zwarte internetkabeltje knipperen als hij gaat rebooten en vervolgens krijg je dat wereldbolletje
Ps: foto is van eerder, updates heeft die ook al gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:46
Misschien handig om even te posten welk moederbord in je PC zit of desnoods bijv. even een foto van de achterkant.

Dit gezien meer en meer PC's tegenwoordig (vooral zelfbouw) 2 netwerkkaarten hebben.

Tevens gezien alles wat aangesloten is: heb je het ook al getest met alleen de PC aangesloten en niks anders op het modem? (Dus even de TP-Links los koppelen)

Richard

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:05

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Zit je pc wel op een geaard stopcontact?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreymoesker
Moederbord weet ik nu ff niet, ja alleen aangesloten en de rest los ervan gehad en blijft dit probleem voordoen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:23
Ik zou eerst maar eens de Stroom aansluitingen testen. Want als een router echt fysiek in reboot gaat, kan je WiFi signalen en de werking van de pc testen tot je achterkleinkinderen met pensioen gaan.

Volgens mij is er meer aan het stroomnet mis. Slechte aarding van de 220V lijn, rotte groepenkast. Piekspanning of piekdrops in het stroomnet, of rotte adapter van je router, of verrot stopcontact.

Hang de router eens aan een kleine ups met accu backup om dergelijke stroom issues af te vangen.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Heb je bij het verwisselen van de modems ook de adapter verwisseld?

Sluit de PC eens aan met een extra unmanaged switch ertussen en bij voorkeur met unshielded kabels.
(dus geen metalen stekkertje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreymoesker
Nee zit niet geaard op stopcontact in de muur, de stopcontacten zijn allemaal niet geaard, zit wel in een stekkerdoos die beveiligd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreymoesker
De adapter is ook vervangen na vervangen modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jeffreymoesker schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:35:
Nee zit niet geaard op stopcontact in de muur, de stopcontacten zijn allemaal niet geaard, zit wel in een stekkerdoos die beveiligd is
Aardingsproblemen kunnen dit soort gedrag veroorzaken.

Om dat uit te sluiten: pak een lange verlengsnoer met aarde en sluit daarmee de desktop PC tijdelijk geaard aan op een stopcontact dat wel geaard is. Als het probleem met aarding te maken heeft, stopt het. Zo niet gaat het vrolijk door.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-05 23:57

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

dion_b schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:17:
[...]

Aardingsproblemen kunnen dit soort gedrag veroorzaken.

Om dat uit te sluiten: pak een lange verlengsnoer met aarde en sluit daarmee de desktop PC tijdelijk geaard aan op een stopcontact dat wel geaard is. Als het probleem met aarding te maken heeft, stopt het. Zo niet gaat het vrolijk door.
Never mind. Ik bedenk mij nu dat het modem waarschijnlijk een adapter heeft zonder aarde.

Toch om gekke dingen uit te sluiten je modem eens aansluiten op een andere wcd. Vind het een vreemd verhaal dat een modem herstart out of the blue. Zeker twee verschillende. En dat je PC dit zou veroorzaken lijkt mij sterk.

[ Voor 25% gewijzigd door TTommie op 18-02-2025 23:29 ]

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-05 23:12

Patriot

Fulltime #whatpulsert

TTommie schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 23:24:
[...]

Never mind. Ik bedenk mij nu dat het modem waarschijnlijk een adapter heeft zonder aarde.

Toch om gekke dingen uit te sluiten je modem eens aansluiten op een andere wcd. Vind het een vreemd verhaal dat een modem herstart out of the blue. Zeker twee verschillende. En dat je PC dit zou veroorzaken lijkt mij sterk.
Als er iets via de ethernetkabel lekt naar de ongeaarde modem kan het natuurlijk zijn dat het langs die kant weer teruggaat. Goed, wel wat vergezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TTommie schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 23:24:
[...]

