Vraag
Alle reacties
Veroordeel niet, verwonder u slechts
[ Voor 8% gewijzigd door FRANQ op 10-02-2025 14:09 ]
tot 0.9 noemen ze tripple glas
0.7 is beter dan 0.9Sungirly schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:37:
Dus eigenlijk had het 0.9 moeten zijn?
wellicht hadden ze nog een stuk HR++ staan en hebben ze daar een extra glasplaat op gelijmd. of een maandagochtend stempel erop wie zal het zeggen.
[ Voor 30% gewijzigd door No Hands op 10-02-2025 14:44 ]
dat is bijzonder want de hele benaming triple is gekomen van de drie lagen glas. Dus als je twee lagen glas hebt en onder de 0.9 blijft dan heeft iemand bedacht dat het toch triple genoemd kan worden?Orkaan schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:35:
Er staat 0.7 in het kozijn
tot 0.9 noemen ze tripple glas
Ik frut, dus ik epibreer
@Orkaan vergist zich. je hebt triple glas, met 3 glasplaten, en HR+++ met drie plusjes (soms hr triple plus genoemd, vandaar de mogelijke verwarring). Om hr+++ genoemd te mogen worden is een bepaalde isolatiewaarde vereist ja, maar als het 3 glasplaten zijn is het triple glas.No Hands schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:43:
[...]
dat is bijzonder want de hele benaming triple is gekomen van de drie lagen glas. Dus als je twee lagen glas hebt en onder de 0.9 blijft dan heeft iemand bedacht dat het toch triple genoemd kan worden?
Triple is 3 laags glas en zegt niets over de isolatiewaarde range (HR, HR+, HR++ of HR+++ ).
Tip Het grote HR +++ glas en kozijn topic voor iets meer duiding
Oké ik heb er aandeel in, maar geen aandelen
[ Voor 13% gewijzigd door ollie1965 op 10-02-2025 15:32 ]
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom