Beste tweakers,
ik maak graag even gebruik van jullie kennis en vaardigheden.
Mijn situatie is als volgt: nieuwbouw huis, 3 verdiepingen.
Glasvezel (odido, 2000mbit) komt binnen in de meterkast > Ont > Zyxel 56 > 4 kabels.
1. Thin client met home automation
2. Linksys atlas 6 ax2000 (woonkamer, main station)
3. Linksys atlas 6 ax2000 (slaapkamer)
4. Linksys atlas 6 ax2000 (zolder)
De dekking is in principe goed maar sites laden traag, soms helemaal niet, af en toe vervelende lag met online gamen, ook via de kabel, ik heb zelf het idee dat dit komt omdat zowel de atlas als de zyxel niet in bridge modus te zetten zijn. Dus dubbele NAT, DHCP server etc.
Zou het een idee zijn om de zyxel te vervangen met een router die wel gewoon in bridge modus te zetten is of wat raden jullie aan? Dank alvast
ik maak graag even gebruik van jullie kennis en vaardigheden.
Mijn situatie is als volgt: nieuwbouw huis, 3 verdiepingen.
Glasvezel (odido, 2000mbit) komt binnen in de meterkast > Ont > Zyxel 56 > 4 kabels.
1. Thin client met home automation
2. Linksys atlas 6 ax2000 (woonkamer, main station)
3. Linksys atlas 6 ax2000 (slaapkamer)
4. Linksys atlas 6 ax2000 (zolder)
De dekking is in principe goed maar sites laden traag, soms helemaal niet, af en toe vervelende lag met online gamen, ook via de kabel, ik heb zelf het idee dat dit komt omdat zowel de atlas als de zyxel niet in bridge modus te zetten zijn. Dus dubbele NAT, DHCP server etc.
Zou het een idee zijn om de zyxel te vervangen met een router die wel gewoon in bridge modus te zetten is of wat raden jullie aan? Dank alvast