Reolink Deurbel integreren met Home Assistant

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-05 20:42
Ik heb Home Assistant draaien op een raspberry pi 5. Nu wil ik graag mijn Reolink Doorbell WiFi integreren hiermee, met name met als doel om de notificaties via HA te laten verlopen. Ik heb op de deurbel een aparte user gemaakt 'HAS' met een simpel wachtwoord. Maar wat ik ook probeer, ik blijf deze melding krijgen. Ik weet 100% zeker dat het ip-adres, de user en het wachtwoord kloppen. Maar het werkt niet,als ik met de admin user inlog krijg ik dezelfde melding.

Wel zit de deurbel in een ander VNET dan m'n raspberry pi. Maar de netwerken mogen gewoon onderling communiceren op dit moment. Als ik de Reolink app op m'n telefoon open (via WiFi verbonden in een ander VNET) kan ik gewoon bij de deurbel. Iemand enig idee wat ik hier fout doe?

De foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMaJPfcRerfDvXvLUxRTy1XTsz8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/cXk8eTiW0ZtIItLNjZbWn0hz.png?f=user_large

Ik gebruik de op een na laatste versie van de firmware van de deurbel. In de laatste versie is het gebruikersbeheer vervangen door een vorm van device sharing met tokens. Zie niet in hoe ik dat in HA werkend moet krijgen nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 20:13
Werkt het wel als je een vinkje zet bij "HTTPS inschakelen"?
Wat ktijg je te zien als het IP-adres van je deurbel in je browser invult?

[ Voor 39% gewijzigd door FredvZ op 10-02-2025 19:07 ]

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Ah, die deurbel heb ik ook en ik heb 'm ook in HA. Zal eens checken hoe ik dat ook alweer heb gedaan. Is een tijdje geleden.

Edit:
Volgens mij heb ik gewoon deze aanpak gevolgd: https://www.home-assistant.io/integrations/reolink

Bij mij zit de deurbel wel in hetzelfde vnet btw.

[ Voor 39% gewijzigd door InZane op 10-02-2025 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
FredvZ schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:07:
HTTPS-inschakelen heb ik geprobeerd, dat werkt helaas niet. Goed idee om het ip eens in de browser in te vullen, dat ga ik testen. Kom ik morgen op terug d:)b
InZane schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:00:
Ah, die deurbel heb ik ook en ik heb 'm ook in HA. Zal eens checken hoe ik dat ook alweer heb gedaan. Is een tijdje geleden.

Edit:
Volgens mij heb ik gewoon deze aanpak gevolgd: https://www.home-assistant.io/integrations/reolink

Bij mij zit de deurbel wel in hetzelfde vnet btw.
Dat stappenplan vond ik gisteren ook, maar werkte helaas niet.. Ik begin bijna te denken dat HA niet lekker werkt over die verschillende VNET's heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ergens in je netwerkconfig / firewall settings zal wel een foutje zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door Sethro op 11-02-2025 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
FredvZ schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:07:
Ik kan het adres van de deurbel wel pingen en krijg ook response. Maar via de browser krijg ik geen verbinding.
Sethro schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:48:
Ergens in je netwerkconfig / firewall settings zal wel een foutje zitten.
Ik zal eens in m'n unifi controller gaan zoeken. En anders zal ik de pi met HA erop eens een ip in het andere netwerk geven. Kijken wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-05 16:19
Ik heb dezelfde deurbell in home assistant staan. Je moet rtsp aanzetten in de deubel zelf.

Dit zou moeten helpen: https://www.reddit.com/r/...olink_wifi_doorbell_rtsp/

Ik kan vanavond alle instellingen doorlopen als dat nodig is.

[ Voor 13% gewijzigd door Limbeckx op 12-02-2025 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Limbeckx schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:22:
Ik heb dezelfde deurbell in home assistant staan. Je moet rtsp aanzetten in de deubel zelf.

Dit zou moeten helpen: https://www.reddit.com/r/...olink_wifi_doorbell_rtsp/

Ik kan vanavond alle instellingen doorlopen als dat nodig is.
Thnx voor de tip! Heb dit nagekeken, maar heb RTSP aanstaan op poort 554 met ONVIF op poort 8000.

Helaas hetzelfde probleem nog.

EDIT: Enige optie die ik kan bedenken is de deurbel naar hetzelfde netwerk brengen als de PI met HAS erop. Of andersom. Maar lijkt me dat de communicatie onderling mogelijk moet zijn. Als ik de firewall regels in de unifi controller bekijk moet dat werken. En ook een ping request kan ik doen, dus er kan verkeer naar toe.