TS had eerst een Ziggo verbinding. Dat loopt over coax, een geleidende kabel dus. Daar kunnen electrische issues optreden; een Ziggo AOP hoort galvanisch gescheiden en geaard te zijn, maar met name bij oudere installaties is het maar de vraag of dat zo is. Maar... TS is overgestapt op glazvezel. Glas geleidt niet. Er is sowieso geen sprake van een modem, maar zowel NTU als router bij glas zijn dubbelgeisoleerd, dus neutraal mbt aarding. Daar zit het probleem niet, al helemaal niet omdat alle apparatuur behalve de PC dus vervangen is - en daarmee uitgesloten is.

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 19-02-2025 00:01 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreymoesker
Klopt adapter is niet geaard , enige wat ik straks ga proberen is de pc op een geaard contact aansluiten, want dit gebeurd als ik de pc gebruik
Maar heeft het niks te maken met de netwerkkaart? Ik zal straks ook alle specs vermelden van netwerkkaart moederbord etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffreymoesker
Zojuist de pc op geaard contact aangesloten en tot nu niet meer uitgevallen, vanavond heb ik een simrace dus een goeie test om weer te testen, gebeurd er iets laat ik het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:52
Heb je soms netwerkkabel met afscherming in gebruik?
Als je die verkeerd aansluit kun je aardlussen krijgen die heel vreemde storingen kunnen veroorzaken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffreymoesker
Heb al verschillende kabels getest, en zijn allemaal cat6/6a, met bescherming, maar het probleem lijkt te liggen bij wandcontactdoos zonder aarde, heb toestraks verlengkabel gelegd vanuit wandcontactdoos met aarde en is het probleem nog niet geweest, vanavond heb ik de ultieme test en van daar uit kan ik weer meer vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:52
Dan ligt het probleem waarschijnlijk toch bij de afgeschermde netwerkkabel waar je ergens een aardlus gemaakt hebt.
Door je PC aan randaarde te leggen verander je de aarding en de gemaakte aardlus.

Ik ken je bedrading niet maar het beste advies is altijd om geen afgeschermde netwerkkabel te gebruiken, heb je ze toch in de buizen getrokken, dan in ieder geval geen patchkabels met afscherming gebruiken en de afgeschermde kabels zorgvuldig op een punt (en nergens anders) aan aarde leggen.
Bedenk dat ook door contact van de afscherming met een bijvoorbeeld een muur je de boel al aan aarde legt.

[ Voor 21% gewijzigd door Ben(V) op 19-02-2025 15:43 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreymoesker
Helaas na hopen is die vanaf 19:00 al 2 keer eruit geknald… dus geaarde voeding helpt ook al niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreymoesker
Het lijkt dat het altijd gebeurd in de avond uren vanaf 19:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Klinkt als overbelasting, temperatuur te hoog; heeft de router genoeg koeling?
Heb je geprobeerd aan te sluiten op de gele 1 gbit poort of de oranje 2,5 gbit ethernet poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreymoesker
Hij staat in de meterkast en de meterkast is direct naast de voordeur en aangezien de woningen van 1970 zijn lijkt me niet dat die te warm kan krijgen, verschillende poorten ook al geprobeerd, zit nu op de wifi via de deco en lijkt die te werken

• Jeffreymoesker
Helaas is ook via de wifi het modem meerdermaals gaan rebooten….. ik weet totaal niet meer waar ik het moet zoeken….

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:32
Staat er helemaal niks in het log van de router?
Idee, wordt even rommelig. Sluit je router aan op een andere groep. Heb je even een verlengsnoer of netwerkkabel door je huis liggen, maar je moet zoveel dingen proberen uit te sluiten.

Roomba E5 te koop

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
En is dat diezelfde pc die ook over WIFI de modem laat herstarten? Dan zou er misschien iets met die PC kunnen zijn, malware bijvoorbeeld. Je kan iets als Wireshark installeren om te zien wat er over het netwerk gaat.

Hier trouwens ook iemand met herstarten van het modem. Heb je in het log gekeken van het modem of je iets kan zien?

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:42
Als het iedere avond rond 19:00 gebeurd, zou ik eens kijken of er ergens in huis een ander apparaat aanspringt (buitenlamp?).
Kijk niet alleen binnen, maar ook buiten voor de deur!

who put a "stop payment" on my reality check

• Jeffreymoesker
Is niks kwa andere dingen die op de zelfde groep lopen

• Jeffreymoesker
Ik ga dat wireshark eens proberen en kijken dat iemand met een pc eens wil testen

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ja mij lijkt dat het de netwerkkabel is en daar op de een of andere manier ergens een sluiting in zit waarop dat modem of die NTU reageerd en een beveiliging tegen kortsluiting in slaat en daarna gaat resetten.

Pc op aarde aansluiten lijkt mij sterk dat dit werkelijk het probleem oplost want ik heb mijn pc ook op een niet geaard stopcontact zitten en bedraad aangesloten op dan wel een router. Router is ook niet geaard ( is dubbel geisoleerd ) en bedraad dan aangesloten op een Ziggo modem. Nooit dit meegemaakt dat het modem zich spontaan reset.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:51

franssie

Save the albatross

Misschien is dit ook wel een topic om eens door te nemen
Galvanische scheiding routers

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• DaRk PoIsOn
Jeffreymoesker schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:47:
Is niks kwa andere dingen die op de zelfde groep lopen
Heb je het modem al eens met een lange utp kabel vanuit de ONT op een ander stopcontact in een andere kamer gezet? Of de buren vragen of je even een paar uurtjes na 19:00 een verlengsnoer met stroom door het raam mag gooien?
En andere apparatuur bedraad aansluiten en kijken wat hij dan doet

