Router van Odido vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 22:31

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Topicstarter
Ik wil de Zyxel T50 vervangen voor een betere (gaming) router. Deze heeft namelijk veel last van pakketverlies tijdens cloud gaming en zelfs met de PS Portal.

Ik heb een ONT kastje op de galerij in de meterkast zitten, de T50 is hier in de woonkamer via een kabel daarop aangesloten. Dat betekent dat deze enkel als router gebruikt wordt, toch?

Kan ik nu gewoon een andere router kopen en die aansluiten ipv de T50? Of zitten hier haken en ogen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Je dient met verschillende zaken rekening te houden, hier is ook een eigen topic voor.
Bij dit kopje staan de belangrijkste dingen opgesomd [Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:22
Ervaar jij ”pakketverlies” of heb je dit gemeten? Waarom zou je daar met een andere router geen last meer van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Topicstarter
saaltink schreef op zondag 16 februari 2025 @ 08:45:
Ervaar jij ”pakketverlies” of heb je dit gemeten? Waarom zou je daar met een andere router geen last meer van hebben?
Dat geeft geforce now aan. Ms is 5, mbps is 140 en we zijn met z’n 2en. Toch altijd vreselijk slechte ervaring mee.

[ Voor 14% gewijzigd door ryanator op 16-02-2025 08:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:33
Waarom denk je dat je router dat pakketverlies veroorzaakt.
Dat is namelijk zeer onwaarschijnlijk.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Het is waarschijnlijker je wifi wat voor packetloss zorgt dan je router. Hoe zijn je ervaringen als je via ethernet verbind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saaltink
ryanator schreef op zondag 16 februari 2025 @ 08:55:
[...]

Dat geeft geforce now aan. Ms is 5, mbps is 140 en we zijn met z’n 2en. Toch altijd vreselijk slechte ervaring mee.
Ik weet niet precies wat je met deze twee getallen bedoeld.

Netwerk zaken gaan om feiten niet om gevoelens. Waar treed je packetlos op en hoe ziet je netwerk eruit achter de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Topicstarter
saaltink schreef op zondag 16 februari 2025 @ 09:31:
[...]

Ik weet niet precies wat je met deze twee getallen bedoeld.

Netwerk zaken gaan om feiten niet om gevoelens. Waar treed je packetlos op en hoe ziet je netwerk eruit achter de router.
5ms is de latency tot de server… 140mbps is mijn internetsnelheid. Ik weet niet wat het anders zou moeten betekenen, dan feiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Topicstarter
Umbrah schreef op zondag 16 februari 2025 @ 09:24:
Het is waarschijnlijker je wifi wat voor packetloss zorgt dan je router. Hoe zijn je ervaringen als je via ethernet verbind?
Ook dan blijft dit zich voortdoen. De ps5 hier is al bekabeld en dan nog werkt de portal niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Topicstarter
ryanator schreef op zondag 16 februari 2025 @ 09:37:
[...]

Ook dan blijft dit zich voortdoen. De ps5 hier is al bekabeld en dan nog werkt de portal niet optimaal. Glasvezel overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Maar die portal is toch wifi? Nogmaals, zijn er problemen met de router of je wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Topicstarter
Umbrah schreef op zondag 16 februari 2025 @ 10:24:
Maar die portal is toch wifi? Nogmaals, zijn er problemen met de router of je wifi?
Portal maakt verbinding met de bedrade ps5. Dus de wifi in deze zin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacco_vdP
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 14:14
Los van dat de Odido router vervangen waarschijnlijk een prima idee is kun je mogelijk de packet loss ook verhelpen. Heb er zelf ook veel last van gehad, maar dat kwam door een setting van Odido voor ddos protection. Na het uitschakelen van onderstaande functie (dus precies niet wat er op de screenshot staat) was bij mij de packet loss verholpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nnwI85PdYHcGWZRDH-yjNPvCPd0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ahP9LoWrM7SkeOtZCDoRW4hV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Topicstarter
Jacco_vdP schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:14:
Los van dat de Odido router vervangen waarschijnlijk een prima idee is kun je mogelijk de packet loss ook verhelpen. Heb er zelf ook veel last van gehad, maar dat kwam door een setting van Odido voor ddos protection. Na het uitschakelen van onderstaande functie (dus precies niet wat er op de screenshot staat) was bij mij de packet loss verholpen.

[Afbeelding]
En dat geeft verder geen beveiligings problemen? Ik zal dit zometeen eens proberen. Een betere router zal daarnaast ook betere wifi verbinding geven neem ik aan? Een wifi 6 router dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Nee een andere router zal je probleem echt niet oplossen en ook je wifi niet verbeteren.

Wifi kwaliteit wordt voornamelijk bepaalt door de demping (muren, vloeren enz) en eventuele overbelasting van je wifi ruimte door o.a. buren

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saaltink
ryanator schreef op zondag 16 februari 2025 @ 09:36:
[...]

5ms is de latency tot de server… 140mbps is mijn internetsnelheid. Ik weet niet wat het anders zou moeten betekenen, dan feiten?
Uit deze gegevens haal ik dat je een zeer lage latency hebt en meer dan voldoende snelheid om met een mannetje of 10 te gamen. Waar heb je dit gemeten, waarmee en waar naar toe?