[ Voor 24% gewijzigd door Rohem op 12-02-2025 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Update: het werkt! *O*

Alleen snap ik nog niet helemaal wat het probleem was. Ik ben vorige week vrijdag bezig geweest hiermee, toen UPNP op de deurbel aangezet en ook twee firewall regels toegevoegd. Maar werkte nog niet direct. Omdat ik verder moest met andere dingen de Pi uitgezet, zondag weer opgestart en toen werkte de verbinding meteen. Ik heb nu net UPNP uitgezet, eens kijken of het daar in zat of de firewall regels in m'n unifi controller. Deze zijn nu als volgt ingericht, waarbij de bovenste twee regels dus vrijdag toegevoegd zijn. De overige regels waren er al.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDMLSzlRAxUx9OmVXrXs6Gm1YOc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UB8mLO6KOh195xnaP69321An.png?f=fotoalbum_large

Dank in ieder geval aan iedereen die meegedacht heeft _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:07
Even een vraag hierover, wat zijn de voordelen die je nu hebt op het moment dat de deurbel aan HA is toegevoegd?

Een andere vraag, ik ken diverse mensen die dezelfde deurbel hebben en die willen graag een 2e chime (bel) hebben voor boven. Reolink zelf heeft deze niet en ik heb een willekeurige chime gekocht op de juiste frequentieband, maar die krijg ik niet gekoppeld.

Bij Reolink wordt er gesproken over een versie en en versie 2 van deze deubel. bij versie 2 kan wel een 2e chime worden gekoppeld, versie 1 schijnt dat niet te kunnen. (weet niet of er een hardware verschil is).

Is er een manier (wellicht via HA) om een extra chime aan te sturen, of via HA een andere bel aan te sturen als er op de deubel wordt gedrukt?

[ Voor 17% gewijzigd door Piet400 op 28-03-2025 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Piet400 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 20:19:
Even een vraag hierover, wat zijn de voordelen die je nu hebt op het moment dat de deurbel aan HA is toegevoegd?

Een andere vraag, ik ken diverse mensen die dezelfde deurbel hebben en die willen graag een 2e chime (bel) hebben voor boven. Reolink zelf heeft deze niet en ik heb een willekeurige chime gekocht op de juiste frequentieband, maar die krijg ik niet gekoppeld.

Bij Reolink wordt er gesproken over een versie en en versie 2 van deze deubel. bij versie 2 kan wel een 2e chime worden gekoppeld, versie 1 schijnt dat niet te kunnen. (weet niet of er een hardware verschil is).

Is er een manier (wellicht via HA) om een extra chime aan te sturen, of via HA een andere bel aan te sturen als er op de deubel wordt gedrukt?
De voornaamste reden voor mij om hem in HA te willen koppelen zijn de rich notifications. Ik wil graag op het moment dat iemand aanbelt de foto erbij in de melding hebben. Dat kan (of kon moet ik eigenlijk zeggen) in de reolink app zelf niet zonder ervoor te moeten betalen met een cloud abbonement.
Volgens mij zag ik toevallig dat je de optie tegenwoordig wel aan kunt zetten, maar heb ik niet getest. Voor mij werkt het nu via HA.
Wel nog met een lichte vertraging, maar daarin is de SD-kaart van de Action die in de deurbel zit een verdachte. Deze wil ik nog gaan vervangen door een andere.

Met betrekking tot de Chime; ik heb daar zelf geen ervaring mee. Maar volgens mij kan het wel. Er is een apart topic over de Reolink Deurbel en daarin is de vraag al eens voorbij gekomen, kun je ongetwijfeld terug vinden daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:07
Rohem schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:24:
[...]

De voornaamste reden voor mij om hem in HA te willen koppelen zijn de rich notifications. Ik wil graag op het moment dat iemand aanbelt de foto erbij in de melding hebben. Dat kan (of kon moet ik eigenlijk zeggen) in de reolink app zelf niet zonder ervoor te moeten betalen met een cloud abbonement.
Volgens mij zag ik toevallig dat je de optie tegenwoordig wel aan kunt zetten, maar heb ik niet getest. Voor mij werkt het nu via HA.
Wel nog met een lichte vertraging, maar daarin is de SD-kaart van de Action die in de deurbel zit een verdachte. Deze wil ik nog gaan vervangen door een andere.

Met betrekking tot de Chime; ik heb daar zelf geen ervaring mee. Maar volgens mij kan het wel. Er is een apart topic over de Reolink Deurbel en daarin is de vraag al eens voorbij gekomen, kun je ongetwijfeld terug vinden daar.
Helder verhaal, ik ga zeker het genoemde topic doornemen. thnx!
Pagina: 1