• Jeffreymoesker
zojuist weer uitgevallen dit zijn de logs:
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:15.512697+00:00 Unit syslog - - - InternetGatewayDevice.WANDevice.1.WANConnectionDevice.1.WANIPConnection.1.X_ALU-COM_WanAccessCfg. RTS failed, ret=-1
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:15.825124+00:00 Unit syslog - - - InternetGatewayDevice.WANDevice.1.WANConnectionDevice.2.WANIPConnection.1.X_ALU-COM_WanAccessCfg. RTS failed, ret=-1
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:38.711929+00:00 Cortina cfgmgr - - - could not find mqtt
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:38.712419+00:00 Cortina cfgmgr - - - could not find uci
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:38.712439+00:00 Cortina cfgmgr - - - ha_sendTZChange: failed to get encrypt
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:38.714420+00:00 Cortina login_web_app.cgi - - - login_web_app.cgi method is GET
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:38.714757+00:00 Cortina login_web_app.cgi - - - new_expire ->-1
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:38.936896+00:00 Cortina syslog - - - [cgi-webapp]:==>is_result_existed
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:38.946700+00:00 Cortina web_customization_web_app.cgi - - - >>>> [cgi-webapp]:SVG File not exists <<<<
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:38.946804+00:00 Cortina web_customization_web_app.cgi - - - >>>> [cgi-webapp]:SVG File not exists <<<<
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:38.946922+00:00 Cortina web_customization_web_app.cgi - - - >>>> [cgi-webapp]:SVG File not exists <<<<
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:39.681573+00:00 Cortina web_customization_web_app.cgi - - - >>>> [cgi-webapp]:SVG File not exists <<<<
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:39.681723+00:00 Cortina web_customization_web_app.cgi - - - >>>> [cgi-webapp]:SVG File not exists <<<<
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:39.681834+00:00 Cortina web_customization_web_app.cgi - - - >>>> [cgi-webapp]:SVG File not exists <<<<
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:40.045986+00:00 Cortina login_web_app.cgi - - - login_web_app.cgi method is GET
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:40.046587+00:00 Cortina login_web_app.cgi - - - new_expire ->-1
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:40.050722+00:00 Cortina syslog - - - [cgi-webapp]:==>is_result_existed
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:40.075455+00:00 Cortina web_customization_web_app.cgi - - - >>>> [cgi-webapp]:SVG File not exists <<<<
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:40.075703+00:00 Cortina web_customization_web_app.cgi - - - >>>> [cgi-webapp]:SVG File not exists <<<<
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:40.075878+00:00 Cortina web_customization_web_app.cgi - - - >>>> [cgi-webapp]:SVG File not exists <<<<
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:40.229022+00:00 Cortina syslog - - - [cgi-webapp]:==>is_result_existed
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:47.589867+00:00 Cortina login_web_app.cgi - - - Inside get_nonce_app
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:47.590112+00:00 Cortina login_web_app.cgi - - - nonce:lYqNi76Jj3ma7UNxpFFaVZGcgIljcVfdZ3Qx85E3cmo=
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:47.760905+00:00 Cortina syslog - - - [cgi-webapp]:==>is_result_existed
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:47.987784+00:00 Cortina login_web_app.cgi - - - Nokia test login begin normalfailtimes =0 , superfailtimes=0
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:48.109815+00:00 Cortina login_web_app.cgi - - - Nokia test is_password normalfailtimes =0 , superfailtimes=0
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:48.296163+00:00 Cortina capabilities_status_web_app.cgi - - - new_expire ->395
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:48.303371+00:00 Cortina whw_beacon_mode_app_status_web_app.cgi - - - new_expire ->395
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:48.390645+00:00 Cortina capabilities_status_web_app.cgi - - - new_expire ->395
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:48.391138+00:00 Cortina capabilities_status_web_app.cgi - - - INFO: User type = 0
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:48.391374+00:00 Cortina capabilities_status_web_app.cgi - - - INFO: File path = /etc/configs/rbac/Normaluser.json
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:48.553111+00:00 Cortina container_management_status_web_app.cgi - - - new_expire ->395
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:48.573489+00:00 Cortina wan_config_glb_status_web_app.cgi - - - new_expire ->395
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:48.672109+00:00 Cortina container_management_status_web_app.cgi - - - RBAC: ERROR: Authentication failed for user!!!
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:48.688838+00:00 Cortina web_customization_web_app.cgi - - - >>>> [cgi-webapp]:SVG File not exists <<<<
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:48.688870+00:00 Cortina web_customization_web_app.cgi - - - >>>> [cgi-webapp]:SVG File not exists <<<<
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:48.688902+00:00 Cortina web_customization_web_app.cgi - - - >>>> [cgi-webapp]:SVG File not exists <<<<
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:49.429023+00:00 Cortina lan_status_web_app.cgi - - - new_expire ->396
