Gebruikerservaringen WeHeat BlackBird P80

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakSparrow
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 09-03 23:56
Beste Tweakers,

Mijn naam is Jacques (Sjaak) uit Rotterdam. Ik heb de afgelopen tijd de WeHeat topic doorgenomen en nog steeds aan het volgen.

Omdat ik graag de overstap wil maken naar de BlackBird P80 Full Electric wil ik graag inzicht krijgen ik de gebruikerservaringen. Misschien ook handig voor de overige twijfelaars onder ons.

Als jullie willen meewerken hieraan dan kunnen jullie zo veel mogelijk bruikbare informatie delen.

Denk aan:
Opstelling (hybrid/full electric)
Boilervat (200L/300L/anders)
Buffervat (50L/100L/geen/anders)
Plaatsing BlackBird (dakkapel/betondak/hout)
Te verwarmen oppervlakte (bouwjaar woning)
Gebruikte afgifte (vloerverwarming/fancoils/…enz)
Vloerverwarming met of zonder pomp
Kamerthermostaat (Honeywell/Tado/…enz)
Stookmethode (OpenTherm/stooklijn/AanUit)
Aanvoertemperatuur icm met buitentemperatuur
COP wintermaanden
SCOP
Beleving verwarming (beter/zelfde/slechter)
Beleving warm tapwater (beter/zelfde/slechter)
Geluid
Enz…

Tips mbt comfort en efficiëntie zoals een backup-heater, aantal pompen, pompsnelheid enz. zijn ook welkom!

Zou ook fijn als jullie kunnen vermelden het gasverbruik voor de overstap, of besparing in geval van hybride, en het toegenomen stroomverbruik.

Ik, andere tweakers, ons portemonnee en het milieu zal jullie dankbaar zijn!

[ Voor 5% gewijzigd door SjaakSparrow op 17-02-2025 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjipm
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 29-05 15:01
Goedenavond,
Ik heb sinds 3 weken hybride BB-P80 zonder buffervat, staat op houten dak op tegels, geen geluid te horen. Woning 145 m2, radiatoren, Opentherm thermostaat Rehema i-Sense, COP rond 3,0-3,6, heeft gedrag vgl met CV, kan woning vrij snel op temperatuur krijgen https://tweakers.net/i/87...zA12.png?f=fotoalbum_tile

Te zien is dat de BB regelmatig vol vermogen draait en daarna op stand bye gaat.
Hoe kan ik de BB efficiënter laten draaien?

[ Voor 13% gewijzigd door jjipm op 17-02-2025 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakSparrow
Hi jjipm,

Bedankt voor het delen van je ervaringen. We hebben natuurlijk hele koude dagen gehad de afgelopen 3 weken dus denk dat een cop van 3.0-3.6 icm radiatoren wel goed is. Radiatoren hebben een hoger vermogen nodig. Maar ik weet het niet zeker wellicht is het beter om je vraag te stellen in de WeHeat topic.

Hier de link:
Weheat warmtepompen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dekker1
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-04 15:52
Hoi Sjaak,

Ik heb de Weheat P80 eerst als hybride aangesloten gehad en begin januari als full Electric.
In hybride configuratie had ik al drie maanden geen gas meer gebruikt voor verwarming.
Configuratie: P80 met 50L buffervat en een 300L boiler, honeywell lyric t6 thermostaat in OpenTerm.
Ik verwarm met convectorput radiatoren en conventionele radiatoren, op de convector radiatoren heb ik zelfgebouwde fluister ventilatoren geïnstalleerd met een thermostaat.
Ik heb geen vloerverwaring en de warmtepomp is op 40 graden ingesteld en het is hier goed warm te krijgen..
Onze woning is van 1978.
COP: 4.2

Als je vragen hebt geef dan even berichtje?

Vriendelijke groeten, Jan

• SjaakSparrow
Jan Dekker1 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:51:
Hoi Sjaak,

Ik heb de Weheat P80 eerst als hybride aangesloten gehad en begin januari als full Electric.
In hybride configuratie had ik al drie maanden geen gas meer gebruikt voor verwarming.
Configuratie: P80 met 50L buffervat en een 300L boiler, honeywell lyric t6 thermostaat in OpenTerm.
Ik verwarm met convectorput radiatoren en conventionele radiatoren, op de convector radiatoren heb ik zelfgebouwde fluister ventilatoren geïnstalleerd met een thermostaat.
Ik heb geen vloerverwaring en de warmtepomp is op 40 graden ingesteld en het is hier goed warm te krijgen..
Onze woning is van 1978.
COP: 4.2

Als je vragen hebt geef dan even berichtje?

Vriendelijke groeten, Jan
Hallo Jan,

Bedankt voor je bericht. Een COP van 4,2 sinds januari en is wel erg goed vooral ook omdat het de koudste wintermaand was. Hoe groot is de woning?