Waarom zijn in NL de Nederlandse toetsenborden uit de mode?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Motrax schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 21:35:
Nou ik ben inmiddels op zoek naar een wat goedkoper draadloos toetsenbord, maar wat een drama: veel ISO layouts en als je op de productfoto's een keer ANSI hebt, ontvang je doodleuk weer een ISO layout. Dikke min }:|
Wegblijven bij Logitech. De rest heeft meestal wel ANSI volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
tokker schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:12:
Klopt het dat alle recente HP laptops in Nederland met "ANSI US qwerty international" worden geleverd? Ik heb de indruk van wel, maar het lijkt moeilijk het bevestigd te zien en het laatste wat ik wil is een ISO of Nederlands qwerty te kopen.
Los van dat schijnbaar Apple een klein beetje Nederlands toetsenbord heeft (als in, zeker niet volledig volgens die oude standaard), heb ik nog nooit een laptop in Nederland gezien met iets anders als US-intl. En ANSI is ook de standaard.

Kan natuurlijk geen kwaad te Googlen voor specifieke model wat je op het oog hebt (Coolblue lijkt het iig er altijd bij te hebben staan), maar ANSI + US intl is echt de standaard voor laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Sissors schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:22:
[...]

Wegblijven bij Logitech. De rest heeft meestal wel ANSI volgens mij.
Hoe wist je dat ik naar Logitech zat te kijken?! Maar inderdaad... Geen Logitech dus. Nu heb ik op zolder ook nog ergens een Ducky mechanisch toetsenbord gevonden die met een verhuizing in een doos verdwenen was, dus misschien dat ik toch nog bedraad verder ga.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokker
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-04 19:52
Sissors schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:28:
[...]

Los van dat schijnbaar Apple een klein beetje Nederlands toetsenbord heeft (als in, zeker niet volledig volgens die oude standaard), heb ik nog nooit een laptop in Nederland gezien met iets anders als US-intl. En ANSI is ook de standaard.

Kan natuurlijk geen kwaad te Googlen voor specifieke model wat je op het oog hebt (Coolblue lijkt het iig er altijd bij te hebben staan), maar ANSI + US intl is echt de standaard voor laptops.
Ik heb me eigenlijk al gek gezocht, zowel op het model zelf en algemeen. Commerciële sites gebruiken NL qwerty en US International vlotjes door elkaar en het verschil tussen ANSI en ISO lijkt niet te bestaan behalve dan op foto's.

Eén van mijn onderzoeken was refurbished HP laptops, hier.
https://www.fstcomputers....e/3?orderby=price&paged=1

18 ANSI, 1 ISO -> Doh!
https://www.fstcomputers....00gb-hdd-8gb-ram-w11-pro/

Vandaar dat ik er toch eens om vraag. Ik hoor met plezier dat het eigenlijk "een gekke vraag is". :)

Het heeft er ook alle schijn van dat HP ISO heeft opgegeven.
https://www.doc.ic.ac.uk/...-us-ansi-keyboard-layout/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokker
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-04 19:52
Bel ik voor de zekerheid toch nog eens naar de HP NL store, blijkt het voor het betreffende model toch ISO te zijn. :o

Tegenvaller, maar beter op deze manier dan als ik de doos openmaak natuurlijk.
Pagina: 1 2 Laatste