Je packetlos kan ik niet uit deze gegevens halen!

[ Voor 5% gewijzigd door saaltink op 16-02-2025 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Topicstarter
saaltink schreef op zondag 16 februari 2025 @ 13:11:
[...]

Uit deze gegevens haal ik dat je een zeer lage latency hebt en meer dan voldoende snelheid om met een mannetje of 10 te gamen. Waar heb je dit gemeten, waarmee en waar naar toe?

Je packetlos kan ik niet uit deze gegevens halen!
Diverse speedtests, gewoon tot Amsterdam gemeten zoals standaard bij speed tests

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Speedtests geven helemaal geen packetlos weer alleen snelheden en latency waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Topicstarter
Jacco_vdP schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:14:

[Afbeelding]
Bedankt voor deze tip. Ik ging van 14% naar 0.0% na dit uit te hebben gezet en een reset te hebben gedaan. Kan ook toeval zijn, dus ik zal hier nog even verder mee testen vanavond. Geforce now connectie zegt iig nu geen pakketverlies te lijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 20:29
Ben(V) schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:07:
Speedtests geven helemaal geen packetlos weer alleen snelheden en latency waarden.
De apps van Ookla laten wel degelijk packetloss zien, in ieder geval op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:59
Odiels klant hier, ik had aantoonbaar slechte wifi snelheden met mijn T50 en een gigabit aansluiting. Melding van gemaakt en de T50 is omgezet naar een t-56 wat het probleem verholpen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
hcQd schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:23:
[...]

De apps van Ookla laten wel degelijk packetloss zien, in ieder geval op Android.
Zelfs als je die ziet zegt dat helemaal niets.

Als je met Android aan het testen bent, ben je eigenlijk je wifi aan het testen en echt niet je router.
Die router veroorzaakt echt geen packetloss.

[ Voor 17% gewijzigd door Ben(V) op 16-02-2025 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een prima ervaring met de Odido Zyxell router vervangen voor een Fritzbox 7590. Echt nooit problemen gehad en je hoeft geen moeilijke instellingen te doen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:25
@ryanator
"...na dit uit te hebben gezet en een reset te hebben gedaan."

wat bedoel je precies met een reset, een herstart of echt een factory reset ?
zet je daarmee de DoS setting weer niet terug op actief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Topicstarter
EverLast2002 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 16:11:
@ryanator
"...na dit uit te hebben gezet en een reset te hebben gedaan."

wat bedoel je precies met een reset, een herstart of echt een factory reset ?
zet je daarmee de DoS setting weer niet terug op actief?
Nee bedoel heel simpel aan en uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Topicstarter
Jadero schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:24:
Odiels klant hier, ik had aantoonbaar slechte wifi snelheden met mijn T50 en een gigabit aansluiting. Melding van gemaakt en de T50 is omgezet naar een t-56 wat het probleem verholpen heeft.
Zal morgen eens bellen of ik niet ook zo’n nieuwe kan ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Topicstarter
Frogmen schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:51:
Ik heb een prima ervaring met de Odido Zyxell router vervangen voor een Fritzbox 7590. Echt nooit problemen gehad en je hoeft geen moeilijke instellingen te doen.
Als de ddos uitschakelen en eventueel nieuwe Zyxel router dit niet oplost, ben ik van plan een TPLINK AX55 te kopen en hem daarmee te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 20:29
Ben(V) schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:48:
[...]

Zelfs als je die ziet zegt dat helemaal niets.

Als je met Android aan het testen bent, ben je eigenlijk je wifi aan het testen en echt niet je router.
Die router veroorzaakt echt geen packetloss.
Er zijn ook apps voor andere platforms. Verder kun je met Android prima bedraad testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacco_vdP
ryanator schreef op zondag 16 februari 2025 @ 16:24:
[...]

Zal morgen eens bellen of ik niet ook zo’n nieuwe kan ontvangen
Voor de volledigheid, de T56 heeft dezelfde setting en daarmee had ik het probleem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Topicstarter
Jacco_vdP schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:06:
[...]

Voor de volledigheid, de T56 heeft dezelfde setting en daarmee had ik het probleem ook.
Hij geeft aan dat de t56 het probleem verholpen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco_vdP
ryanator schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:29:
[...]

Hij geeft aan dat de t56 het probleem verholpen heeft
Wifi snelheden misschien, maar de packet loss issues vanwege die ddos setting bestaan dan waarschijnlijk nog steeds (bij mij bij meerdere T56 routers wel in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Topicstarter
Jacco_vdP schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:36:
[...]

Wifi snelheden misschien, maar de packet loss issues vanwege die ddos setting bestaan dan waarschijnlijk nog steeds (bij mij bij meerdere T56 routers wel in ieder geval)
En heeft het je geholpen als je die ddos beveiliging uitzet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacco_vdP
ryanator schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:57:
[...]

En heeft het je geholpen als je die ddos beveiliging uitzet?
Ja
Pagina: 1