Lastig "luxe probleem". Ik denk dat je toch moet gaan oriënteren wat er elders voor jouw kennis en kunde geboden wordt. Ook als dat minder in de buurt is. Doe verkennende gesprekken, daar wordt je een stuk wijzer van is mijn ervaring.
Bepaal wat je wilt. Reëel, maar doe jezelf niet te kort. Een goed bod is pas een goed bod als jejezef er enigszins voor schaamt. Been there done that. Ik heb een keer een loononderhandeling gedaan. Vooraf goed bepaald wat ik wilde en in het gesprek, toen het op de euro's aan kwam, daar last minute nog wat bij opgeplust..... mijn manager was gelijk akkoord.... had dus nog meer in gezeten....
(de tegenargumenten die je hier gaat krijgen dat je nu ook al niets tekort komt zijn onzin... Zoals je zegt, met een gezin is elke euro extra nog altijd prettig)
Kijk niet alleen naar de euro's, maar ook naar de rest. Pensioen mag/moet bij een dergelijk salaris echt wel wat hoger vind ik. Wellicht minder uren/minder dagen, meer vakantiedagen, lease auto, etc etc
Aandelen (en mogelijk dividend) is een optie, maar iets voor de lange termijn en dat verbind je ook daadwerkelijk meer/langer aan de organisatie. Wil je dat?
Ga vervolgens het gesprek aan met je werkgever (zowel oude als nieuwe eigenaar wellicht).
Zorg ook dat je een verhaal hebt waarom je jouw voorstel waard bent. Ik zou gerust durven zeggen dat je bij de concullega's hebt gepolst, maar dat je verschrikkelijk goed op je plek zit en dus graag zou zien dat je huidige werkgever ook een stap maakt. Ook omdat je x, y, z voor ze betekend en dat dus voor de organisatie van "onmisbare waarde" is.
Tussen haakjes inderdaad, want iedereen is te vervangen. Zal lastig zijn, vervelend zijn, kan lang duren maar niemand is onmisbaar. Ook jij niet, dat is wel goed om te beseffen.
Ik zou open en eerlijk het gesprek in gaan. Met gestrekt been er in werkt vaak niet direct in je voordeel. Gelijk dreigen met overstappen is ook niet handig. Wat doe je als ze "nee" zeggen? Stap je dan ook daadwerkelijk op?
Blijf je zitten? Bij een tweede keer geloven ze dan dus niet meer in je dreigement.
Exact dit!
De opleiding maakt in dit geval helemaal niet uit. Mooie basis, maar TS heeft zich in de praktijk dermate doorontwikkeld dat hij van grote waarde is voor zijn werkgever. Zijn er zat die met een hoger papiertje minder/presteren bereiken.