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:52.366001+00:00 Cortina cfgmgr - - - ha_notifyDeviceMapInfo: failed to get dhcpmon/dnsmasq id ubus object
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:52.432811+00:00 Cortina cfgmgr - - - ha_notifyDeviceMapInfo: failed to get dhcpmon/dnsmasq id ubus object
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:53.591278+00:00 Cortina device_status_web_app.cgi - - - new_expire ->400
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:53.597913+00:00 Cortina dashboard_ntwtopo_status_web_app.cgi - - - new_expire ->400
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:53.630942+00:00 Cortina pon_status_web_app.cgi - - - new_expire ->400
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:53.631334+00:00 Cortina device_home_network_status_web_app.cgi - - - new_expire ->400
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:53.643990+00:00 Cortina show_wan_status_web_app.cgi - - - new_expire ->400
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:53.655425+00:00 Cortina mesh_status_web_app.cgi - - - new_expire ->400
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:53.814112+00:00 Cortina device_home_network_status_web_app.cgi - - - nwa_GetMeshNetworkTopology: returned failure
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:53.830445+00:00 Cortina dashboard_ntwtopo_status_web_app.cgi - - - Invoked nwa_GetMeshNetworkTopology: return
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:53.831533+00:00 Cortina dashboard_ntwtopo_status_web_app.cgi - - - nwa_GetMeshNetworkTopology: returned failure
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:53.877825+00:00 Cortina dashboard_ntwtopo_status_web_app.cgi - - - [Update GW FriendlyName]Mnemonic: XS-2426G-B
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:53.881208+00:00 Cortina dashboard_ntwtopo_status_web_app.cgi - - - [Update GW FriendlyName] workMode: RGW
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:53.911433+00:00 Cortina mesh_status_web_app.cgi - - - [Update GW FriendlyName]Mnemonic: XS-2426G-B
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:53.917298+00:00 Cortina mesh_status_web_app.cgi - - - [Update GW FriendlyName] workMode: RGW
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:53.970549+00:00 Cortina show_wan_status_web_app.cgi - - - WAN_LAN_64_BIT_COUNTER = true , 64 bit ipconn counters to show in show_wan_status_web_app#012
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:54.007468+00:00 Cortina show_wan_status_web_app.cgi - - - WAN_LAN_64_BIT_COUNTER = true , 64 bit ipconn counters to show in show_wan_status_web_app#012
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:54.007892+00:00 Cortina lan_status_web_app.cgi - - - new_expire ->400
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:54.015017+00:00 Cortina wlan_config_status_web_app.cgi - - - new_expire ->400
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:54.038607+00:00 Cortina show_wan_status_web_app.cgi - - - WAN_LAN_64_BIT_COUNTER = true , 64 bit ipconn counters to show in show_wan_status_web_app#012
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:54.081948+00:00 Cortina parental_ctrl_status_web_app.cgi - - - new_expire ->401
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:54.851691+00:00 Cortina storage_web_app.cgi - - - new_expire ->401
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:54.858978+00:00 Cortina cfgmgr - - - ha_notifyDeviceMapInfo: failed to get dhcpmon/dnsmasq id ubus object
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:54.993364+00:00 Cortina wan_config_glb_status_web_app.cgi - - - new_expire ->401
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:54.994036+00:00 Cortina dashboard_status_web_app.cgi - - - new_expire ->401
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:55.557332+00:00 Cortina cfgmgr - - - ha_notifyDeviceMapInfo: failed to get dhcpmon/dnsmasq id ubus object
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:59.495722+00:00 Cortina lan_status_web_app.cgi - - - WAN_LAN_64_BIT_COUNTER = true , 64 bit counters to show in lan_status_web_app#012
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:59.505015+00:00 Cortina lan_status_web_app.cgi - - - WAN_LAN_64_BIT_COUNTER = true , 64 bit counters to show in lan_status_web_app#012
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:59.513394+00:00 Cortina lan_status_web_app.cgi - - - WAN_LAN_64_BIT_COUNTER = true , 64 bit counters to show in lan_status_web_app#012
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:59.517028+00:00 Cortina lan_status_web_app.cgi - - - WAN_LAN_64_BIT_COUNTER = true , 64 bit counters to show in lan_status_web_app#012
[alert] <129>1 2025-02-20T20:32:59.646830+00:00 Cortina syslog - - - [wlan_config]--is_bridge_mode ---ret.ival=0
[err] <131>1 2025-02-20T20:32:59.729789+00:00 Cortina wlan_config_status_web_app.cgi - - - new_expire ->406
[alert] <129>1 2025-02-20T20:32:59.888409+00:00 Cortina syslog - - - [wlan_config]--is_bridge_mode ---ret.ival=0
[err] <131>1 2025-02-20T20:33:02.803111+00:00 Cortina password_status_web_app.cgi - - - new_expire ->409
[err] <131>1 2025-02-20T20:33:03.876390+00:00 Cortina log_status_web_app.cgi - - - new_expire ->410
[err] <131>1 2025-02-20T20:33:04.112893+00:00 Cortina log_status_web_app.cgi - - - new_expire ->411
[err] <131>1 2025-02-20T20:33:04.462310+00:00 Cortina cfgmgr - - - ha_notifyDeviceMapInfo: failed to get dhcpmon/dnsmasq id ubus object
[err] <131>1 2025-02-20T20:33:05.111223+00:00 Cortina log_status_web_app.cgi - - - new_expire ->411
[err] <131>1 2025-02-20T20:33:05.341548+00:00 Cortina log_status_web_app.cgi - - - new_expire ->412

