Tip de redactie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euronitwit
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-05 16:59
Mijn vraag
...
Wordt "tip de redactie" niet meer beloond met de naam van de aangever?

"Bouwbedrijf Heijmans bouwt datacenter in Noord-Holland, houdt locatie geheim"

Had ik aangemeld, maar waar staat mijn naam?
Als men er al over ging schrijven, waarom kon ik de link naar het artikel dan wel opgeven?

Beste antwoord (via Euronitwit op 17-02-2025 14:07)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVjEy1dthVsfGqBBWwUiT8UBb1E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rEIuyiICr3PL2EJofZLI8Y05.png?f=user_large

Maar ja, who cares?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-05 10:02

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Iemand anders heeft submitter-credits gekregen zo te zien, waarschijnlijk was die eerder. Dat kan gebeuren zonder dat je een melding krijgt, bijv. als de link er iets anders uit zag (denk bijv. aan links met bepaalde tracking info).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Er staat een andere submitter bij. Volgens mij checkt de 'tip de redactie' database alleen of een bepaalde link al eerder is gedeeld. Als jij een link deelt van NOS en iemand anders van NU over exact hetzelfde onderwerp, dan zal het 'tip de redactie' formulier geen foutmelding geven gok ik.

Dus ik verwacht dat in jouw gelinkte artikel iemand anders met een andere bron eerder was met submitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euronitwit
Ik zie geen submitter vermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dan gaat er mogelijk iets mis in je browser met custom CSS, adblocker of iets anders. Want ik zie er wel eentje vermeld.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVjEy1dthVsfGqBBWwUiT8UBb1E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rEIuyiICr3PL2EJofZLI8Y05.png?f=user_large

Maar ja, who cares?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-05 10:02

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Staat er wel, in het blokje van informatie over de auteur staat "Submitter: Technomania".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Die staat er wel en zoals genoemd, het kan al binnen zijn via een andere submitter, de redactie kan het zelf al op het spoor zijn geweest of via andere kanalen van op de hoogte zijn gebracht. Oftewel: blijven submitten! ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euronitwit
Zal dan wel de instellingen zijn met adblocker, ublock en de rest, dat ik totaal niet iets zie zoals @fsfikke laat zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:54

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Er staat inderdaad in dit geval wel een submitter bij. Waarschijnlijk was dat dan degene die het eerste de submit doorstuurde.

Ter context: die submits komen in een aparte lijst in ons cms. Als we meerdere submits over hetzelfde onderwerp krijgen, pakken we altijd de eerste uit de lijst.

Het kan ook gebeuren, zoals @CLB zegt, dat we zelf een artikel schrijven op basis van wat we zelf voorbij hebben zien komen. Als we dat hebben gepubliceerd en we zien vervolgens het artikel in de submits, kunnen we altijd achteraf nog een submitter toevoegen.
stin00 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:58:
Volgens mij checkt de 'tip de redactie' database alleen of een bepaalde link al eerder is gedeeld. Als jij een link deelt van NOS en iemand anders van NU over exact hetzelfde onderwerp, dan zal het 'tip de redactie' formulier geen foutmelding geven gok ik.
Dit is inderdaad hoe het werkt :)
Pagina: 1