Beste Tweakers,
Mijn naam is Jacques (Sjaak) uit Rotterdam. Ik heb de afgelopen tijd de WeHeat topic doorgenomen en nog steeds aan het volgen.
Omdat ik graag de overstap wil maken naar de BlackBird P80 Full Electric wil ik graag inzicht krijgen ik de gebruikerservaringen. Misschien ook handig voor de overige twijfelaars onder ons.
Als jullie willen meewerken hieraan dan kunnen jullie zo veel mogelijk bruikbare informatie delen.
Denk aan:
Opstelling (hybrid/full electric)
Boilervat (200L/300L/anders)
Buffervat (50L/100L/geen/anders)
Plaatsing BlackBird (dakkapel/betondak/hout)
Te verwarmen oppervlakte (bouwjaar woning)
Gebruikte afgifte (vloerverwarming/fancoils/…enz)
Vloerverwarming met of zonder pomp
Kamerthermostaat (Honeywell/Tado/…enz)
Stookmethode (OpenTherm/stooklijn/AanUit)
Aanvoertemperatuur icm met buitentemperatuur
COP wintermaanden
SCOP
Beleving verwarming (beter/zelfde/slechter)
Beleving warm tapwater (beter/zelfde/slechter)
Geluid
Enz…
Tips mbt comfort en efficiëntie zoals een backup-heater, aantal pompen, pompsnelheid enz. zijn ook welkom!
Zou ook fijn als jullie kunnen vermelden het gasverbruik voor de overstap, of besparing in geval van hybride, en het toegenomen stroomverbruik.
Ik, andere tweakers, ons portemonnee en het milieu zal jullie dankbaar zijn!
Mijn naam is Jacques (Sjaak) uit Rotterdam. Ik heb de afgelopen tijd de WeHeat topic doorgenomen en nog steeds aan het volgen.
Omdat ik graag de overstap wil maken naar de BlackBird P80 Full Electric wil ik graag inzicht krijgen ik de gebruikerservaringen. Misschien ook handig voor de overige twijfelaars onder ons.
Als jullie willen meewerken hieraan dan kunnen jullie zo veel mogelijk bruikbare informatie delen.
Denk aan:
Opstelling (hybrid/full electric)
Boilervat (200L/300L/anders)
Buffervat (50L/100L/geen/anders)
Plaatsing BlackBird (dakkapel/betondak/hout)
Te verwarmen oppervlakte (bouwjaar woning)
Gebruikte afgifte (vloerverwarming/fancoils/…enz)
Vloerverwarming met of zonder pomp
Kamerthermostaat (Honeywell/Tado/…enz)
Stookmethode (OpenTherm/stooklijn/AanUit)
Aanvoertemperatuur icm met buitentemperatuur
COP wintermaanden
SCOP
Beleving verwarming (beter/zelfde/slechter)
Beleving warm tapwater (beter/zelfde/slechter)
Geluid
Enz…
Tips mbt comfort en efficiëntie zoals een backup-heater, aantal pompen, pompsnelheid enz. zijn ook welkom!
Zou ook fijn als jullie kunnen vermelden het gasverbruik voor de overstap, of besparing in geval van hybride, en het toegenomen stroomverbruik.
Ik, andere tweakers, ons portemonnee en het milieu zal jullie dankbaar zijn!
[ Voor 5% gewijzigd door SjaakSparrow op 17-02-2025 00:48 ]