• Jeffreymoesker
Ik ga toch overwegen een nieuwe netwerkkaart aan te schaffen, maar welke is het beste voor gamen
Ik heb glasvezel 1000mb download en upload
Graag type kaart?

• Jeffreymoesker
Moet ik een pakken met 1000mbs of mag die ook meer hebben?

• franssie

franssie

Save the albatross

Jeffreymoesker schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 22:50:
Moet ik een pakken met 1000mbs of mag die ook meer hebben?
Meer is altijd beter maar niet nodig.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:06
Gekke vraag wellicht ... PC niet besmet door iets? Dat je onderdeel bent van een botnet en dat het aantal uitgaande connecties de router om zeep helpt? Nee is uiteraard een prima antwoord, dan is die uit te sluiten ... Wellicht een optie om op te starten met een Live Ubuntu versie om te kijken of het dan ook optreedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreymoesker
Ik heb de pc helemaal gereset toestraks en probleem bleef, krijg zaterdag nieuwe netwerkkaart binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AX850
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-03 14:48
Een modem die spontaan reboot door internet gebruik op de PC lijkt me weinig waarschijnlijk...

Meestal ligt de fout aan de modem zelf of een foutieve 'Externe' aansluiting, of problemen met de IP provider zelf. Ik denk dat je hier eerder je IP beheerder dit moet laten nakijken. Spontane reboot's mogen normaliter niet voor komen.

Die netwerkkaart zal daar niks aan veranderen spijtig genoeg en zoals in je andere topics kan je nu nog problemen verwachten met die uitbreidingsslots die lanes delen met andere apparaten op je Mobo.

Afhankelijk van welk slot of moederbord je gebruikt loop je kans dat je videokaart de helft trager werkt door gedeelde lanes in die slots.

Spontane reboot"s van het modem zijn abnormaal, en dit is duidelijk een klus voor je internet beheerder!

Al is je PC foutief of de kabel van modem naar PC ook foutief of zelfs met Wifi, dan nog mag het modem niet gaan rebooten!!

Een reboot kan wel eens voor komen als de internet beheerder een Firmware Update doorvoert op het netwerk voor je modem.

[ Voor 13% gewijzigd door AX850 op 25-02-2025 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@AX850 Als je het hele verhaal leest had hij er ook met een Sagecom van Ziggo last van. Dus lijkt wel een PC probleem.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:46

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Dit is wel bijzonder.
Zien de connectoren van kabel er nog netjes uit? Geen zwarte vlekken of corrosie?

Anders kun je de gok wel eens gaan wagen met een nieuwe NIC van een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
AtomicShockwave schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:13:
Dit is wel bijzonder.
Zien de connectoren van kabel er nog netjes uit? Geen zwarte vlekken of corrosie?

Anders kun je de gok wel eens gaan wagen met een nieuwe NIC van een tientje.
Hij heeft al een andere NIC, maar die past niet in de pc. Wat nu overblijft is een USB Ethernet NIC proberen.
@Jeffreymoesker
Als ik je andere topics lees, je videokaart laat weinig ruimte over in je kast. Maakt die niet ergens een soort van sluiting? Zou je die er eens uit kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Jeffreymoesker Als je mobo USB-C heeft kan je deze eens proberen
https://www.amazon.nl/gp/product/B08CB1QNLT/

Pagina: 1